-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: knrdz <x...@t...cy>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Subject: Re: [ot] polesingowiec do grania
Date: Fri, 7 Sep 2018 14:37:26 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 104
Message-ID: <pmtre7$kna$1@node1.news.atman.pl>
References: <e...@g...com>
<pmjnvh$n94$1@node1.news.atman.pl> <pmmpci$oih$1@node1.news.atman.pl>
<pmofp1$cu6$1@node1.news.atman.pl> <pmp5fc$2ra$1@node1.news.atman.pl>
<pmpe1e$bgg$1@node1.news.atman.pl> <pmrh9p$c6c$1@node1.news.atman.pl>
<pmrnk8$558$1@node2.news.atman.pl> <pmrq77$l2k$1@node1.news.atman.pl>
<pms0qa$dmm$1@node2.news.atman.pl> <pms56o$hu$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.75.56.128
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1536323847 21226 217.75.56.128 (7 Sep 2018 12:37:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Sep 2018 12:37:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <pms56o$hu$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1259310
[ ukryj nagłówki ]W dniu 06.09.2018 o 23:11, Sebastian Biały pisze:
> To tylko taki workaround na popsute narzędzie. Tak da się. Da się też
> spać na betonie, ale po co?
Jak każde narzędzie także pad to jakieś kompromisy. Ma być lekki i
wygodny do trzymania w dłoniach. Jak ktoś potrzebuje precyzji "piksel na
ekranie = piksel na mousepadzie" to potrzebuje innego narzędzia.
> No ale to pady, po 20 latach powinniśmy dość do czegoś lepszego niż te z
> NES. A tutaj częśc wspólna tego szaleństwa to w zasadzie te same co z
A ile w o wiele dłuższym czasie (obecny układ klawiatury pecety uzyskały
w roku 1985, 33 lata temu, od tego czasu przybyły im tylko 2 klawisze
"windows", które w grach są nieprzydatne, a wręcz mogą przeszkadzać,
więc wiele "gamingowych" klawiatur ma opcję ich wyłączania) rozwinęły
się te Twoje kontrolery, zwłaszcza klawiatura? Skoro w Playstation 2
wszystkie przyciski były analogowe, czemu do dziś nawet gamingowe
klawiatury nie mają analogowych klawiszy, albo choć WSADa,
co umożliwiłoby granie klawiaturą w arcade'owe samochodówki czy
sandboksy z samochodami (przecież nikt do takich gier nie będzie kupował
kierownicy), a i w innych grach umożliwiałoby regulowanie prędkości
ruchu, a nie naprzemienne wciskanie i puszczanie klawisza, co regulacją
prędkości nie jest, jest jedynie regulacją czasu przemieszczenia się z
punktu A do B.
Myszy zresztą też, jedynym znaczącym wynalazkiem była rolka (ale nie
przycisk w rolce, tu powtórzę Twój argument dotyczący grzybka,
wciśniecie "trzeciego" klawisza bez poruszenia rolką, to dopiero jest
wyczyn, nigdy z tego klawisza zintegrowanego z rolką w żadnej grze nie
korzystałem), od tego czasu poza dołożeniem paru dodatkowych przycisków
i zmiany sposobu odczytu ruchu z kulki na optyczny nie widzę żadnej
różnicy w myszy jako kontrolerze gier od jakichś 20 lat, gdy równie
dobrze jak dziś grało się na kulkowej myszy Microsoftu jak gra mi się
dziś na optycznej. Tyle że wtedy trzeba było bardziej dbać o higienę
sprzętu i myć nie tylko ślizgacze i pada, ale jeszcze kulkę i rolki.
> NES + analogi. Troche bida skoro po drodze było tyle innowacji.
To zwyczajne tollowanie jeśli uważasz analogowe joysticki i triggery za
"nic". To zasadnicza różnica, która oddziela ziarno (analogowy joystick)
od plew (zero-jedynkowa klawiatura), a oprócz niej masz dziś jeszcze
żyroskopy i touchpady, miejmy nadzieję że pady pójdą bardziej w tych
kierunkach w celu zastąpienia prawego joysticka, drogą którą obrało Valve.
> Ale ja też przeszedłem na padzie jednego assasyna. Tylko że nie rozumiem
> po co. Grałem poniewaz wszyscy w okolicy mówili że pady sa zarąbiste. No
> to się zmusiłem. Po ukończeniu gry już wiem dlaczego mi polecali pada.
> Bo nigdy nie używali nic innego, więc pady sa najlepsze. Ot, pokolenie
> konsolowców.
