eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszeństwo na skrzyżowaniu › Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt
    -exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POST
    ED!not-for-mail
    Date: Fri, 04 Feb 2011 01:19:44 +0100
    From: R2r <b...@m...net.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    References: <ii8sbn$oeu$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <ii91sl$1oj$1@usenet.news.interia.pl>
    <1vycxaakd43g4$.dlg@lepper.institute.com> <4d480de9$1@news.home.net.pl>
    <1...@l...institute.com> <4d481123$1@news.home.net.pl>
    <3jh8cyrihk7g$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d481620$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii95iu$7np$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d481f15$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii982e$bn4$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d482c36$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii9bta$hrn$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d4838d4$0$2494$65785112@news.neostrada.pl>
    <iib5lt$dcb$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d4ac137$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
    <iiegjh$mph$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    <iieu21$cji$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d4b1863$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    In-Reply-To: <1...@i...dyndns.org.invalid>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 57
    Message-ID: <4d4b4620$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.19.143.100
    X-Trace: 1296778784 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2438 83.19.143.100:1691
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2347783
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-03 23:25, 'Tom N' pisze:
    > Nie! Nie interesuj się znakami które nie stoją na Twojej drodze, przyjmij,
    > że ich nie widzisz, bo są zasłonięte od Twojej strony
    >
    Dlaczego nie mam wykorzystać informacji, którą taki znak mi daje?
    Sugestie przez Ciebie głoszone jakoby A-7 mógł być innym znakiem
    ostrzegawczym przekręconym o 60 stopni są raczej bezpodstawne. Zobacz
    jak wyglądają mocowania znaków. Przekonasz się że łatwiej jest odwrócić
    znak po osi pionowej tak aby to z drogi z pierwszeństwem go było widać a
    z tej, na której jest ustawiony tylko tyłem, albo wręcz go wyrwać ze
    słupkiem niż przekręcić w jego płaszczyźnie. ;-)
    Owszem, pewności mieć nie można i należy być czujnym w takiej sytuacji a
    sam brak D-1 traktować wobec drogi z prawej strony jako okoliczność
    ostrzegającą, że oto być może zbliżamy się do drogi równorzędnej, ale
    znak A-7 lub B-20 tyłem w połączeniu z zachowaniem ewentualnego pojazdu
    na tej drodze daje już dość czytelny sygnał na temat sytuacji i można
    wyjść z tego bez szwanku. Cóż... "trzeba sobie jakoś radzić" rzekł
    harcerz zawiązując buta dżdżownicą. ;-)

    >> Obecnie najczęściej w takiej sytuacji stawia się
    >> miłosiernie znaki D-1 na początku i D-2 (a nawet czasem A-5) na końcu
    >> takiego odcinka z pierwszeństwem, ale nie zawsze tak jest a dawniej
    >> wręcz częściej tak nie było.
    >
    > Nie miłosiernie, tylko zarządzający ma pewne obowiązki, albo dostaje poniżej
    > pleców i się nauczył dbać o własny zadek (czytaj zastosował do
    > obowiązujących przepisów)
    Wiem, że urzędnicy i im podległe służby rzadko robią coś
    bezinteresownie. ;-)
    Wiem też, że to (mam na myśli sytuację z oznakowaniem) się zmienia, ale
    nadal jeszcze są takie miejsca, gdzie do znaku A-7 nie dołączono D-1 lub
    A-6. I co wtedy? Wezwać policję żeby pokierowała ruchem? ;-)
    A tak na marginesie: skąd pochodzi tekst, który wcześniej przytoczyłeś
    Zejdź na ziemię kolego. Do dziś jeszcze są takie skrzyżowania gdzie do
    A-7 nie dołączono D-1 lub A-6. Wiem, że to się zmienia, ale nadal
    jeszcze są takie miejsca.
    I dodam, że sugestie przez Ciebie głoszone jakoby A-7 mógł być innym
    znakiem ostrzegawczym przekręconym o 60 stopni są raczej bezpodstawne.
    Zobacz jak wyglądają mocowania znaków. Przekonasz się że łatwiej jest
    odwrócić znak po osi pionowej tak aby to z drogi z pierwszeństwem go
    było widać a z tej, na której jest ustawiony tylko tyłem, albo wręcz go
    wyrwać ze słupkiem niż przekręcić w jego płaszczyźnie. ;-)
    Owszem, pewności mieć nie można i należy być czujnym w takiej sytuacji a
    sam brak D-1 traktować wobec drogi z prawej strony jako okoliczność
    ostrzegającą, że oto zbliżamy się do drogi równorzędnej, ale znak A-7
    lub B-20 tyłem w połączeniu z zachowaniem ewentualnego pojazdu na tej
    drodze daje już dość czytelny sygnał na temat sytuacji. Cóż... trzeba
    sobie jakoś radzić rzekł żołnierz harcerz zawiązując buta dżdżownicą. ;-)
    A tak, w ogóle to co to za "drugie" rozporządzenie o znakach, z którego
    cytat łaskaw byłeś wcześniej umieścić? Bo raczej nie to z Dz. U. z 2002
    r. Nr 170, poz. 1393? Wiem, że było później kilka zmian ale nie pamiętam
    o czymś takim jak napisałeś. Podaj, proszę, jakieś konkrety
    naprowadzające. Chętnie się zapoznam. I może nie tylko ja...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: