eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetpolesingowiec do graniaRe: [ot] polesingowiec do grania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [ot] polesingowiec do grania
    Date: Fri, 7 Sep 2018 14:37:26 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 104
    Message-ID: <pmtre7$kna$1@node1.news.atman.pl>
    References: <e...@g...com>
    <pmjnvh$n94$1@node1.news.atman.pl> <pmmpci$oih$1@node1.news.atman.pl>
    <pmofp1$cu6$1@node1.news.atman.pl> <pmp5fc$2ra$1@node1.news.atman.pl>
    <pmpe1e$bgg$1@node1.news.atman.pl> <pmrh9p$c6c$1@node1.news.atman.pl>
    <pmrnk8$558$1@node2.news.atman.pl> <pmrq77$l2k$1@node1.news.atman.pl>
    <pms0qa$dmm$1@node2.news.atman.pl> <pms56o$hu$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.75.56.128
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1536323847 21226 217.75.56.128 (7 Sep 2018 12:37:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Sep 2018 12:37:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <pms56o$hu$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1259310
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 06.09.2018 o 23:11, Sebastian Biały pisze:

    > To tylko taki workaround na popsute narzędzie. Tak da się. Da się też
    > spać na betonie, ale po co?

    Jak każde narzędzie także pad to jakieś kompromisy. Ma być lekki i
    wygodny do trzymania w dłoniach. Jak ktoś potrzebuje precyzji "piksel na
    ekranie = piksel na mousepadzie" to potrzebuje innego narzędzia.

    > No ale to pady, po 20 latach powinniśmy dość do czegoś lepszego niż te z
    > NES. A tutaj częśc wspólna tego szaleństwa to w zasadzie te same co z

    A ile w o wiele dłuższym czasie (obecny układ klawiatury pecety uzyskały
    w roku 1985, 33 lata temu, od tego czasu przybyły im tylko 2 klawisze
    "windows", które w grach są nieprzydatne, a wręcz mogą przeszkadzać,
    więc wiele "gamingowych" klawiatur ma opcję ich wyłączania) rozwinęły
    się te Twoje kontrolery, zwłaszcza klawiatura? Skoro w Playstation 2
    wszystkie przyciski były analogowe, czemu do dziś nawet gamingowe
    klawiatury nie mają analogowych klawiszy, albo choć WSADa,
    co umożliwiłoby granie klawiaturą w arcade'owe samochodówki czy
    sandboksy z samochodami (przecież nikt do takich gier nie będzie kupował
    kierownicy), a i w innych grach umożliwiałoby regulowanie prędkości
    ruchu, a nie naprzemienne wciskanie i puszczanie klawisza, co regulacją
    prędkości nie jest, jest jedynie regulacją czasu przemieszczenia się z
    punktu A do B.
    Myszy zresztą też, jedynym znaczącym wynalazkiem była rolka (ale nie
    przycisk w rolce, tu powtórzę Twój argument dotyczący grzybka,
    wciśniecie "trzeciego" klawisza bez poruszenia rolką, to dopiero jest
    wyczyn, nigdy z tego klawisza zintegrowanego z rolką w żadnej grze nie
    korzystałem), od tego czasu poza dołożeniem paru dodatkowych przycisków
    i zmiany sposobu odczytu ruchu z kulki na optyczny nie widzę żadnej
    różnicy w myszy jako kontrolerze gier od jakichś 20 lat, gdy równie
    dobrze jak dziś grało się na kulkowej myszy Microsoftu jak gra mi się
    dziś na optycznej. Tyle że wtedy trzeba było bardziej dbać o higienę
    sprzętu i myć nie tylko ślizgacze i pada, ale jeszcze kulkę i rolki.

    > NES + analogi. Troche bida skoro po drodze było tyle innowacji.

    To zwyczajne tollowanie jeśli uważasz analogowe joysticki i triggery za
    "nic". To zasadnicza różnica, która oddziela ziarno (analogowy joystick)
    od plew (zero-jedynkowa klawiatura), a oprócz niej masz dziś jeszcze
    żyroskopy i touchpady, miejmy nadzieję że pady pójdą bardziej w tych
    kierunkach w celu zastąpienia prawego joysticka, drogą którą obrało Valve.

