-
221. Data: 2010-12-05 23:18:46
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 21:45:33 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>>> A co, według Ciebie łatwiej ruszyć zakopanym RWD niż zakopanym FWD?
>>
>> Oczywiście, że RWD.
>
> A dlaczego? W szczególności co mam zrobić jak stoję w miejscu i nie
> bardzo chce się bujnąć? W FWD mogę kombinować z obrotami kierownicy,
> mam szansę, że w końcu kawałek bieżnika o coś zahaczy. A w RWD?
A w RWD możesz nie kręcić i czekać na to samo.
>> Wiesz, ostatnio jeżdżę jeden dzień FWD, jeden RWD.
> Wiesz, sam się przyznałeś, że FWD to Ty nie umiesz ;-P
Kiedy jade FWD, to jade szybciej niż inni. Kiedy jade RWD jade szybciej,
niż jechałbym FWD.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
222. Data: 2010-12-05 23:20:37
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 5 Dec 2010 22:31:35 +0100, P.B. napisał(a):
> Sierra Cosworth była tylko 4x4. W rajdach startowały Cosworthy RWD? Pytam
> serio, bo nie wiem.
A Bublewicz to na czym jeździł?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
223. Data: 2010-12-05 23:23:41
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 5 Dec 2010 23:00:12 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
<k...@c...net> wrote:
> Ostatnio taki jeden niewysoki wpajał mi starą szkołę jazdy, puść, skręć,
> poczekaj ;-)
Niewątpliwie jest pewniejsza, ale z drugiej strony trail braking
daje większe możliwości wykorzystania masy auta. Tylko że jak
przesadzisz, albo nawierzchnia okaże się wredniejsza niż
przypuszczałeś, to jest szansa na dzwona :)
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
224. Data: 2010-12-05 23:28:17
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 05.12.2010 Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał/a:
> On Sun, 5 Dec 2010 23:00:12 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
><k...@c...net> wrote:
>
>> Ostatnio taki jeden niewysoki wpajał mi starą szkołę jazdy, puść, skręć,
>> poczekaj ;-)
>
> Niewątpliwie jest pewniejsza, ale z drugiej strony trail braking
> daje większe możliwości wykorzystania masy auta. Tylko że jak
> przesadzisz, albo nawierzchnia okaże się wredniejsza niż
> przypuszczałeś, to jest szansa na dzwona :)
Szansa na dzwona jest zawsze! ;) Jak sie poogarniam to kolejne upalanie
w niedziele, wersja dla zaawansowanych ;)
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
225. Data: 2010-12-06 00:28:17
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>
>> A dlaczego? W szczególności co mam zrobić jak stoję w miejscu i nie
>> bardzo chce się bujnąć? W FWD mogę kombinować z obrotami kierownicy,
>> mam szansę, że w końcu kawałek bieżnika o coś zahaczy. A w RWD?
>
> A w RWD możesz nie kręcić i czekać na to samo.
Znaczy na co mam czekać po za dokładnieszym wyślizganiem?
>>> Wiesz, ostatnio jeżdżę jeden dzień FWD, jeden RWD.
>> Wiesz, sam się przyznałeś, że FWD to Ty nie umiesz ;-P
>
> Kiedy jade FWD, to jade szybciej niż inni.
Aż do barierki ;-P
> Kiedy jade RWD jade szybciej, niż jechałbym FWD.
Aż na drugą stronę rowu ;-P
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
226. Data: 2010-12-06 01:22:53
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-05 20:20, megrims pisze:
> W dniu 2010-12-04 15:23, Filip KK pisze:
>> W dniu 2010-12-04 09:52, megrims pisze:
>>
>>>> Kumpel ma BMW serii 3 i twierdzi, że zimówki nic nie pomagają.
>>>
>>> Gada głupoty. E90 to lekkie auto i z dobrymi zimówkami lata się
>>> nim bardzo dobrze po śniegu.
>>
>> Oczywiście, że tak. Tylko problem jest w tym, że ludzie kupują STARE
>> ZUŻYTE ZIMÓWKI i oczekują CUDÓW!!!
>
> Żona teraz lata E91 na 205/50R19 Goodyear Ultragrip i są ZAJEBISTE.
Tak? No popatrz.. NIEMOŻLIWE. Niestety tego Ci nikt nie potwierdzi, kto
nigdy nie jeździł BMW z DOBRYMI zimówkami. Wręcz przeciwnie.. Napęd na
przód jest lepszy! :D
-
227. Data: 2010-12-06 01:43:52
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-05 02:14, Adam Płaszczyca pisze:
> FWD w zimie się nie prowadzi. FWD w zimie prowadzi kierowcę - do rowu.
>
I tego naprawdę nikt nie zrozumie, kto nie wsiądzie zimą do porządnego
auta z napędem na tył i rozkładem mas 50/50% oraz z dobrymi zimówkami.
Ciekawe jest też to, że jakoś wszyscy z FWD jeżdżą max 40 gdy pada mocno
śnieg... Bo szybciej to strach, że jak będzie pierwszy lepszy uślizg, to
słup/rów/cokolwiek murowane.
Ja się bawię na ulicy jak chcę, im więcej śniegu tym większa zabawa..
Ostatnio (tej zimy) wyprzedziło mnie jedno (!) auto... BMW X5. :) Dla
mnie jechał jak wariat... Może w jego samochodzie wcale takiego uczucia
nie było.. :) Ale szedł jak przeciąg, było widać że trakcja idealna
była! Szedł jak przyklejony.
-
228. Data: 2010-12-06 07:48:44
Temat: Re: BMW za dobre na śnieg...
Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
On Sun, 05 Dec 2010 18:45:37 +0100, nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl> wrote:
>>> dlaczego BMW i Mercedes /i jakies inne płotki.../ mają tylny napęd,
>>> a reszta swiata odwrotnie. Czyzby takie potegi nie umiały skonstruować
>>> w miare trwałego FWD?
>> FWD jest tanie i praktyczne. Na tyle tanie i na tyle praktyczne,
>> że poza segmentem premium, w którym taniość i praktyczność nie
>> są aż tak ważne, praktycznie wykosiło inne rodzaju napędu.
>
> Zrozumiałem, że właśnie powiedziałeś, że RWD jest niepraktyczne.
Duże silniki też są niepraktyczne. I kabriolety. I niezależne fotele
zamiast tylnej kanapy. Kupa niepraktycznych rozwiązań w tej motoryzacji.
Normalnie nie wiem, jak te firmy z tego żyją.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
-
229. Data: 2010-12-06 08:51:40
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na nieg...
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>> I pieknie zawrocic na waskiej drodze stojac przy prawym krawezniku
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> miedzy dwoma innymi samochodami ?
>
> A czemu nie? Trzeba miec tylko silnik, ktróry zerwie przyczepnośc.
Niby jak?
Krzysiek Kiełczewski
-
230. Data: 2010-12-06 08:53:21
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>>> Z zastrzeżeniem - umiejącemu prowadzić. Posiadaczom prawa jazdy FWD się
>>> bardziej podobają.
>>
>> Statystyczny Kowalski ma więc większe szanse zrobić sobie krzywdę w RWD
>> niż FWD.
>
> Istotnie, to prawda. I wybiera FWD, a potem tas-tas-tas, bo strach.
Nie prawda. Wybiera FWD bo zdecydowana większość samochodów (i wszystkie
tańsze) to FWD. A taś-taś robi bo szybciej nie umie bądź się boi. Jedno
z drugim nie ma nic wspólnego.
Krzysiek Kiełczewski