  • 81. Data: 2011-02-01 15:14:39
    Temat: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    news:k3a5m8r0fhmp.dlg@lepper.institute.com...

    > Nie, nie musi.
    >
    > http://eti.agh.edu.pl/brd/znaki/md1.html
    >
    > "Znak "droga z pierwszeństwem" nie jest stosowany do oznaczania
    > pojedynczego skrzyżowania, na którym ustalono pierwszeństwo przejazdu."
    >
    > NIE JEST STOSOWANY DO POJEDYŃCZEGO SKRZYŻOWANIA.
    >
    > Nauczysz się wreszcie tych znaków czy nie?

    Styl Twoich wypowiedzi skłania mnie do nie rozmawiania z Tobą. Ale odpiszę
    Ci:
    Ze względu na bezpieczeństwo znak D1 musi tam stać (i stał dopóki nie został
    przewrócony). I będzie niedługo znowu tam stał, odpowiednie służby wkrótce
    do postawią.

    Czy nigdy nie wiedziałeś znaku D1 ustawionego tuż przed skrzyżowaniem?
    Czasami zdarza się, że ów znak stoi jednak przed skrzyżowaniem. Nie wnikam
    czy znak D1 powinien stać tam tuż przed skrzyżowaniem czy 200m wcześniej. O
    tym decyduje inżynier ruchu i tak się składa, że zadecydował aby stał tuż
    przed skrzyżowaniem. Może wpływ na to ma duża ilość kolizji tamże.

  • 82. Data: 2011-02-01 15:14:53
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-02-01 14:07:27 "Michał \"HoMMeR\" Paszek"

    > Do Myjka: co Ci się nie podoba w stwierdzeniu "reguła prawej ręki"?

    Niektórzy używają tego stwierdzenia jako panaceum na "nierozwiązywalne"
    sytuacje drogowe. "Jak się nie da inaczej, to jechać zgodnie z regułą
    prawej ręki." Jak widzisz, Ty też zaaplikowałeś to "lekarstwo" bez
    sensu -- właśnie przez to mam uczulenie na ten tekst i to mi się nie
    podobało. :)

    --
    Pozdor Myjk

  • 83. Data: 2011-02-01 15:14:59
    Temat: Odp: Odp: Odp: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: "Lewkas" <w...@d...pl>

    > To powinni ci na kursie prawa jazdy wyjaśnić, jak się zapiszesz wreszcie.

    Swoje przemyslenia uzasadniaj na podstawie Prawa o Ruchu Drogowym.
    Podawaj konkretne przepisy. A szczególnie interesuje mnie stosowanie się
    do znaku który stoi na innej drodze niż ta po której jedzie kierowca.

  • 84. Data: 2011-02-01 15:15:59
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-01, Uncle Pete <p...@i...waw.pl> wrote:

    > A2 gdzieś wyżej twierdził, że na górnym odcinku tej ulicy znaku D-1 w
    > ogóle nie ma.

    Nie znam tej konkretnej ulicy, mówię o przepisach. Nie zapomnijmy, że
    D-1 mógł stać gdzieś wyżej tylko ktoś go np. ukradł.

    > Z tym, że ja osobiście wolę mieć znak D-1 przed każdym
    > napotkanym skrzyżowaniem, jak to jest np. w Warszawie.

    Też lubię. Ale warto wiedzieć, że nie jest obowiązkowy.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 85. Data: 2011-02-01 15:18:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-02-01, Uncle Pete <p...@i...waw.pl> wrote:

    > Pomijając fakt, że na początku drogi z pierwszeństwem ten znak i tak
    > musi się znaleźć (a go nie ma, jak twierdzi A2) i to, że np. w Warszawie
    > znak D-1 zazwyczaj spotyka się na _każdym_ skrzyżowaniu, jest to cytat z
    > czego dokładnie? W Rozporządzeniu go nie ma.
    [ciach]

    Przeczytaj całe rozporządzenie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 86. Data: 2011-02-01 15:18:09
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2011-02-01 15:01, Waldek Godel pisze:
    > Niebieski widzi to co widzi, wie, że ma ustąpić pojazdow z naprzeciwka.
    I dopóki nie zobaczy A-7 na drodze po prawej to również temu z prawej
    (czerwonemu).

    > Co do czerwonego - to powinien widzieć A7
    i ustąpić pierwszeństwa wszystkim jadącym po drodze prostopadłej, do
    której dojeżdża (z braku tabliczki informującej o innym przebiegu
    pierwszeństwa).

    > albo czerwonego który wyraźnie
    > ustępuje mu pierwszeństwa i w obydwu przypadkach z zachowaniem ostrożności
    > (bo to skrzyżowanie) jechać.
    Aha! Chyba kolory Ci się już pomyliły... :-D
    http://img130.imageshack.us/img130/7200/sikorskiegos
    tefczyka.jpg
    Ale nie dziwię się, bo w sumie już wszystko na temat napisano, a autor
    wątku drąży i drąży, podpierając się zasadami... jazdy na pamięć i
    domysłami zamiast zasadami ruchu drogowego i zdrowego rozsądku. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 87. Data: 2011-02-01 15:19:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 15:14:39 +0100, A2 napisał(a):

    > Czy nigdy nie wiedziałeś znaku D1 ustawionego tuż przed skrzyżowaniem?

    tak, zwłaszcza jeżeli obejmuje kilka następnych skrzyżowań

> [...]
    > tym decyduje inżynier ruchu i tak się składa, że zadecydował aby stał tuż
    > przed skrzyżowaniem. Może wpływ na to ma duża ilość kolizji tamże.

    na ilość kolizji wpływa bliska zeru statystyczna znajomośc przepisów i
    jazda na pałę.

    A D1 na tym skrzyżowaniu nie jest potrzebny a nawet jak dla mnie -
    niebezpieczny.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 88. Data: 2011-02-01 15:19:12
    Od: "Lewkas" <w...@d...pl>

    Użytkownik "A2" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Lewkas" <w...@d...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dlaczego niebieski nie ma pierwszeństwa?

    Dlatego, bo z jego strony nie ma oznakowania, więc skrzyzowanie
    dla niebieskiego jest równorzedne.

  • 89. Data: 2011-02-01 15:19:14
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <p...@i...waw.pl> napisał w wiadomości
    > A2 gdzieś wyżej twierdził, że na górnym odcinku tej ulicy znaku D-1 w
    > ogóle nie ma. Z tym, że ja osobiście wolę mieć znak D-1 przed każdym
    > napotkanym skrzyżowaniem, jak to jest np. w Warszawie.

    Faktycznie nie ma tam znaku D1.

  • 90. Data: 2011-02-01 15:21:38
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnikg4o8.a56.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    > Pamiętasz, że D-1 traci ważność tylko po spotkaniu D-2, A-7 i znaku stop?
    > (nie pamiętam symbolu stopa)

    To oczywiste. Ale jeśli jadę drogą z pierwszeństwem (bo widzę znak D1 przy
    tej drodze) a następnie po kilkuset metrach zawrócę to mogę spodziewać się,
    że nie jadę drogą z pierwszeństwem? Oczywiście w międzyczasie nie było
    znaków ustąp pierwszeństwa, stop, koniec drogi z pierwszeństwem.