  • 1. Data: 2011-01-23 12:32:43
    Temat: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,
    a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -
    http://www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs

    A ten...no cóż, na dokładkę -
    http://www.liveleak.com/view?i=9e7_1295713849 ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2011-01-23 12:39:30
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Karol Y

    > Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,
    > a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -
    > http://www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs

    Z takim ładunkiem to nie dziwne... po za tym TIR-y nie mają raczej
    letnich tylko "całoroczne".

  • 3. Data: 2011-01-24 11:32:05
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-23 12:39, to wrote:
    > begin Karol Y

    > Z takim ładunkiem to nie dziwne... po za tym TIR-y nie mają raczej
    > letnich tylko "całoroczne".

    Musisz chyba rozwinąć co ma ładunek do tego jak wyglądał przejazd TIR'a ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 4. Data: 2011-01-24 11:42:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Musisz chyba rozwinąć co ma ładunek do tego jak wyglądał przejazd TIR'a ?

    Zapewne chodzi o to, że mocno obciążony się mniej ślizga.

  • 5. Data: 2011-01-24 12:29:45
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Zapewne chodzi o to, że mocno obciążony się mniej ślizga.

    ale też jest bardziej bezwładny i zaryzykowałbym stwierdzenie, ze bardziej
    przybywa bezwładności niż przyczepności.

    Uważam, ze kierowca tira zrobił "wiecej niż fizyka pozwalała"

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2011-01-24 15:22:24
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 11:42, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Zapewne chodzi o to, że mocno obciążony się mniej ślizga.

    Cięższy rozumiem staje się bardziej manewrowy ? Przyczepność opon na
    śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika z dodatkowego
    nacisku ?

    Hmm.. może rajdówki powinni dociążać aby lepiej skręcały ? ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 7. Data: 2011-01-24 15:54:52
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-24, Yans van Horn <y...@n...spam> wrote:

    > Cięższy rozumiem staje się bardziej manewrowy ? Przyczepność opon na
    > śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika z dodatkowego
    > nacisku ?

    Tak. Tam gdzie pusty TIR nie może ruszyć na śniegu pod górkę załadowany
    jest w stanie ruszyć i jeszcze wyciągnąć tego zakopanego.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 8. Data: 2011-01-24 16:49:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:

    >Przyczepność opon na śliskiej nawierzchni rośnie conajmniej tyle ile wynika
    >z dodatkowego nacisku ?

    Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie puste
    tiry.

  • 9. Data: 2011-01-24 16:59:33
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 15:54, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Tak. Tam gdzie pusty TIR nie może ruszyć na śniegu pod górkę załadowany
    > jest w stanie ruszyć i jeszcze wyciągnąć tego zakopanego.

    Pusty zgoda. Ale częsciowo załadowany - zwłaszcza z rozkładem ładunku na
    przód będzie ruszał jeszcze lepiej.

    Natomiast ciekawi mnie fakt samego manewrowania. Mamy duży ładunek i
    wysoko położony środek ciężkości - chyba wcale nie taki rewelacyjny uklad.

    MZ gość miał bardzo dobrą reakcję, nie starał się hamować za wszelką
    cenę, tylko stosunkowo precyzyjnie i ciasno ominął (prawie) przeszkodę.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 10. Data: 2011-01-24 17:02:54
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2011-01-24 16:49, Cavallino wrote:

    > Tak mi klarował kuzyn tirowiec, np. że pod górkę problem mają głównie
    > puste tiry.

    To samo powiedział mój kolega, kierowca podobnych zestawów.

    Ciekaw natomiast jak z sytuacjami pośrednimi: załadowany w połowie,
    ładunek w postaci np. stali (niski środek ciężkości).

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik