    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
    Date: Fri, 9 Jul 2010 10:42:44 +0200

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał
    >W dniu 2010-07-08 17:45, Pszemol pisze:
    > (...)
    >
    > Było normalnie. Trzeba tylko było mocniej deptać po pedale.
    > Nie wiem czy wiesz, ale ukłąd jest tak skonstruowany, że zapewnia
    > maksymalną siłę hamowania przy niepracującym serwie/silniku itd.

    Nie bardzo rozumiem tego twierdzenia.

    Ale tak czy inaczej - w sprawnym wspomaganiu pary, a dokladniej
    podcisnienia, starcza na dlugo.
    Prosty test - zapalic silnik, zgasic, wcisnac pedal i trzymac
    wcisniety. I trzymac. I trzymac. I napisac na grupe ile minelo
    zanim poczuliscie wzrastajaca sile na pedale. I podac wiek i
    przebieg pojazdu - bo im bardziej wytarte uszczelki tym krocej

    Zapasu podcisnienia starcza natomiast na kilka wcisniec pedalu z
    puszczeniem miedzy nimi.

    > Wspomaganie to tylko dodatek - miły, ale dodatek. W sytuacji
    > awaryjnej nie jest potrzebne.

    No, ja juz nie jestem taki pewny. W zaleznosci od samochodu i
    konstrukcji .. watla kobieta moze miec problem z pokonaniem oporu
    sprezyny. Moje nogi przyzwyczajone do wiekszego ciezaru na codzien
    dociskaja bez problemu - ale w sliskich warunkach moglbym miec
    problem z precyzyjnym dawkowaniem sily hamowania. To juz lepsze
    auto w ogole bez wspomagania.
    A ABS z wylaczonym silnikiem nie dziala.

    > LOL - od razu wiadomo skąd napisy na kubkach z gorącą kawą...

    W scierce sie blokowala. Ale mozliwe ze to wina mojej sztuki a nie
    modelu.

    J.