  • Data: 2023-04-26 00:15:12
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Taki byl chyba wtedy zwyczaj ...

    ...który trwał równo ćwierć wieku. Nowe porządki to kolejne ćwiećwiecze,
    które właśnie nam upłynęło.

    > Jakos tak. Co chyba wynikało, ze sporej ilosci emigrantów.

    Polska to duży kraj, a Polaków jest dużo. To wystarczy.

    > Choc w sumie ... moze wystarczyło rozpropagowac adresy tych krajowych
    > serwerow. A potem przyszla era spamu i blokowania serwerow ...

    Całkowite zaprzeczenie założeń technicznych Usenetu. Chodziło o to, by
    nie ciągać niepotrzebnie jedną drogą tego samego po wielokroć. Pierwotny
    zamysł był taki, by utworzyć serwery o nazwach miasto.usenet.pl. Dostęp
    dla reszty zablokowany. Potem serwery raczej się otwierały, niż zamykały.

    Patrzę teraz na wygrzebaną z czeluści moich dysków mapkę podpisaną
    "Rys. 1. Struktura sieci POLPAK-T po rozbudowie na koniec 1997 roku".
    Między większymi miastami (tak ze 20 ich jest) łącza, które wreszcie
    osiągają 2 Mb/s. Kilka największym ma między sobą nawet 23 Mb/s.
    Wyjście na świat to było wtedy chyba 155 Mb/s (ale to z pamięci, bo
    nie chce mi się dalej grzebać).

    --
    Jarek