  • 171. Data: 2011-02-07 22:04:46
    Temat: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, R2r wrote:

    > Czerwony nie ma podstaw do przekonania o własnym pierwszeństwie ze względu na
    > znak A-7 na swojej drodze

    Ale A2 Ci takie przekonanie jakiegoś kierowcy przedstawił: własne, niczym
    nie poparte, mocno zakorzenione przekonanie :P
    Rzekłbym: samoistne :>

    pzdr, Gotfryd

  • 172. Data: 2011-02-08 09:48:01
    Temat: Re: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    > Albo Ciebie jest trudno zrozumieć, albo piszesz... coś dziwnego.
    >
    > Otóż problemem Polski jest nadmiar skrzyżowań z pierwszeństwem narzuconym
    > znakami i niczym nie uzasadnione *oczekiwanie*, że kolejne skrzyżowanie
    > będzie (również) oznakowane.

    Nie, nie chodzi mi absolutnie o to. Kolejne skrzyżowania na drodze z
    pierwszeństwem nie muszą być oznakowane przez D-1, A-6. Chodzi mi o to, że
    droga z pierwszeństwem gdzieś się zaczyna i gdzieś się kończy. Skoro na
    jednym skrzyżowaniu stwierdzasz, że jest droga z pierwszeństwem, to na
    kolejnym skrzyżowaniu jest również droga z pierwszeństwem (o ile nie została
    odpowiednimi znakami odwołana). Przecież właśnie nie przed każdym
    skrzyżowaniem stoi D-1 lub A-6 a mimo to pierwszeństwo jest ustalone.

    > Przypomnę: mowa o skrzyżowaniu (poprzednim) oznakowanym A-1, a *nie*
    > o skrzyżowaniu oznakowanym D-1!

    A-1? Ale o co chodzi?

    > Niebieski (a o nim była mowa) *NIE* ma D-1!

    Nie wiem czy czytałeś cały wątek, być może nie. Pisałem w nim wcześniej, że
    hipoteczny pojazd mógł jechać tą drogą z pierwszeństwem (oznakowaną D-1),
    przejechać to skrzyżowanie i zawrócić (nie opuszczając ani na moment tej
    drogi). W tym wątku zadałem dość dziwaczne (celowo) pytanie czy jakaś droga
    w jednym kierunku może być z pierwszeństwem a w kierunku przeciwnym nie?
    Pytania te jak na razie są bez odpowiedzi. Zauważ jednak, że ta ulica z
    obrazka (Stefczyka) jest drogą z pierwszeństwem (stoi znak D-1 przed
    skrzyżowaniem z Sikorskiego, widać go od strony południowej).

    > Może to pomyliłeś i Cię dziwi?
    > "Jakaś droga była podporządkowana" - *jedna*. Tak pisał R2z.

    Skoro jest droga podporządkowana, to siłą rzeczy jest też droga z
    pierwszeństwem. A droga z pierwszeństwem gdzieś się zaczyna i gdzieś kończy.

    > A można przez indukcję?
    > Jeśli, jak sugerujesz, przejechanie przez skrzyżowanie z pierwszeństwem
    > wymuszonym znakami wymaga, aby również kolejne skrzyżowanie było
    > oznakowane co do pierszeństwa, to ponieważ każdy z nas może wskazać co
    > najmniej jedno skrzyżowanie oznakowane, a drogi publiczne się łączą,
    > należy oczekiwać że w .pl nie ma skrzyżowań równorzędnych w ogóle.
    > Czy to Cię zadowala? ;)

    Błąd w rozumowaniu, są też znaki odwołujące drogę z pierwszeństwem.

    > Jakie, oczekujesz przepisu: "jeśli przejechałeś przez skrzyżowanie
    > na którym pierszeństwo regulowane jest znakami, to następne
    > skrzyżowanie też musi mieć pierwszeństwo regulowane znakami"?
    > Być może w formie nakazu dla stawiaczy znaków rzecz jasna :)
    >
    > Jak mamy wykazać, że NIE MA takiego przepisu?
    > Linkiem do sejm.gov.pl? :D

    Już wyżej to wyjaśniłem: nie chodzi o obowiązek oznaczania każdego
    skrzyżowania. Chodzi o definicję drogi z pierwszeństwem.

  • 173. Data: 2011-02-08 09:51:43
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    > Załóż, że na szkicu zamiast północnej części ul.Stefczyka jest czyjeś
    > podwórko. Z wyasfaltowanym wjazdem.
    > Chodzi o to, że nie każde coś co "wygląda jak droga" ma status
    > drogi publicznej, więc w takim miejscu - wjeżdżając na publiczną
    > - musisz ustąpić. Również tym, którzy na skrzyżowania z inną drogą
    > (ale tylko "skrzyżowaniu" z Tobą - bo nie jesteś na d.p.) mają A-7

    To jest oczywiste. Ale w tej sytuacji tak nie jest, to nie jest wjazd na
    czyjeś podwórko tylko droga publiczna. Skąd w ogóle to podejrzenie?

    > No, jak chciałeś odpowiedzi "które znaki" to było tak zapytać ;)

    Otóż to, są znaki, które odwołują drogę z pierwszeństem. I o to mi chodzi.
    Nie ma tak, że droga z pierwszeńswtem kończy się "samoistnie". Chyba, że
    potrafisz to udowodnić, to słucham :)

  • 174. Data: 2011-02-08 09:53:46
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    > Ale A2 Ci takie przekonanie jakiegoś kierowcy przedstawił: własne, niczym
    > nie poparte, mocno zakorzenione przekonanie :P
    > Rzekłbym: samoistne :>

    Mam nadzieję jednak, że sporze niebieski - czerwony widzisz błąd popełniony
    przez czerwonego?

  • 175. Data: 2011-02-08 21:46:13
    Temat: Odp: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "Bronik" <n...@e...pl>

    Użytkownik "A2" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
    > Kolejne skrzyżowania na drodze z pierwszeństwem nie muszą być oznakowane
    > przez D-1,

    Zgodnie z rozporzadzeniem powinny byc oznakowane D-1 o zmniejszonych
    rozmiarach :
    załącznik 1 do rozporządzenia, pkt 5.2.1.1 i 5.2.1.3
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2181.htm

    "Wzdłuż drogi z pierwszeństwem powtarza się znaki D-1 .... "
    oraz, że :
    "Jako zasadę nalezy przyjąć powtarzanie przed kazdym skrzyżowaniem
    wzdluż trasy z pierwszenstwem znakow D-1 o zmniejszonych wymiarach; ... ".