  • 71. Data: 2011-02-01 15:04:27
    Temat: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    news:f2tlz8xr4n05.dlg@lepper.institute.com...
    > to podkreślaj jakoś mocniej, że to cytat, bo twoje zaangażowanie w
    > dyskusji
    > jakoś sugeruje, że to ty byłeś kierownikiem czerwonego i bronisz sam
    > siebie
    > (bezpodstawnie).

    Ja byłem kierowcą pojazdu niebieskiego. Sytuacja z dzisiaj rana, często
    jeżdżę tamtędy. Zarówno ja jak i drugi kierowca jesteśmy miejscowi. Jak
    pisałem, to niebezpieczne skrzyżowanie i kolizje są tam bardzo często, więc
    dojeżdżając do tego skrzyżowania ZAWSZE zwalniam i obserwuję bacznie
    przeciwników. Dzisiaj jechałem z trójką małych dzieci i żoną, więc tym
    bardziej zachowałem ostrożność i widząc dostawczaka, który nie garnie się
    zatrzymać, przepuściłem go i otrąbiłem. Potem go wyprzedziłem, bo rozmawiał
    przez telefon i zwolnił do jakichś 10km/h. Jakie było moje zdziwienie gdy
    kilka kilometrów dalej parkując pod sklepem zaparkował obok mnie ów
    dostawczak :) Chciał mi przekazać swoje oburzenie, że na niego zatrąbiłem
    oraz wyjaśnić mi, że się mylę i nie znam przepisów. Ja zaś starałem się co
    nieco opisać mu znaczenie znaku Ustąp pierwszeństwa, ale chyba nie
    zrozumiał... Wiem gdzie mieszka, może jeszcze kiedyś spróbuję go trochę
    podszkolić z przepisów...

  • 72. Data: 2011-02-01 15:04:36
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 15:01:58 +0100, Lewkas napisał(a):

    > Nigdzie nie pisalem, że czerwony ma pierwszeństwo.
    > Pisałem, że sytuacja jest patowa. Żaden z nich nie ma pierwszeństwa
    > przy takim oznakowaniu.

    Owszem, ma. Niebieski. Może o tym nie wiedzieć, ale ma pierwszeństwo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 73. Data: 2011-02-01 15:05:03
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-01, Uncle Pete <p...@i...waw.pl> wrote:

    > IMHO jest, tylko z jednej strony zabrakło znaku D-1. Znam parę takich
    > miejsc, gdzie o tym, że to jest droga z pierwszeństwem, można zgadnąć
    > tylko po znakach A-7 na drogach poprzecznych.

    Pamiętasz, że D-1 traci ważność tylko po spotkaniu D-2, A-7 i znaku stop?
    (nie pamiętam symbolu stopa)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 74. Data: 2011-02-01 15:05:07
    Temat: Re: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 14:58:12 +0100, Lewkas napisał(a):

    > Wyjasnij o co ci chodzi i jak to ma się do wątku.

    To powinni ci na kursie prawa jazdy wyjaśnić, jak się zapiszesz wreszcie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 75. Data: 2011-02-01 15:06:48
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Potrafisz czytać czyjeś myśli?

    Niestety nie. Jednym z kierówców byłem ja, zaś z drugim rozmawiałem
    osobiście tuż po incydencie.

  • 76. Data: 2011-02-01 15:07:00
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2011-02-01 14:53, Waldek Godel wrote:

    > Nie, nie musi.
    >
    > http://eti.agh.edu.pl/brd/znaki/md1.html
    >
    > "Znak "droga z pierwszeństwem" nie jest stosowany do oznaczania
    > pojedynczego skrzyżowania, na którym ustalono pierwszeństwo przejazdu."
    >
    > NIE JEST STOSOWANY DO POJEDYŃCZEGO SKRZYŻOWANIA.
    >
    > Nauczysz się wreszcie tych znaków czy nie?

    Pomijając fakt, że na początku drogi z pierwszeństwem ten znak i tak
    musi się znaleźć (a go nie ma, jak twierdzi A2) i to, że np. w Warszawie
    znak D-1 zazwyczaj spotyka się na _każdym_ skrzyżowaniu, jest to cytat z
    czego dokładnie? W Rozporządzeniu go nie ma. Jest tylko to:

    § 43. 1. Znak D-1 "droga z pierwszeństwem" oznacza początek lub
    kontynuację drogi z pierwszeństwem.
    2. Umieszczona pod znakiem D-1 tabliczka T-6a albo T-6b wskazuje
    odpowiednio rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez
    skrzyżowanie lub układ dróg podporządkowanych.
    3. Znak D-2 "koniec drogi z pierwszeństwem" oznacza koniec drogi z
    pierwszeństwem.

    Piotr

  • 77. Data: 2011-02-01 15:08:06
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Lewkas" <w...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Nigdzie nie pisalem, że czerwony ma pierwszeństwo.
    > Pisałem, że sytuacja jest patowa. Żaden z nich nie ma pierwszeństwa
    > przy takim oznakowaniu.

    Dlaczego niebieski nie ma pierwszeństwa?

  • 78. Data: 2011-02-01 15:08:41
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Właśnie o to chodzi, że ciężko byłoby taką sytuację zinterpretować, dlatego
    > tego znaku tam NIE POWINNO BYĆ.
    > Nie ma nic gorszego niż zmuszanie kierowców do skomplikowanych
    > interpretacji znaków na skrzyżowaniu.
    > Niebieski widzi to co widzi, wie, że ma ustąpić pojazdow z naprzeciwka.
    > Co do czerwonego - to powinien widzieć A7 albo czerwonego który wyraźnie
    > ustępuje mu pierwszeństwa i w obydwu przypadkach z zachowaniem ostrożności
    > (bo to skrzyżowanie) jechać.
    > Wszelkie inne przypadki są już naruszeniem PoRD

    Sprawa indywidualnych upodobań. Mnie osobiście wkurza konieczność
    rozglądania się na każdym skrzyżowaniu, czy na poprzecznej drodze są
    znaki A-7.

    Piotr

  • 79. Data: 2011-02-01 15:09:16
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "Lewkas" <w...@d...pl>

    > Owszem, ma. Niebieski. Może o tym nie wiedzieć, ale ma pierwszeństwo.

    A Prawo o Ruchu Drogowym o tym wie, ze on ma pierwszeństwo ??

  • 80. Data: 2011-02-01 15:11:23
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Pamiętasz, że D-1 traci ważność tylko po spotkaniu D-2, A-7 i znaku stop?
    > (nie pamiętam symbolu stopa)

    A2 gdzieś wyżej twierdził, że na górnym odcinku tej ulicy znaku D-1 w
    ogóle nie ma. Z tym, że ja osobiście wolę mieć znak D-1 przed każdym
    napotkanym skrzyżowaniem, jak to jest np. w Warszawie.

    Piotr