  • 1. Data: 2011-02-01 08:32:31
    Temat: Niemcy
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Będe niedługo jechał do Berlina. Czy na terenie Niemiec muszę mieć jakieś
    specjalne wymagania co do samochodu i jego wyposarzenia ? Typu dodatkowe
    żarówki jak w Czechach ?

  • 2. Data: 2011-02-01 08:51:14
    Temat: Re: Niemcy
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 1 Lut, 08:32, "mz" <2...@w...pl> wrote:
> [...]
    > specjalne wymagania co do samochodu i jego wyposarzenia ? Typu dodatkowe

    1. wyposażenia
    2. na pewno apteczka i to zgodna z ich normą DIN 13164 (odpwiednie
    wyposażenie, nożyczki dlugosc 14,5 cm i takie tam, oprocz tego - data
    waznosci tez sie liczy). Nowa gdzies 30 zl. Trójkąt tez na pewno
    obowiązkowy, no ale to masz. Gaśnica nie. Czy cos wiecej to nie wiem.
    W rejonach gorskich obowiazkowe moga byc lancuchy i/lub opony zimowe,
    no ale Berlina to nie dotyczy.
    3. Pomysl o naklejce Umweltzone, zalezy jeszcze gdzie konkretnie do
    Berlina jedziesz. W Polsce mozna kupic na stacjach DEKRA za ok 80 zl o
    ile pamiętam.

  • 3. Data: 2011-02-01 09:02:41
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > 3. Pomysl o naklejce Umweltzone, zalezy jeszcze gdzie konkretnie do
    > Berlina jedziesz. W Polsce mozna kupic na stacjach DEKRA za ok 80 zl o
    > ile pamiętam.

    ... albo na Allegro za 38 zl + 6 przesylka.

  • 4. Data: 2011-02-01 09:11:46
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Użytkownik "Tatanka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On 1 Lut, 08:32, "mz" <2...@w...pl> wrote:
    > Witam
    3. Pomysl o naklejce Umweltzone, zalezy jeszcze gdzie konkretnie do
    Berlina jedziesz. W Polsce mozna kupic na stacjach DEKRA za ok 80 zl o
    ile pamiętam.

    Konkretnie jadę do tej tropikalnej wyspy pod Berlinem. (no powiedzmy, że ona
    jest pod)

  • 5. Data: 2011-02-01 09:27:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011 08:32:31 +0100, mz wrote:
    >Będe niedługo jechał do Berlina. Czy na terenie Niemiec muszę mieć jakieś
    >specjalne wymagania co do samochodu i jego wyposarzenia ?

    No, apteczke z nozyczkami a dlugosci ostrz 9.5cm :-)

    Ale po dzielnej akcji gorzowskiej policji niemcy juz chyba pamietaja
    ze dotyczy to tylko Niemcow.

    Dziur od rdzy na wylot nie mozesz miec - choc moze znow dzielni
    policjanci beda musieli zainterweniowac.

    I w niektorych centrach miast musisz miec plakietke Umweltzone.

    Zakladam ze osobowy bez przyczepy i platnosci za autostrady cie nie
    interesuja.

    J.

  • 6. Data: 2011-02-01 09:33:08
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Tak osobowy (zafira 7 osób) bez przyczepy. Wiec chyba odpłatności za
    autostrady nie będzie.

  • 7. Data: 2011-02-01 09:55:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 23:51:14 -0800 (PST), Tatanka wrote:
    >2. na pewno apteczka i to zgodna z ich normą DIN 13164 (odpwiednie
    >wyposażenie, nożyczki dlugosc 14,5 cm i takie tam, oprocz tego - data
    >waznosci tez sie liczy). Nowa gdzies 30 zl. Trójkąt tez na pewno

    To juz sobie kiedys wyjasnilismy i chyba przestali sie czepiac.

    >obowiązkowy, no ale to masz. Gaśnica nie. Czy cos wiecej to nie wiem.
    >W rejonach gorskich obowiazkowe moga byc lancuchy i/lub opony zimowe,
    >no ale Berlina to nie dotyczy.

    Sluszna uwaga - zimowki, a w tym roku zaostrzyli przepisy.

    J.

  • 8. Data: 2011-02-01 18:13:26
    Od: "Robert Bylinowicz" <s...@g...com>

    ?Z wyposażenia auta - tylko to, co w kraju rejestracji - czyli w Polsce. Żadnych
    dodatkowych
    żarówek, trójkątów, kamizelek i innego badziewia.
    Podstawa prawna: Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym.

  • 9. Data: 2011-02-01 18:21:47
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > waznosci tez sie liczy). Nowa gdzies 30 zl. Trójkąt tez na pewno
    > obowiązkowy, no ale to masz. Gaśnica nie. Czy cos wiecej to nie wiem.
    My nie musimy mieć w Niemczech apteczki, a Niemcy u nas gaśnicy.

  • 10. Data: 2011-02-01 18:28:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011 18:13:26 +0100, Robert Bylinowicz wrote:
> [...]
    dodatkowych
    >żarówek, trójkątów, kamizelek i innego badziewia.
    >Podstawa prawna: Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym.

    Z tej konwencji wynika ze trojkat jest obowiazkowy.
    No ale on i w Polsce obowiazkowy.

    Co do opon to nie bylbym taki pewny, nawet w swietle konwencji.

    J.