-
191. Data: 2010-12-05 21:15:07
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 20:01:07 +0100, J.F. napisał(a):
>>Nie jest. Ot, wymiana sprzęgła.
>
> Nie przewiduje sie podobnego czasu ? Podobnie wredna robota, latwo to
> ponoc bylo w kadecie.
W FWD wredna, w RWD o wiele łatwiejsza.
POza Kadettem, gdzie był bardzo ciekawy patent i sprzęgło na zewnątrz
skrzyni, to musisz wyjąć skrzynię.
Często jeszcze jakiś element zawieszenia. Do tego półosie. Miejsca mało.
W RWD odkręcasz wał, odpinasz lewarek, linke sprzęgła, odkręcasz śruby
łączące z silnikiem i podpowrę. Skrzynia Twoja.
>>Albo dłubanie w silniku. W RWD masz wiecej miejsca.
>
> Obejrzyj omege 2.5tds, albo zmien pasek rozrzadu w nissanie patrolu ..
> tez chyba diezlu.
Obejrzyj porównywalne w FWD. Ot. Mondeo 2,5 V6.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
192. Data: 2010-12-05 21:16:04
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 19:58:54 +0100, J.F. napisał(a):
>>To FWD które ssie w zimowych warynkach.
>
> Granada przeleciala przez row bo bylo troche lodu, sierra wskoczyla na
> barierke, bo sie komus chcialo na zlosc zrobic, na razie tez masz 2:1
> na korzysc FWD :-)
Gdyby bnie to, że Berlingiem jeżdże o wiele wolniej, to bym juz kilka razy
wyleciał.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
193. Data: 2010-12-05 21:19:04
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Sun, 5 Dec 2010 21:08:44 +0100, Adam Płaszczyca na pl.misc.samochody
napisał(a):
> Dnia Sun, 5 Dec 2010 20:33:59 +0100, Marcin Stankiewicz napisał(a):
>>> BTW - dlaczego F1 to RWD?
>> A jak sobie wyobrażasz single seater'a w obecnej bryle, z pędzonymi kołami
>> przednimi ? Poza tym - to jest zaszłość historyczna. To się chyba nigdy nie
>> zmieni, a raczej nikt nie będzie na tyle odważny aby to zmienić.
> A co za problem przenieść silnik na przód?
Gdzie :) ? Serio pytam. Wskaż miejsce gdzie w obecnej bryle bolidu jest
miejsce na silnik. Bryła się nie zmieni ze względów bezpieczeństwa i aero.
>> BTW - w piątek mają przyklepać silniki 4ro cylindrowe, 1.6 z turbiną ...
> Na F1?
Tak. Od 2013 r.
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Dobre ubranie otwiera wszelkie drzwi. Thomas Fuller"
-
194. Data: 2010-12-05 21:36:07
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sun, 05 Dec 2010 19:33:01 +0100, nalesnik napisał(a):
>
>>> Z zastrzeżeniem - umiejącemu prowadzić. Posiadaczom prawa jazdy FWD się
>>> bardziej podobają.
>> Statystyczny Kowalski ma więc większe szanse zrobić sobie krzywdę w RWD
>> niż FWD.
>
> Istotnie, to prawda. I wybiera FWD, a potem tas-tas-tas, bo strach.
Można by teraz podejrzewać, że koncerny motoryzacyjne produkują auta FWD
kierując się bezpieczeństwem statystycznego kierowcy.
--
pozdr
nalesnik
-
195. Data: 2010-12-05 21:39:03
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 21:16:04 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 05 Dec 2010 19:58:54 +0100, J.F. napisał(a):
>>>To FWD które ssie w zimowych warynkach.
>> Granada przeleciala przez row bo bylo troche lodu, sierra wskoczyla na
>> barierke, bo sie komus chcialo na zlosc zrobic, na razie tez masz 2:1
>> na korzysc FWD :-)
>
>Gdyby bnie to, że Berlingiem jeżdże o wiele wolniej, to bym juz kilka razy
>wyleciał.
100km/h na bialej drodze, widzac kilka innych samochodow na barierkach
- strach pomyslec ile jest w RWD :-)
J.
-
196. Data: 2010-12-05 21:45:33
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>>> Wybacz, to są dupy, nie kierowcy.
>>
>> A co, według Ciebie łatwiej ruszyć zakopanym RWD niż zakopanym FWD?
>
> Oczywiście, że RWD.
A dlaczego? W szczególności co mam zrobić jak stoję w miejscu i nie
bardzo chce się bujnąć? W FWD mogę kombinować z obrotami kierownicy,
mam szansę, że w końcu kawałek bieżnika o coś zahaczy. A w RWD?
> Wiesz, ostatnio jeżdżę jeden dzień FWD, jeden RWD.
Wiesz, sam się przyznałeś, że FWD to Ty nie umiesz ;-P
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
197. Data: 2010-12-05 21:48:33
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na nieg...
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Sun, 5 Dec 2010 20:11:49 +0000 (UTC), Robert Rędziak na
pl.misc.samochody napisał(a):
>> A jak sobie wyobrażasz single seater'a w obecnej bryle, z pędzonymi
>> kołami przednimi ?
> Skoro dało się kiedyś zrobić bolidy z AWD, to z FWD też by się
> dało.
Aerodynamika bolidów z lat 70tych była jednak trochę inna. Przy obecnej
bryle chyba by się nie dało.
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Podobno szczęściem można zarazić się jak chorobą. Ale jakoś nie widać
epidemii. A. Neveux"
-
198. Data: 2010-12-05 21:54:32
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-05, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>>> Ależ oczywiście. Tylko z tym, że ujęcie gazy przy RWD pomaga, a w FWD
>>> pogarsza sytuację.
>>
>> Powyższe chyba wyjaśnia Twoje problemy z FWD... (też pomaga)
>
> Tak, obrócić się wokół własnej osi.
Zajrzyj to Ci pokażę, jak po wciśnięciu gazu samochód pojedzie prosto, a
po odpuszczeniu skręca. Na skręconych kołach, ale bez obracania
kierownicą.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
199. Data: 2010-12-05 21:55:38
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-12-05, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:
>> Powyższe chyba wyjaśnia Twoje problemy z FWD... (też pomaga)
>
> Jasne. W ustawianiu auta bokiem. Lift-off oversteer na to mówią.
Zależy od okoliczności, w szczególności tego czy poślizg wynika ze zbyt
dużej prędkości/skręcenia kół czy też ze zbytniego dodania gazu w
zakręcie.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
200. Data: 2010-12-05 21:56:07
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-05 20:58, P.B. pisze:
> Dnia Sun, 05 Dec 2010 20:13:21 +0100, J.F. napisał(a):
>
>> No, cosworthy mialy ladna rajdowa tradycje.
>
> Casworthy się nie liczą - nie miały tylnego napędu, tylko 4x4 :-)
>
Znafca! O! :P
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."