  • Data: 2010-01-10 23:48:13
    Temat: Re: p^(3)ytka z wie^kszym uC [ OFFTOPIC]
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały pisze:

    > Odwrotnie. To drabinkowcy traktują implementacje czegokolwiek większego
    > nie-w-drabinkach jako atak na swoje środowisko. Gdyby tylko mógł napisać
    > to co pisze w drabinkach, to bym to zrobił. Nie moge. Mając do wyboru
    > hermetyczną implementację hardware/software (jak np. wspominany Tiger)
    > albo otwarte środowisko programistyczne wybór wydaje sie dość jasny.

    Skoro podajesz, że automatyki jest około 10%, samoróbek z
    mikrokontrolerami jakieś 0,5% a reszta to projekt informatyczny to sądzę
    że i tak jest to zadanie na więcej niż jedną osobę. Jaki problem do
    części automatycznej wydzielić automatyka, który zrobi tak jak trzeba
    np. ladderem czy STL, FBD czy SFC (albo każdy moduł w innym języku
    zależnie od potrzeb). A ty się zajmiesz częścią informatyczną
    technologiami najbardziej do tego odpowiednimi.

    > Część RT znając życie trzeba skrobac w uC. Ale pozerkam.

    Zależy jakie czasy potrzebujesz.

> [...]
    > fouriera? Ja nie podaje ile mam przekaźników do sterowania cz sensorów
    > bo to nieistotne. Bardziej istotne co robił. Jesli tylko podejmowal
    > proste decyzje to akurat mógł miec i milion wyjść.
    >
    > Stoje na stanowisku ze logika drabinkowa jest zdecydowanie zbyt
    > prymitywna do mojego zastosowania. W dodatku prawie wszyscy to
    > potwierdzają (włącznie z Tobą) że istnieją do trudniejszych zagadnień
    > lepsze narzedzia. No więc wlasnie o tym mówie. Do mojego zastosowania
    > logika drabinkowa się nie nadaje (a zostało to odebrane "ze nie nadaje
    > sie do wszystkiego" - nigdy tak nie twierdziłem).

    To jeszcze wyjaśnij czy to drabinka się nie nadaje czy PLC się nie
    nadaje bo w końcu nie wiadomo na jaką sprzętową platformę piszesz. Jeśli
    chodzi o PLC to możesz każdy moduł napisać w innym języku z listy
    dostępnych na dany sterownik i na dane środowisko programistyczne.

    Swoją droga nie
    > nadawały się też sterowniki programowalne w językach wyższego poziomu
    > (ze względu na to że czesto hasło "RT" to zwykła ściema). Znalezienie
    > dekodera sygnału kwadraturowego z funkcja łapania wartości i sterującego
    > nadążnym silnikiem krokowym rozbijalo się o problem typu "nie wyrobi się
    > na tej predkosci" i zostalo tylko rekodzieło.
    >Fakt, nieprofesjonalne,
    > ale za to dzialające za $50 lepiej niż niedziałający gotowiec za $500.

    Być może źle dobrane enkodery - zbyt duża ilość impulsów na obrót.
    Ponadto są gotowe sterowniki do silników krokowych nie trzeba tego robić
    koniecznie na PLC. A mądry klient powinien zapłacić 500$ za gotowca
    zamiast 50$ za samoróbkę. W każdej chwili może dokupić. A ktoś kto
    zrobił samoróbkę za rok może być w Australii. Z reguły każdy dzień
    przestoju kosztuje znacznie więcej niż koszt padniętej części.

    MD