-
Data: 2011-10-01 00:17:28
Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 30 Sep 2011, Krzysiek Kielczewski wrote:
> On 2011-09-29, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
>
>> Można więc oczekiwać, że maksymalna prędkość krawędzi toczenia
>> "zasadniczo" nie przekroczy prędkości postępowej pojazdu
>> w momencie utraty kontroli,
>
> A tutaj już nie. Jak rzucisz płasko coś ciężkiego (i w miarę owalnego)
> to po paru uderzeniach/otarciach o ziemię zacznie się krecić, nie?
Ano będzie.
> Prędkość postępowa niewiele się zmieni, nie? A prędkość krawędzi będzie
> duża,
Patrz wyżej: sugerujesz że prędkość postępowa obwodu w ruchu
obrotowym będzie większa niż prędkość postępowa całego pojazdu
przed "akcją"?
> zwłaszcza wzlędem ziemi.
Nie bardzo, względem ziemi to ona była maksymalna w momencie rozpoczęcia
"akcji" i później tylko maleje, w miarę jak ruch posuwisty jest
zastępowany przez toczenie.
Do tego sporo energii "rozchodzi się" niesprężyście po otoczeniu.
>> to zaś przełoży się na składową
>> wyrzucającą petentów przez okno.
>
> Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy
> (prawie) tylko od prędkości obrotowej, ruch "do przodu" zależy od
> prędkości postępowej osi obrotu (tutaj samochodu)
Ale nieprawdą jest jakoby owa prędkość postępowa nie spadała lub
spadała niewiele. Po pierwsze energia ruchu obrotowego musi się
"skądś" wziąć, po drugie patrz straty, po trzecie patrz w jakim
czasie wrak zatrzymuje się CAŁKOWICIE.
> oraz kąta przy którym
> nastąpiło oddzielenie manekinu od samochodu.
To prawda, z braku filmiku robionego z góry ocena "na oko"
może być mocno zafałszowana.
Ale... czy ja coś pisałem o konieczności spytania motocyklistów
jak to jest ze szlifami? ;)
> Wylot w górę mało zależy od
> prędkości postępowej układu "obracający się samochód z pasażerami".
???
Zasadniczo - nie ma innego źródła składowej pionowej niż
przekształcenie prędkości początkowej!
Na >3m mi wychodzi (acz o północy mogę coś palnąć) że trzeba by
>20kmph 100% skierowane *bezstratnie* w górę, włącznie z odliczeniem
strat wypychania przez okno.
A tych strat trochę w okolicy widać (po czasie zatrzymania
wraku szczególnie).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.11 02:02 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=