-
Data: 2011-10-01 00:17:28
Temat: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 30 Sep 2011, Krzysiek Kielczewski wrote:
> On 2011-09-29, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
>
>> Można więc oczekiwać, że maksymalna prędkość krawędzi toczenia
>> "zasadniczo" nie przekroczy prędkości postępowej pojazdu
>> w momencie utraty kontroli,
>
> A tutaj już nie. Jak rzucisz płasko coś ciężkiego (i w miarę owalnego)
> to po paru uderzeniach/otarciach o ziemię zacznie się krecić, nie?
Ano będzie.
> Prędkość postępowa niewiele się zmieni, nie? A prędkość krawędzi będzie
> duża,
Patrz wyżej: sugerujesz że prędkość postępowa obwodu w ruchu
obrotowym będzie większa niż prędkość postępowa całego pojazdu
przed "akcją"?
> zwłaszcza wzlędem ziemi.
Nie bardzo, względem ziemi to ona była maksymalna w momencie rozpoczęcia
"akcji" i później tylko maleje, w miarę jak ruch posuwisty jest
zastępowany przez toczenie.
Do tego sporo energii "rozchodzi się" niesprężyście po otoczeniu.
>> to zaś przełoży się na składową
>> wyrzucającą petentów przez okno.
>
> Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy
> (prawie) tylko od prędkości obrotowej, ruch "do przodu" zależy od
> prędkości postępowej osi obrotu (tutaj samochodu)
Ale nieprawdą jest jakoby owa prędkość postępowa nie spadała lub
spadała niewiele. Po pierwsze energia ruchu obrotowego musi się
"skądś" wziąć, po drugie patrz straty, po trzecie patrz w jakim
czasie wrak zatrzymuje się CAŁKOWICIE.
> oraz kąta przy którym
> nastąpiło oddzielenie manekinu od samochodu.
To prawda, z braku filmiku robionego z góry ocena "na oko"
może być mocno zafałszowana.
Ale... czy ja coś pisałem o konieczności spytania motocyklistów
jak to jest ze szlifami? ;)
> Wylot w górę mało zależy od
> prędkości postępowej układu "obracający się samochód z pasażerami".
???
Zasadniczo - nie ma innego źródła składowej pionowej niż
przekształcenie prędkości początkowej!
Na >3m mi wychodzi (acz o północy mogę coś palnąć) że trzeba by
>20kmph 100% skierowane *bezstratnie* w górę, włącznie z odliczeniem
strat wypychania przez okno.
A tych strat trochę w okolicy widać (po czasie zatrzymania
wraku szczególnie).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.11 02:02 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=