  • Data: 2011-01-25 13:10:58
    Temat: Re: [piątkowo] TIRem prawie jak po sznurku
    Od: MM <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23-01-2011 o 12:32:43 Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):

    > Jak to całkiem niedawno dyskusja o ciężarówkach na letnich się toczyła,
    > a tu proszę. Zapewne letnie, a prawie jak po sznurku -
    > http://www.youtube.com/watch?v=e3cUa2eTzzs

    Wygląda na to że ten śnieg na jezdni nie jest ubity (prawie jak błoto
    pośniegowe) stąd TIR dobrze trzymał się drogi.

    Ostatnio miałem taką sytuację, jechałem po kostce brukowej "czarnej",
    przede mną zbliża wyjazd na drogę, trzeba tam skręcić o jakieś 70-80
    stopni i od razu odbić (coś jak przejechanie na drugi pas). Droga lekko z
    górki, zaczynam hamować, a tu zonk, lód - zero hamowania, prędkość ok
    20-30km/h a barierka się zbliża. Odpuściłem hamulec i przejechałem ten
    zakręt w uślizgu (chyba ESP zadziałał).
    Wydaje mi się ze gdybym hamował do końca to bym co najmniej uderzył kołami
    w krawężnik jak nie wpadł już na barierkę.
    Na filmie podobna sytuacja, TIRman po prostu nie hamował tylko przeleciał
    - tyle że przyczepność lepsza, no ale prędkość też większa...