-
211. Data: 2010-12-05 22:31:35
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sun, 5 Dec 2010 22:09:22 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):
>> Casworthy się nie liczą - nie miały tylnego napędu, tylko 4x4 :-)
>
> Owszem miały.
Dobra, nie jestem specem od archeomotoryzacji :-) Zawsze myślałem, że
Sierra Cosworth była tylko 4x4. W rajdach startowały Cosworthy RWD? Pytam
serio, bo nie wiem.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
212. Data: 2010-12-05 22:34:16
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 5 Dec 2010 22:20:11 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
<k...@c...net> wrote:
> Rekin, dobrze wiesz, ze zalezy od tego kiedy i ile ujmiesz.
Ale sam wiesz, że lepiej przytrzymać lewą, bo to precyzyjniejsze
narzędzie.
Zresztą całość tak naprawdę rozbija się o przyzwyczajenia. Ja
się uczyłem na RWD i dla mnie naturalnym jest odpuścić, żeby
auto się wyprostowało, a nie ustawiło bokiem. Ten odruch jest u
mnie chyba nie do wykorzenienia, nigdy nie mogłem się przemóc do
dania łychy, by wyprostować auto.
> Na
> poprzednim zestawie pseudoopon kazde lekkie ujecie skutkowalo boczeniem
> sie.
A ja miałem SP01. To nie jest może cud, ale i też nie
pseudoopona, a pudło się destabilizowało od samego ujęcia na tym
delikatnym prawym łuku przed lewym na owal.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
213. Data: 2010-12-05 22:41:08
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 05 Dec 2010 21:36:07 +0100, nalesnik
<m...@o...o2.o2.o2.pl> wrote:
> Można by teraz podejrzewać, że koncerny motoryzacyjne produkują auta FWD
> kierując się bezpieczeństwem statystycznego kierowcy.
Koncerny produkują FWD, bo zblokowany napęd jest tańszy w
produkcji, w montażu (praktycznie jednym ruchem montujesz cały
układ napędowy do nadwozia), jest lżejszy, daje więcej miejsca
na nogi zarówno z przodu (tunel może być węższy), z tyłu (tu dla
odmiany tunel może być węższy), większy bagażnik (można niżej
poprowadzić jego podłogę, bo nie ma zajmującego miejsce dyfra).
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
214. Data: 2010-12-05 22:42:20
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 5 Dec 2010 22:09:22 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
<k...@c...net> wrote:
>> Casworthy się nie liczą - nie miały tylnego napędu, tylko 4x4 :-)
>
> Owszem miały.
Ale nie liczą się, bo w WRC nie robiły szału, a nasz Marian się
pewnie nie liczy ;)
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
215. Data: 2010-12-05 22:43:49
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 5 Dec 2010 22:31:35 +0100, P.B. <p...@w...pl> wrote:
> Dobra, nie jestem specem od archeomotoryzacji :-) Zawsze myślałem, że
> Sierra Cosworth była tylko 4x4. W rajdach startowały Cosworthy RWD?
A czym jeździł Bublewicz?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
216. Data: 2010-12-05 22:44:22
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 05.12.2010 P.B. <p...@w...pl> napisał/a:
> Dnia Sun, 5 Dec 2010 22:09:22 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):
>
>>> Casworthy się nie liczą - nie miały tylnego napędu, tylko 4x4 :-)
>>
>> Owszem miały.
>
> Dobra, nie jestem specem od archeomotoryzacji :-) Zawsze myślałem, że
> Sierra Cosworth była tylko 4x4. W rajdach startowały Cosworthy RWD? Pytam
> serio, bo nie wiem.
Tak.
http://www.youtube.com/watch?v=puzJHpR6xdc ;-)
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
217. Data: 2010-12-05 22:49:06
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 05.12.2010 Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał/a:
> On Sun, 5 Dec 2010 22:20:11 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
><k...@c...net> wrote:
>
>> Rekin, dobrze wiesz, ze zalezy od tego kiedy i ile ujmiesz.
>
> Ale sam wiesz, że lepiej przytrzymać lewą, bo to precyzyjniejsze
> narzędzie.
To zależy co chcę osiągnąć. Lewa jest OK ale nie należy jej nadużywać.
>
> Zresztą całość tak naprawdę rozbija się o przyzwyczajenia. Ja
> się uczyłem na RWD i dla mnie naturalnym jest odpuścić, żeby
> auto się wyprostowało, a nie ustawiło bokiem. Ten odruch jest u
> mnie chyba nie do wykorzenienia, nigdy nie mogłem się przemóc do
> dania łychy, by wyprostować auto.
Na samym początku jeździłem RWD (126p, DF, Polonez, Omega). Nie mam
takich nawyków - może za krótko i za wolno nimi jeździłem ;-)
> A ja miałem SP01. To nie jest może cud, ale i też nie
> pseudoopona, a pudło się destabilizowało od samego ujęcia na tym
> delikatnym prawym łuku przed lewym na owal.
Pamiętaj, że to była Miedzianka i było na spadaniu. Nietrudno w takich
warunkach zdestabilizować auto. Dla mnie to żadne wytłumaczenie.
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
218. Data: 2010-12-05 22:52:26
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 5 Dec 2010 22:49:06 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
<k...@c...net> wrote:
> To zależy co chcę osiągnąć. Lewa jest OK ale nie należy jej nadużywać.
Jak Ci ryj ucieka, to lepiej przytrzymać z lewej. Ale znów
trzeba wiedzieć ile.
> Pamiętaj, że to była Miedzianka i było na spadaniu. Nietrudno w takich
> warunkach zdestabilizować auto. Dla mnie to żadne wytłumaczenie.
I bodajże jeden stopień negatywu na przedniej osi po dociążeniu.
:D
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
219. Data: 2010-12-05 23:00:12
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>
Dnia 05.12.2010 Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał/a:
> On Sun, 5 Dec 2010 22:49:06 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki
><k...@c...net> wrote:
>
>> To zależy co chcę osiągnąć. Lewa jest OK ale nie należy jej nadużywać.
>
> Jak Ci ryj ucieka, to lepiej przytrzymać z lewej. Ale znów
> trzeba wiedzieć ile.
Przede wszystkim to nie doprowadzasz do nadmiernego pluzenia ryjkiem.
Ostatnio taki jeden niewysoki wpajał mi starą szkołę jazdy, puść, skręć,
poczekaj ;-) Na lodzie i śniegu działało bardzo dobrze, jak już się
zaczeło lecieć po lodzie to prawie żadne gusła nie pomagały ;)
> I bodajże jeden stopień negatywu na przedniej osi po dociążeniu.
> :D
No wiec jestes nieobiektywny. Powiem wiecej, podobno france z belką
skrętną boczą się nadmiernie przy ujęciu. Powiem tylko, nie zauważyłem.
Może mam za dobre opony? ;-)
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
-
220. Data: 2010-12-05 23:17:51
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 5 Dec 2010 21:41:08 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
> układ napędowy do nadwozia), jest lżejszy, daje więcej miejsca
> na nogi zarówno z przodu (tunel może być węższy), z tyłu (tu dla
Tutaj się nie zgodzę. Jakoś w FWD na nogi jest masakrycznie mało miejsca w
porównaniu z RWD... Może dlatego, że koła nie włażą do kabiny?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++