  • Data: 2010-01-11 01:24:44
    Temat: Re: p^(3)ytka z wie^kszym uC [ OFFTOPIC]
    Od: Paweł Sujkowski <p...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Że by to było takie proste... liczniki nie dość, ze musza być szybkie,
    > to musza oferować dodatkowo dwa niezależne zatrzaski 24 bitowe z
    > prezycją zatrzaśnięcia nie gorsza niż 1 impuls i w dodatku robiąc
    > mechanizm nadążny do silnika krokowego. Prędkośc impulsow kwadraturowych
    > około 10kHz. Zajmuje się tym u mnie wydzielony uC, bo zadanie czysto RT.

    Ale to żadna Ameryka dla świata PLC. Ja tam zamiast krokowca wsadził bym
    tu serwo. Wtedy we wspomnianym wcześniej B&R bierzesz Acoposa który to w
    zasadzie ma wbudowane. Rodzaj enkodera dostosowujesz modułem (endaty,
    incrementale etc). 2 wejścia trigerowe masz wbudowane. Możesz sobie
    dodać moduł drugiego enkodera, jakieś wejścia/wyjścia. Z CPU łączysz
    ethernet-powerlinkiem albo CAN-openem. Programujesz zgodnie z biblioteką
    napędową PLC-open. Jak by się uprzeć na krokowce, to wprowadzili
    ostatnio też jakieś Acoposy-micro co i krokowce obsługują i sprzężenie
    zwrotne z enkoderem mają jak i wejścia trig. Przy takich sprzętach cykle
    masz poniżej milisekundy i ograniczeniem dokładności jest dynamika
    maszyny a nie czasy cyklu sterownika. To samo można zrobić w CPU bo i są
    liczniki do enkoderów z dodatkowymi wejściami trigerowymi i moduły do
    krokowców. Sądzę że tak jak pisał Mario i na Beckhoffie można coś
    takiego zbudować i na Siemensie pewnie też (w tych ostatnio głębiej nie
    siedzę, więc to tylko takie sobie gdybanie). Pozdrawiam.

    Paweł