    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: p^(3)ytka z wie^kszym uC [ OFFTOPIC]
    Date: Sun, 10 Jan 2010 20:12:07 +0100

    Paweł Sujkowski pisze:
> [...]
    > ludzi. Ogólne szukanie oszczędności powoduje że jest duża presja na
    > działy utrzymania ruchu, aby to one zajmowały się modernizacją maszyn.
    > I takie są efekty. NIeporozumieniem jest moim zdaniem także ładowanie
    > jakiś płytek z uC i programowanie tego w C/C++/Assemblerze do
    > aplikacji maszynowych. Czy bariera powiedzmy 5, 10 czy 15kPLN za
    > porządny sterownik jest dla potencjalnego inwestora nie do
    > przeskoczenia? Jeśli myślimy na krótką mętę, to potencjalnie przejęcie
    > części z różnicy pomiędzy przemysłowym rozwiązaniem a rozwiązaniem na

    I tak i nie. Jak Ci się uda przekonać klienta, że trzeba wydać na
    sterownik 15 tysięcy to nie jest będzie problemem przekonać go do
    zapłacenia Ci np. 5kpln za programowanie. Jak dasz się namówić na
    robienie tego na Atmelu to ciężko jest przekonać klienta, że taka płytka
    w uniwersalnej obudowie jest warta 5kpln. A w tym jest wykonanie płytki,
    zaprogramowanie, gwarancja na sprzęt. Narobisz się znacznie więcej i
    jeszcze boisz się o takie pierdoły jak CE. Dlatego stanowczo odradzam
    klientowi robienie sterowania maszyny na samoróbce.

    Ale sterowania powinny być projektowane
> [...]
    > ruszało to omal z kopa. Czy program w C na jakiejś płytce to zapewni?
    > Ogólnym problemem jest świadomość osób które podejmują decyzje
    > finansowe dotyczące takich inwestycji. Dla nich nie liczą się
    > standardy, normy i zdrowy rozsądek. Ma być po prostu tanio. Muszę się
    > przyznać że sam czasem też stosuję uC do specyficznych funkcji. A to
    > przetłumaczenie jakiś protokołów, a to specyficzne uzależnienie
    > czasowe itp. Ale ładować logikę maszyny łącznie z funkcjami
    > bezpieczeństwa w wyłącznie swoje dzieło to już za dużo. Pozdrawiam.

    Też raczej robię tylko pomiar na uC a z niego wyjście do PLC na RS485
    lub przekaźnikami. Chociaż bywało, że zostałem"zmuszony" do sterowania
    ruchem maszyny z Atmela :) Ale była to zamiana czyjejś umioerającej
    prowizorki na moją.

    MD