    > Ale ja też przeszedłem na padzie jednego assasyna. Tylko że nie rozumiem
    > po co. Grałem poniewaz wszyscy w okolicy mówili że pady sa zarąbiste. No
    > to się zmusiłem. Po ukończeniu gry już wiem dlaczego mi polecali pada.
    > Bo nigdy nie używali nic innego, więc pady sa najlepsze. Ot, pokolenie
    > konsolowców.

    No to ja używałem czegoś innego, bo grałem i na joystickach na Atari XL
    i Amigach, i na samej klawiaturze na pecetach od lat 90-tych, potem (od
    mniej więcej Quake, więc od 1996-1997) na klawiaturze i myszy, a od ~10,
    może kilkunastu lat coraz częściej na padzie. Bo to po prostu
    najwygodniejsze.

    >> 2, Skyrim, Dishonored, Fallout 4). Ponieważ nie gram w multi to nic nie
    >> tracę na mniejszej precyzji.
    >
    > Tracisz. Stoje w jakimś Skyrim przed stołem i od nastu sekund staram się
    > trafić kursorem w przedmiot jakiego potrzebuje do inventory. Nie, nie da
    > się nawet w singleplayerze. Moje dzieciaki grają na padach w minecrafta.
    > Osiągnely pewien poziom mistrzostwa, ale nawet kiedy sa mistrzami widać
    > *bezustanne* korygowanie pozycji. Na myszce jest to daleko mniej widoczne.

    Gdybym "tracił" to bym ciągle grał myszą i klawiaturą, bo jeszcze nie
    zapomniałem jak. "Always run" i chodzenie z shiftem, do tego mam
    tęsknić? Czy może preferujesz opcję odwrotną, chodzenie WSADem a
    bieganie z shiftem?

    >> Chyba nie należysz do tych nawiedzonych obrońców pecetów którzy nawet w
    >> takiej sytuacji gotowi są twierdzić że to nic takiego, i że całkiem
    >> fajnie się przyśpiesza i hamuje stosując ręczną modulację częstotliwości
    >> naciskania klawiszy gazu czy hamulca?
    >
    > Do tego akurat są kierownice :D

    Wiele byś zyskał na kierownicy w grze, która po prostu nie obsługuje
    analogowego gazu i hamulca, tyle że po zmapowaniu pedałów mógłbyś sobie
    uprawiać emulację analogowego gazu i hamulca modulacją częstotliwości
    nie palcami, tylko stopą. Tak się kończyło niestety "dostosowywanie"
    mutliplatformowych gier z konsol poprzednich generacji do pecetowych
    "standardów". Że nawet jeśli masz porządny analogowy kontroler i dlatego
    chciałbyś z jego pomocą osiągnąć pożądaną prędkość ruchu pojazdu czy
    postaci, to nic z tego, ustawa nie przewiduje, masz klepać szybciej albo
    wolniej, a nie wciskać mocniej albo słabiej.

    > Prawda jest taka że miałem przez pewien czas w rękach same pedały
    > analogowe, nie pamiętam już jakiej firmy. Zrobione wlasnie do
    > rozwiązania takich problemów o jakich mówisz. I pewnie by rozwiązały,

    Takich problemów jak brak analogowego sterowania zaimplementowanego w
    grze (czyli z niej wyciętego, skoro na innych platformach w tej samej
    grze jest) pewnie by jednak nie rozwiązały.

    > tylko pustaki piszący gry nie wpadli na to ze można miec dwa źródla
    > sygnału sterowania. Więc mało co z tym działało. Troche szkoda.
    >
    >> to prędzej "uninstall" niż miałbym się męczyć z myszą. Zawsze mogę
    >> zagrać w coś innego.

    To prawda, ale coraz częściej działają oba, tyle że gdy używa się myszy
    albo emulacji myszy, to podpowiedzi na ekranie pojawiają się dla
    sterowania klawiaturą, do tego idzie przywyknąć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: