  • 61. Data: 2011-02-01 14:51:13
    Temat: Re: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 14:49:08 +0100, Lewkas napisał(a):

    > To jeszcze podaj przepis nakazujący kierowcy obserwowanie i stosowanie się
    > do znaków nie będących na drodze po ktorej dany kierowca porusza się.

    Brak pełnej wiedzy o stanie prawnym nie zmienia stanu prawnego.
    Wykaż, że brak widoczności znaku przez niebieskiego wpływa na zmianę
    pierwszeństwa ruchu, w szczególności że daje czerwonemu pierwszeństwo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 62. Data: 2011-02-01 14:51:30
    Temat: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    > Pojazdy na tej drodze mają pierwszeństwo na skrzyżowaniu ale znaku IMHO
    > nie
    > może być.
    >
    > Znak D1 na drodze z której wyjeżdża niebieski w połączeniu ze znakiem C8
    > mógłby błędnie sugerować, że niebieski skręcając w swoje lewo nie musi
    > ustąpić pierwszeństwa pojazdowi z naprzeciwka (swojego) W dodatku jest
    > niepotrzebny - a znaków niepotrzebnych nie powinno się ustawiać

    Nie, takie skrzyżowania się często spotyka. Znak D1 może tam być. I musi.
    Teraz leży przewrócony na poboczu, pewnie przez jakiegoś mistrza kierownicy,
    który źle zinterpetował znak A7. Niestety na tym skrzyżowaniu jest bardzo
    dużo kolizji.

  • 63. Data: 2011-02-01 14:53:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 14:51:30 +0100, A2 napisał(a):

> [...]
    > który źle zinterpetował znak A7. Niestety na tym skrzyżowaniu jest bardzo

    Nie, nie musi.

    http://eti.agh.edu.pl/brd/znaki/md1.html

    "Znak "droga z pierwszeństwem" nie jest stosowany do oznaczania
    pojedynczego skrzyżowania, na którym ustalono pierwszeństwo przejazdu."

    NIE JEST STOSOWANY DO POJEDYŃCZEGO SKRZYŻOWANIA.

    Nauczysz się wreszcie tych znaków czy nie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 64. Data: 2011-02-01 14:53:58
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > Ale czerwony ma A-7, do którego powinien się zastosować. Typowa "jazda
    > na pamięć" :-)
    > Poza tym: niebieski może widzieć ów A-7 na drodze czerwonego.

    Niebieski widzi A7, ale również doskonale widzi D1 po drugiej stronie
    skrzyżowania.

  • 65. Data: 2011-02-01 14:56:01
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-02-01 14:47, A2 pisze:
    > Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chyba wiem, gdzie mieszka kierowca czerwonego pojazdu. Wydrukować mu i
    > zanieść cały wątek? :)
    Jeżeli on uważa, że A-7 nakazuje mu ustąpić pierwszeństwa tylko pojazdom
    z prawej to naprawdę niech nie wsiada za kierownicę.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 66. Data: 2011-02-01 14:56:54
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > ustąpić pierwszeństwa pojazdowi z naprzeciwka (swojego) W dodatku jest
    > niepotrzebny - a znaków niepotrzebnych nie powinno się ustawiać

    Nareszcie zrozumiałem, o co Ci chodzi, ale według mnie byłaby to
    nadinterpretacja. Brak tabliczki T-6 oznacza, że droga z pierwszeństwem
    biegnie prosto przez skrzyżowanie (tyle, że przejechać prosto można
    tylko w odwrotnym kierunku). D-1 (niech nie bezpośrednio przed
    skrzyżowaniem, może być ustawiony wcześniej) z kolei dawałby pewność co
    do tego, czy nadjeżdżający z prawej ma pierwszeństwo, czy nie. Co,
    oczywiście, nie zmienia faktu, że nie ma :)

    W ogóle oznakowanie polskich dróg to niewyczerpalny temat do dyskusji :)

    Piotr

  • 67. Data: 2011-02-01 14:58:12
    Temat: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "Lewkas" <w...@d...pl>

    > A7 nie po darmo ma jako jedyny taki kształt.

    Wyjasnij o co ci chodzi i jak to ma się do wątku.

  • 68. Data: 2011-02-01 14:59:58
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Nie, to nie moje dopowiedzenie. To tok myślenia kierowcy
    > pojazdu czerwonego.
    > Nie zamierzam naginać faktów, przedstawiam tylko tok
    > rozumowania kierowców poszczególnych pojazdów.

    Potrafisz czytać czyjeś myśli?

  • 69. Data: 2011-02-01 15:01:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 14:56:54 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Nareszcie zrozumiałem, o co Ci chodzi, ale według mnie byłaby to
    > nadinterpretacja. Brak tabliczki T-6 oznacza, że droga z pierwszeństwem

    Właśnie o to chodzi, że ciężko byłoby taką sytuację zinterpretować, dlatego
    tego znaku tam NIE POWINNO BYĆ.
    Nie ma nic gorszego niż zmuszanie kierowców do skomplikowanych
    interpretacji znaków na skrzyżowaniu.
    Niebieski widzi to co widzi, wie, że ma ustąpić pojazdow z naprzeciwka.
    Co do czerwonego - to powinien widzieć A7 albo czerwonego który wyraźnie
    ustępuje mu pierwszeństwa i w obydwu przypadkach z zachowaniem ostrożności
    (bo to skrzyżowanie) jechać.
    Wszelkie inne przypadki są już naruszeniem PoRD

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 70. Data: 2011-02-01 15:01:58
    Temat: Odp: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "Lewkas" <w...@d...pl>

    > Wykaż, że brak widoczności znaku przez niebieskiego wpływa na zmianę
    > pierwszeństwa ruchu, w szczególności że daje czerwonemu pierwszeństwo.

    Nigdzie nie pisalem, że czerwony ma pierwszeństwo.
    Pisałem, że sytuacja jest patowa. Żaden z nich nie ma pierwszeństwa
    przy takim oznakowaniu.