-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!ne
ws.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!newsreader4.netcologne.de
!news.netcologne.de!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 1 Oct 2011 00:17:28 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: piątkowo w poniedziałek :-)
In-Reply-To: <s...@k...sail-ho.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1110010006500.3816@quad>
References: <j5q4ti$grf$1@news.onet.pl> <6...@4...com>
<Pine.WNT.4.64.1109271254340.3760@quad>
<j5spgo$l5s$1@cougar.axelspringer.pl>
<Pine.WNT.4.64.1109281607030.4068@quad>
<s...@k...sail-ho.pl>
<Pine.WNT.4.64.1109300051280.3912@quad>
<s...@k...sail-ho.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 60
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1317422315 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2460 83.15.167.123:63430
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2403238
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 30 Sep 2011, Krzysiek Kielczewski wrote:
> On 2011-09-29, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
>
>> Można więc oczekiwać, że maksymalna prędkość krawędzi toczenia
>> "zasadniczo" nie przekroczy prędkości postępowej pojazdu
>> w momencie utraty kontroli,
>
> A tutaj już nie. Jak rzucisz płasko coś ciężkiego (i w miarę owalnego)
> to po paru uderzeniach/otarciach o ziemię zacznie się krecić, nie?
Ano będzie.
> Prędkość postępowa niewiele się zmieni, nie? A prędkość krawędzi będzie
> duża,
Patrz wyżej: sugerujesz że prędkość postępowa obwodu w ruchu
obrotowym będzie większa niż prędkość postępowa całego pojazdu
przed "akcją"?
> zwłaszcza wzlędem ziemi.
Nie bardzo, względem ziemi to ona była maksymalna w momencie rozpoczęcia
"akcji" i później tylko maleje, w miarę jak ruch posuwisty jest
zastępowany przez toczenie.
Do tego sporo energii "rozchodzi się" niesprężyście po otoczeniu.
>> to zaś przełoży się na składową
>> wyrzucającą petentów przez okno.
>
> Moim zdaniem źle sumujesz bądź rozdzielasz siły. Wylot w górę zależy
> (prawie) tylko od prędkości obrotowej, ruch "do przodu" zależy od
> prędkości postępowej osi obrotu (tutaj samochodu)
Ale nieprawdą jest jakoby owa prędkość postępowa nie spadała lub
spadała niewiele. Po pierwsze energia ruchu obrotowego musi się
"skądś" wziąć, po drugie patrz straty, po trzecie patrz w jakim
czasie wrak zatrzymuje się CAŁKOWICIE.
> oraz kąta przy którym
> nastąpiło oddzielenie manekinu od samochodu.
To prawda, z braku filmiku robionego z góry ocena "na oko"
może być mocno zafałszowana.
Ale... czy ja coś pisałem o konieczności spytania motocyklistów
jak to jest ze szlifami? ;)
> Wylot w górę mało zależy od
> prędkości postępowej układu "obracający się samochód z pasażerami".
???
Zasadniczo - nie ma innego źródła składowej pionowej niż
przekształcenie prędkości początkowej!
Na >3m mi wychodzi (acz o północy mogę coś palnąć) że trzeba by
>20kmph 100% skierowane *bezstratnie* w górę, włącznie z odliczeniem
strat wypychania przez okno.
A tych strat trochę w okolicy widać (po czasie zatrzymania
wraku szczególnie).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 01.10.11 02:02 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=