eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypiątkowo w poniedziałek :-)Re: piątkowo w poniedziałek :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipart
    ners.pl!ipartners.pl!newsfeed.icp.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
    Date: Sat, 01 Oct 2011 02:02:40 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 58
    Message-ID: <s...@k...sail-ho.pl>
    References: <j5q4ti$grf$1@news.onet.pl> <6...@4...com>
    <Pine.WNT.4.64.1109271254340.3760@quad>
    <j5spgo$l5s$1@cougar.axelspringer.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1109281607030.4068@quad>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1109300051280.3912@quad>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1110010006500.3816@quad>
    NNTP-Posting-Host: 89-75-133-230.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1317427635 23126 89.75.133.230 (1 Oct 2011 00:07:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Oct 2011 00:07:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux) Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2403265
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-09-30, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > Patrz wyżej: sugerujesz że prędkość postępowa obwodu w ruchu
    > obrotowym będzie większa niż prędkość postępowa całego pojazdu
    > przed "akcją"?

    Oczywiście. Zwróć uwagę na prędkość postępową obwodu toczącego się koła.

    >> zwłaszcza wzlędem ziemi.
    >
    > Nie bardzo, względem ziemi to ona była maksymalna w momencie rozpoczęcia
    > "akcji" i później tylko maleje, w miarę jak ruch posuwisty jest
    > zastępowany przez toczenie.
    > Do tego sporo energii "rozchodzi się" niesprężyście po otoczeniu.

    Zgoda, maleje.

    >> Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy
    >> (prawie) tylko od prędkości obrotowej, ruch "do przodu" zależy od
    >> prędkości postępowej osi obrotu (tutaj samochodu)
    >
    > Ale nieprawdą jest jakoby owa prędkość postępowa nie spadała lub
    > spadała niewiele. Po pierwsze energia ruchu obrotowego musi się
    > "skądś" wziąć, po drugie patrz straty, po trzecie patrz w jakim
    > czasie wrak zatrzymuje się CAŁKOWICIE.

    Oczywiście, że prędkość spada, a energia nie bierze się z kapelusza.

    >> oraz kąta przy którym
    >> nastąpiło oddzielenie manekinu od samochodu.
    >
    > To prawda, z braku filmiku robionego z góry ocena "na oko"
    > może być mocno zafałszowana.

    Z boku by wystarczyło.

    > Ale... czy ja coś pisałem o konieczności spytania motocyklistów
    > jak to jest ze szlifami? ;)

    Przy szlifie nie masz obrotów.

    >> Wylot w górę mało zależy od
    >> prędkości postępowej układu "obracający się samochód z pasażerami".
    >
    > ???
    > Zasadniczo - nie ma innego źródła składowej pionowej niż
    > przekształcenie prędkości początkowej!

    Tutaj znowu mieszasz energię z prędkościami.

    > Na >3m mi wychodzi (acz o północy mogę coś palnąć) że trzeba by
    >>20kmph 100% skierowane *bezstratnie* w górę, włącznie z odliczeniem
    > strat wypychania przez okno.

    A 20km/h obwodu koła to przy jakiej prędkości osi będzie?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: