eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypiątkowo w poniedziałek :-)Re: piątkowo w poniedziałek :-)
  • Data: 2011-10-01 02:02:40
    Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-09-30, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > Patrz wyżej: sugerujesz że prędkość postępowa obwodu w ruchu
    > obrotowym będzie większa niż prędkość postępowa całego pojazdu
    > przed "akcją"?

    Oczywiście. Zwróć uwagę na prędkość postępową obwodu toczącego się koła.

    >> zwłaszcza wzlędem ziemi.
    >
    > Nie bardzo, względem ziemi to ona była maksymalna w momencie rozpoczęcia
    > "akcji" i później tylko maleje, w miarę jak ruch posuwisty jest
    > zastępowany przez toczenie.
    > Do tego sporo energii "rozchodzi się" niesprężyście po otoczeniu.

    Zgoda, maleje.

    >> Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy
    >> (prawie) tylko od prędkości obrotowej, ruch "do przodu" zależy od
    >> prędkości postępowej osi obrotu (tutaj samochodu)
    >
    > Ale nieprawdą jest jakoby owa prędkość postępowa nie spadała lub
    > spadała niewiele. Po pierwsze energia ruchu obrotowego musi się
    > "skądś" wziąć, po drugie patrz straty, po trzecie patrz w jakim
    > czasie wrak zatrzymuje się CAŁKOWICIE.

    Oczywiście, że prędkość spada, a energia nie bierze się z kapelusza.

    >> oraz kąta przy którym
    >> nastąpiło oddzielenie manekinu od samochodu.
    >
    > To prawda, z braku filmiku robionego z góry ocena "na oko"
    > może być mocno zafałszowana.

    Z boku by wystarczyło.

    > Ale... czy ja coś pisałem o konieczności spytania motocyklistów
    > jak to jest ze szlifami? ;)

    Przy szlifie nie masz obrotów.

    >> Wylot w górę mało zależy od
    >> prędkości postępowej układu "obracający się samochód z pasażerami".
    >
    > ???
    > Zasadniczo - nie ma innego źródła składowej pionowej niż
    > przekształcenie prędkości początkowej!

    Tutaj znowu mieszasz energię z prędkościami.

    > Na >3m mi wychodzi (acz o północy mogę coś palnąć) że trzeba by
    >>20kmph 100% skierowane *bezstratnie* w górę, włącznie z odliczeniem
    > strat wypychania przez okno.

    A 20km/h obwodu koła to przy jakiej prędkości osi będzie?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: