  • Data: 2010-01-11 06:38:28
    Temat: Re: p^(3)ytka z wie^kszym uC [ OFFTOPIC]
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mario wrote:
    > Ale to nie świadczy o jakimś pokemonstwie automatyków.

    Ale kto tak u diabła pisze. Zefiniujmy może co to jest pokemon. Pokoemon
    to taki stworek który potrafi robić dobrze tylko jedną rzecz. Jedną.
    Osoby o wąskiej specjalizacji typu "drabinki" nie są w stanie pociągnąc
    tego projektu. Znakomicie poradzą sobie jak trzeba zrobić sterownik do
    procesu na tasmie, tu sam bym wziął drabinki. Ale tu jest za dużo
    różnych technologii.

    > Być może dałoby
    > się ten projekt zrealizować inaczej.
    > [...]
    > Poza tym także
    > PLC i panele mogą generować raporty przynajmniej w formie plików
    > excelowych.

    No widzisz i tu jest caly czas problem. Dostaje klocki, które polepione
    sa gumą do żucia i trzeba napisać dużo tej gumy żeby z tego cokolwiek
    wyszło. Pewnego dnia, po zakończeniu prac okazać się może że caly system
    sterowania pracuje na tak wielu różnych technologiach, że nie trafi się
    nikt inny potarfiacy to ogarnąć, a glue-logic bedzie na tyle skupiał sie
    na kompatybilnosci protokołów że istotna logiki się zatraci.

    Każdy taki projekt bedzie ciężki do poprawienia przez osobę z ulicy.
    Uważanie, że ktoś wpadnie i zrobi poprawkę w module liczącym FFT i
    zadającym wychylenie tak po prostu ad-hoc jest bzdurą. Nie da rady. To
    nie jest 10 malych niezależnych elementów które można zrozumieć tak po
    prostu, tylko jeden duży i wynika to z istoty działania.

    Ale w moim przypadku osoba która zerknie w algorytm sterowania logika
    (napisany w javascripcie, bez względu jak to moze dziwnie brzmieć) nawet
    bez specjalnej wiedzy z automatyki ma szanse na poprawki i do grubego
    kalibru. Choć wątpie, zeby się ktoś taki trafił.

    > Ponadto jak realizujesz funkcje
    > bezpieczeństwa w tej maszynie i jak twoje sterowanie się ma do dyrektywy
    > maszynowej.

    Masz na myśli rynek europejski? Nie interesuje mnie. Mówie serio.

    > A gdzie ty widzisz przekonywanie Cię ze powinieneś zmienić.

    "Trzeba było wziąść PLC, bo ja zrobiłem takie coś kiedyś na 100 wyjśc i
    dzialało"

    > zadania nie dało (?) się tak zrobić nie jest powodem żeby postponować
    > standardowe technologie stosowane w automatyce - czyli PLC podstawowe
    > języki stosowane w nich jak ladder czy inne podobnego poziomu.

    Widzisz, wystarczy zanegować przydatność przydatność drabinek w jednym
    projekcie i już okazuje się że neguje ich istnienie w całokształcie i
    kretyn jestem.

    > Ze ty jesteś świetny a pozostali to pokemony :)

    Nie rozumiesz intencji słowa pokemon ani kontekstu użycia. Nikt tu nie
    pisze o pozostalych. Mam na myśli że projektu nie ruszyli kijem
    automatycy o waskich horyzontach nakierowanych tylko na drabinki
    wzbogacone jakimis prymitywnymi językami. Dostawali w łeb haslami typu
    baza danych, enkoder ze sprzężeniem, ekran dotykowy i to kończyło dyskusje.