eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych › Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
  • Data: 2013-02-21 11:41:15
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:kg4smc$k8i$...@n...news.atman.pl...

    > Może być nowszy model, nowocześniejszy, jest "świeższy", może już
    > nie posiadać chorób wieku dziecięcego itd. Zresztą on za 7 lat dalej
    > będzie 3 lata młodszy i będzie miał 10, a ten starszy 13 i przebieg
    > podobny.

    Jaki podobny? 50tys różnicy oznacza konieczność lub nie wymiany opon,
    amorków, klocków lub sprzęgła.

    >> Bo z dodatkowych przejechanych
    >> 50tys może wynikać np. konieczność wymiany hamulców, amortyzatorów lub
    >> sprzęgła.

    > Eksploatacja to eksploatacja, a stan sprzęgła/amortyzatorów będzie
    > zależał od sposobu i miejsca eksploatacji.

    Ale przy takim samym sposobie auto z większym przebiegiem będzie bardziej
    zużyte.

    >>>> a elementy eksploatacyjne (za
    >>>> wyjątkiem akumulatora) zużywają się z odległością a nie wiekiem.

    >>> Nieprawda. Wiek też ma swoje znaczenie. Ciekawe czemu producenci piszą
    >>> np. o wymianie rozrządu 150kkm albo 10 lat.

    >> Nawet w tym przypadku 3 lata to mniej niż 50tys.

    > Znaczy w jakim przypadku?

    W takim jak podałeś: jeśli rozrząd trzeba zmieniać co 150 tys lub 10 lat. To
    50 tys to 33% życia rozrządu, a 3 lata to 30%.

    > Zresztą zdaje się, że mowa o samochodzie
    > za 6kPLN, a nie porównaniu dwulatka do pięciolatka.

    To nic nie zmienia. Zawsze auto z mniejszym przebiegiem będzie miało
    statystyczny dłuższy czas do następnej wymiany jakiegoś elementu.

    >>>> Oczywiście uwzględniając też specyfikę tej odległości 500km ze stałą
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>> prędkością po autostradzie mniej zużywa sprzęgło niż 5km w korku.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^

    >>> To masz różnicę dwóch rzędów wielkości. Na korzyść tego z większym
    >>> przebiegiem.

    >> Skąd takie założenie że auto z większym przebiegiem sumarycznym zrobiło
    >> mniejszy przebieg w korkach?

    > Masz w podkreśleniu - to chyba Ty pisałeś? Zresztą przebieg to nie
    > wszystko - dużo widać po zużyciu elementów.

    Pisałem, że jeżdżenie w korkach bardziej zużywa auto niż jeżdżenie po
    trasie, ale nigdzie nie pisałem że auto z większym przebiegiem jeździ
    glównie po trasie a z mniejszym w korkach.

    Pozdrawiam
    Ergie


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: