eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypadl akumulator - jak sie przygotowac do reklamacjiRe: padl akumulator - jak sie przygotowac do reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: padl akumulator - jak sie przygotowac do reklamacji
    Date: Mon, 14 Apr 2014 21:59:55 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <lihens$f2h$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <li6k51$g8f$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <li6vu6$41a$1@node2.news.atman.pl> <li71l8$v9d$1@node1.news.atman.pl>
    <li725j$6f8$1@node2.news.atman.pl>
    <534a661e$0$2365$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@4...net>
    <534a8079$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>
    <132hagz6lzoi4$.1eu274zg8bg6j.dlg@40tude.net>
    <534ab6b0$0$2223$65785112@news.neostrada.pl>
    <ligt7l$n7$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1397505597 15441 83.15.205.22 (14 Apr 2014 19:59:57
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Apr 2014 19:59:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.4.0
    In-Reply-To: <ligt7l$n7$1@news2.ipartners.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2530336
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-04-14 17:01, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2014-04-13 18:09, uzytkownik pisze:
    >
    >> Pomiar prądu rozładowania i spadki napięcia bez obciążenia i pod
    >> obciążeniem. Dodatkowo pomiar gęstości elektrolitu.
    >
    > Niewiele to daje. Akumulator może mieć dobry prąd i małe spadki napięcia
    > (praktycznie jak nowy), tudzież
    > właściwą gęstość elektrolitu, a pojemność = 20% oryginalnej. Miałem,
    > sprawdzałem.
    >

    Opadnięte płyty?

    Ponadto określenie "prąd" w aspekcie akumulatora może się odnosić do 2
    rzeczy:
    - prąd rozruchowy
    - prąd w jednostce czasu - czyli niezbyt prawidłowe (acz popularne)
    określenie pojemności.

    Mało możliwe, aby akumulator miał "dobry prąd i małe spadki napięcia
    (praktycznie jak nowy), tudzież właściwą gęstość elektrolitu, a
    pojemność = 20% oryginalnej"
    Gęstość elektrolitu zmienia się w zależności od napięcia (a więc i
    stopnia naładowania) - może coś źle mierzyłeś? Może pomyliłeś spadek
    napięcia z opornością wewnętrzną?


    >> Lub po prostu skorzystać ze specjalnego miernika, który umożliwia
    >> dokonanie pomiaru w przeciągu kilkuminutowego testu.
    >
    > Który to miernik zmierzy niby coś więcej niż prądy i napięcia?
    >

    No chyba większość "samochodowych".
    Pierwszy-lepszy to np. Volcraft FY-64.
    Jest prosty, ale wystarczający do wstępnego określenia stanu baterii.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: