eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[piątkowo] TIRem prawie jak po sznurkuRe: [pištkowo] TIRem prawie jak po==?ISO-8859-2?Q?=3FISO-8859-2=3FQ=3Fsznurku=3F=3D?=
  • Data: 2011-01-26 09:23:47
    Temat: Re: [pištkowo] TIRem prawie jak po==?ISO-8859-2?Q?=3FISO-8859-2=3FQ=3Fsznurku=3F=3D?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Yans van Horn wrote:

    > On 2011-01-25 16:39, Massai wrote:
    > > Yans van Horn wrote:
    > >
    > > > On 2011-01-25 13:07, Krzysiek Kielczewski wrote:
    > >>>On 2011-01-25, Yans van Horn<y...@n...spam> wrote:
    > > > >
    > > > > > To jest oczywiste. Oczywiste jest też, że wraz ze wzrostem
    > > > > > obciażenia naczepy, rośnie również opór stawiany przez tylne
    > > > > > osie. Pozostaje pytanie czy się te krzywe gdzieś przecinają
    > > > > > (os X to obciążenie naczepy, dla uproszczenia załóżmy, że
    > > > > > równomierne).
    > > > >
    > > > > Nawet jeśli się przecinają to daleko za przeładowaniem.
    > > >
    > > > Ale skąd pewność ?
    > > >
    > > > Snieg jest dość specyficznym podłożem - duzy nacisk + tarcie może
    > > > powodować miejscowe roztopienie - znacząco mniejszy współczynnik
    > > > tarcia. Teoretycznie, możesz dokopać się do asfaltu, ale jeśli on
    > > > pokryje się warstewką lodu to i tak będą problemy z ruszeniem.
    > > > Tylne koła naczepy wygniatają ślad - większy opór toczenia.
    > >
    > > Widziałeś żeby tiry miały specjalny problem z ruszaniem na płaskim?
    >
    > To czy ja coś widziałem lub nie, nie ma specjalnego znaczenia. Na
    > szybko poszukałem i:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=6eEbB3oc6CE&feature=r
    elated
    > http://www.youtube.com/watch?v=omNY_dl7XuI&feature=r
    elated
    > http://www.youtube.com/watch?v=IKQrIoHc89g&feature=r
    elated
    > http://www.youtube.com/watch?v=_Jek7-lV-Mo&feature=r
    elated
    > http://www.youtube.com/watch?v=qMTB7wsvgFA&feature=r
    elated
    >
    > Ja widzę conajmniej kilka zakopanych tirów na raczej płaskim terenie.

    No właśnie - "raczej" płaskim. Tyle że nie płaskim

    >
    > Z ciekawości popytam kolegę, który jeździł nimi kilka lat po całej
    > europie.
    >
    > > Tiry się zakopują na podjazdach.
    > > Tu nie chodzi o nacisk na osie, o tarcie toczne etc.
    > > Chodzi zwyczajnie o siły potrzebne do podciągnięcia na szczyt
    > > wzniesienia - dużej masy zestawu.
    >
    > Dlaczego zatem te cieżarówki utkneły ? Wzniesień tam nie widać.

    Ech, popatrz na pierwszy film. Jak kierowca wciska sprzęgło, widać ze
    zaczyna się staczać do tyłu.
    Na płaskim się stacza?

    Na filmach trudno zobaczyć niewielkie wzniesienie, a już takie
    wystarczy żeby łyse koła nie mogły wygenerować nawet takiej małej siły
    do podciągnięcia w pionie tych kilkunastu ton.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: