-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt
-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POST
ED!not-for-mail
Date: Fri, 04 Feb 2011 01:19:44 +0100
From: R2r <b...@m...net.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
References: <ii8sbn$oeu$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@l...institute.com>
<ii91sl$1oj$1@usenet.news.interia.pl>
<1vycxaakd43g4$.dlg@lepper.institute.com> <4d480de9$1@news.home.net.pl>
<1...@l...institute.com> <4d481123$1@news.home.net.pl>
<3jh8cyrihk7g$.dlg@lepper.institute.com>
<4d481620$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
<ii95iu$7np$1@usenet.news.interia.pl>
<4d481f15$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<ii982e$bn4$1@usenet.news.interia.pl>
<4d482c36$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<ii9bta$hrn$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4838d4$0$2494$65785112@news.neostrada.pl>
<iib5lt$dcb$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4ac137$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
<iiegjh$mph$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
<iieu21$cji$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4b1863$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
In-Reply-To: <1...@i...dyndns.org.invalid>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 57
Message-ID: <4d4b4620$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.19.143.100
X-Trace: 1296778784 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2438 83.19.143.100:1691
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2347783
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-03 23:25, 'Tom N' pisze:
> Nie! Nie interesuj się znakami które nie stoją na Twojej drodze, przyjmij,
> że ich nie widzisz, bo są zasłonięte od Twojej strony
>
Dlaczego nie mam wykorzystać informacji, którą taki znak mi daje?
Sugestie przez Ciebie głoszone jakoby A-7 mógł być innym znakiem
ostrzegawczym przekręconym o 60 stopni są raczej bezpodstawne. Zobacz
jak wyglądają mocowania znaków. Przekonasz się że łatwiej jest odwrócić
znak po osi pionowej tak aby to z drogi z pierwszeństwem go było widać a
z tej, na której jest ustawiony tylko tyłem, albo wręcz go wyrwać ze
słupkiem niż przekręcić w jego płaszczyźnie. ;-)
Owszem, pewności mieć nie można i należy być czujnym w takiej sytuacji a
sam brak D-1 traktować wobec drogi z prawej strony jako okoliczność
ostrzegającą, że oto być może zbliżamy się do drogi równorzędnej, ale
znak A-7 lub B-20 tyłem w połączeniu z zachowaniem ewentualnego pojazdu
na tej drodze daje już dość czytelny sygnał na temat sytuacji i można
wyjść z tego bez szwanku. Cóż... "trzeba sobie jakoś radzić" rzekł
harcerz zawiązując buta dżdżownicą. ;-)
>> Obecnie najczęściej w takiej sytuacji stawia się
>> miłosiernie znaki D-1 na początku i D-2 (a nawet czasem A-5) na końcu
>> takiego odcinka z pierwszeństwem, ale nie zawsze tak jest a dawniej
>> wręcz częściej tak nie było.
>
> Nie miłosiernie, tylko zarządzający ma pewne obowiązki, albo dostaje poniżej
> pleców i się nauczył dbać o własny zadek (czytaj zastosował do
> obowiązujących przepisów)
Wiem, że urzędnicy i im podległe służby rzadko robią coś
bezinteresownie. ;-)
Wiem też, że to (mam na myśli sytuację z oznakowaniem) się zmienia, ale
nadal jeszcze są takie miejsca, gdzie do znaku A-7 nie dołączono D-1 lub
A-6. I co wtedy? Wezwać policję żeby pokierowała ruchem? ;-)
A tak na marginesie: skąd pochodzi tekst, który wcześniej przytoczyłeś
Zejdź na ziemię kolego. Do dziś jeszcze są takie skrzyżowania gdzie do
A-7 nie dołączono D-1 lub A-6. Wiem, że to się zmienia, ale nadal
jeszcze są takie miejsca.
I dodam, że sugestie przez Ciebie głoszone jakoby A-7 mógł być innym
znakiem ostrzegawczym przekręconym o 60 stopni są raczej bezpodstawne.
Zobacz jak wyglądają mocowania znaków. Przekonasz się że łatwiej jest
odwrócić znak po osi pionowej tak aby to z drogi z pierwszeństwem go
było widać a z tej, na której jest ustawiony tylko tyłem, albo wręcz go
wyrwać ze słupkiem niż przekręcić w jego płaszczyźnie. ;-)
Owszem, pewności mieć nie można i należy być czujnym w takiej sytuacji a
sam brak D-1 traktować wobec drogi z prawej strony jako okoliczność
ostrzegającą, że oto zbliżamy się do drogi równorzędnej, ale znak A-7
lub B-20 tyłem w połączeniu z zachowaniem ewentualnego pojazdu na tej
drodze daje już dość czytelny sygnał na temat sytuacji. Cóż... trzeba
sobie jakoś radzić rzekł żołnierz harcerz zawiązując buta dżdżownicą. ;-)
A tak, w ogóle to co to za "drugie" rozporządzenie o znakach, z którego
cytat łaskaw byłeś wcześniej umieścić? Bo raczej nie to z Dz. U. z 2002
r. Nr 170, poz. 1393? Wiem, że było później kilka zmian ale nie pamiętam
o czymś takim jak napisałeś. Podaj, proszę, jakieś konkrety
naprowadzające. Chętnie się zapoznam. I może nie tylko ja...
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.11 10:15 A2
- 04.02.11 10:24 A2
- 04.02.11 10:38 A2
- 04.02.11 12:17 Nostradamus
- 04.02.11 12:59 A2
- 07.02.11 21:56 Gotfryd Smolik news
- 07.02.11 22:04 Gotfryd Smolik news
- 07.02.11 22:03 Gotfryd Smolik news
- 08.02.11 09:48 A2
- 08.02.11 09:51 A2
- 08.02.11 09:53 A2
- 08.02.11 21:46 Bronik
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=