No to ja używałem czegoś innego, bo grałem i na joystickach na Atari XL
i Amigach, i na samej klawiaturze na pecetach od lat 90-tych, potem (od
mniej więcej Quake, więc od 1996-1997) na klawiaturze i myszy, a od ~10,
może kilkunastu lat coraz częściej na padzie. Bo to po prostu
najwygodniejsze.
>> 2, Skyrim, Dishonored, Fallout 4). Ponieważ nie gram w multi to nic nie
>> tracę na mniejszej precyzji.
>
> Tracisz. Stoje w jakimś Skyrim przed stołem i od nastu sekund staram się
> trafić kursorem w przedmiot jakiego potrzebuje do inventory. Nie, nie da
> się nawet w singleplayerze. Moje dzieciaki grają na padach w minecrafta.
> Osiągnely pewien poziom mistrzostwa, ale nawet kiedy sa mistrzami widać
> *bezustanne* korygowanie pozycji. Na myszce jest to daleko mniej widoczne.
Gdybym "tracił" to bym ciągle grał myszą i klawiaturą, bo jeszcze nie
zapomniałem jak. "Always run" i chodzenie z shiftem, do tego mam
tęsknić? Czy może preferujesz opcję odwrotną, chodzenie WSADem a
bieganie z shiftem?
>> Chyba nie należysz do tych nawiedzonych obrońców pecetów którzy nawet w
>> takiej sytuacji gotowi są twierdzić że to nic takiego, i że całkiem
>> fajnie się przyśpiesza i hamuje stosując ręczną modulację częstotliwości
>> naciskania klawiszy gazu czy hamulca?
>
> Do tego akurat są kierownice :D
Wiele byś zyskał na kierownicy w grze, która po prostu nie obsługuje
analogowego gazu i hamulca, tyle że po zmapowaniu pedałów mógłbyś sobie
uprawiać emulację analogowego gazu i hamulca modulacją częstotliwości
nie palcami, tylko stopą. Tak się kończyło niestety "dostosowywanie"
mutliplatformowych gier z konsol poprzednich generacji do pecetowych
"standardów". Że nawet jeśli masz porządny analogowy kontroler i dlatego
chciałbyś z jego pomocą osiągnąć pożądaną prędkość ruchu pojazdu czy
postaci, to nic z tego, ustawa nie przewiduje, masz klepać szybciej albo
wolniej, a nie wciskać mocniej albo słabiej.
> Prawda jest taka że miałem przez pewien czas w rękach same pedały
> analogowe, nie pamiętam już jakiej firmy. Zrobione wlasnie do
> rozwiązania takich problemów o jakich mówisz. I pewnie by rozwiązały,
Takich problemów jak brak analogowego sterowania zaimplementowanego w
grze (czyli z niej wyciętego, skoro na innych platformach w tej samej
grze jest) pewnie by jednak nie rozwiązały.
> tylko pustaki piszący gry nie wpadli na to ze można miec dwa źródla
> sygnału sterowania. Więc mało co z tym działało. Troche szkoda.
>
>> to prędzej "uninstall" niż miałbym się męczyć z myszą. Zawsze mogę
>> zagrać w coś innego.
To prawda, ale coraz częściej działają oba, tyle że gdy używa się myszy
albo emulacji myszy, to podpowiedzi na ekranie pojawiają się dla
sterowania klawiaturą, do tego idzie przywyknąć.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.18 14:51 knrdz
- 07.09.18 15:17 RadoslawF
- 07.09.18 15:34 Bolko
- 07.09.18 15:57 knrdz
- 07.09.18 16:27 knrdz
- 07.09.18 19:34 RadoslawF
- 07.09.18 21:00 knrdz
- 07.09.18 22:53 Sebastian Biały
- 07.09.18 23:09 Sebastian Biały
- 07.09.18 23:57 RadoslawF
- 08.09.18 13:53 knrdz
- 08.09.18 19:37 RadoslawF
- 08.09.18 20:13 knrdz
- 08.09.18 22:55 Roman Tyczka
- 09.09.18 08:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- jak w chrome (forku chrome) wyznaczyc katalog profilu w dowolnym miejscu?
- Dziwnie padający Seagate
- Kwestia UPSa i elektryki tegoż
- Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- Libre Office Krok Po Kroku - Komentarz
- Dysk startowy z dosem - ktokolwiek widział, ktokolwiek zna?
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- Re: Drugi ekran na Androidzie
- Vmware update
- Access point na zewnątrz
- dodanie karty graf zawiesza komp
- Jak wybrać laptopa?
- Router i USENET
- Cyjanek kontra powietrze w kontekście (; druku pieniędzy... ;)
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=