-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipart
ners.pl!ipartners.pl!newsfeed.icp.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
Date: Sat, 01 Oct 2011 02:02:40 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 58
Message-ID: <s...@k...sail-ho.pl>
References: <j5q4ti$grf$1@news.onet.pl> <6...@4...com>
<Pine.WNT.4.64.1109271254340.3760@quad>
<j5spgo$l5s$1@cougar.axelspringer.pl>
<Pine.WNT.4.64.1109281607030.4068@quad>
<s...@k...sail-ho.pl>
<Pine.WNT.4.64.1109300051280.3912@quad>
<s...@k...sail-ho.pl>
<Pine.WNT.4.64.1110010006500.3816@quad>
NNTP-Posting-Host: 89-75-133-230.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1317427635 23126 89.75.133.230 (1 Oct 2011 00:07:15 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Oct 2011 00:07:15 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux) Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2403265
[ ukryj nagłówki ]On 2011-09-30, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
>
> Patrz wyżej: sugerujesz że prędkość postępowa obwodu w ruchu
> obrotowym będzie większa niż prędkość postępowa całego pojazdu
> przed "akcją"?
Oczywiście. Zwróć uwagę na prędkość postępową obwodu toczącego się koła.
>> zwłaszcza wzlędem ziemi.
>
> Nie bardzo, względem ziemi to ona była maksymalna w momencie rozpoczęcia
> "akcji" i później tylko maleje, w miarę jak ruch posuwisty jest
> zastępowany przez toczenie.
> Do tego sporo energii "rozchodzi się" niesprężyście po otoczeniu.
Zgoda, maleje.
>> Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy
>> (prawie) tylko od prędkości obrotowej, ruch "do przodu" zależy od
>> prędkości postępowej osi obrotu (tutaj samochodu)
>
> Ale nieprawdą jest jakoby owa prędkość postępowa nie spadała lub
> spadała niewiele. Po pierwsze energia ruchu obrotowego musi się
> "skądś" wziąć, po drugie patrz straty, po trzecie patrz w jakim
> czasie wrak zatrzymuje się CAŁKOWICIE.
Oczywiście, że prędkość spada, a energia nie bierze się z kapelusza.
>> oraz kąta przy którym
>> nastąpiło oddzielenie manekinu od samochodu.
>
> To prawda, z braku filmiku robionego z góry ocena "na oko"
> może być mocno zafałszowana.
Z boku by wystarczyło.
> Ale... czy ja coś pisałem o konieczności spytania motocyklistów
> jak to jest ze szlifami? ;)
Przy szlifie nie masz obrotów.
>> Wylot w górę mało zależy od
>> prędkości postępowej układu "obracający się samochód z pasażerami".
>
> ???
> Zasadniczo - nie ma innego źródła składowej pionowej niż
> przekształcenie prędkości początkowej!
Tutaj znowu mieszasz energię z prędkościami.
> Na >3m mi wychodzi (acz o północy mogę coś palnąć) że trzeba by
>>20kmph 100% skierowane *bezstratnie* w górę, włącznie z odliczeniem
> strat wypychania przez okno.
A 20km/h obwodu koła to przy jakiej prędkości osi będzie?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=