  • 11. Data: 2009-03-31 14:40:07
    Temat: Re: ostrzenie MF pentax k20D
    Od: "newsy" <pieslak2@cut_wp.pl>

    Użytkownik "Bartlomiej Lidke" <o...@r...cy.rot13.invalid> napisał w
    wiadomości news:gqseoa$lo0$1@news.onet.pl...

    > z czym masz konkretniej trudnosc? masz przeciez potwierdzenie ostrosci
    > i regulacje FF/BF. ja mam ustawiona korekte na -10 i dopiero wtedy trafia
    > ostroscia tam gdzie trzeba. do precyzyjnego ustawiania mozesz tez uzyc LV
    > z powiekszeniem

    Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

    Trudność, polega właśnie na zinterpretowaniu, czy to co widać w wizjerze
    jest ostre, czy też nie.
    Wydaje się że już ostre, pstryk, podgląd i wychodzi że trzeba było jakiś
    ułamek mm przesunąć pierścień MF w lewo/prawo.

    Wzrok mam dobry, jak by ktoś pytał:)

    AF na tym obiektywie nie mam, jak też pomiar ostrości w aparacie jest daleki
    od doskonałego, przy F 1,4 czy 1,8.

    Widziałem rozwiązania oparte na matówce klinowej, chyba tak to się zwie, lub
    mikrorastrowa.

    Oczekiwałbym odpowiedzi typu:

    Kup za 400zł matówkę taką a taką i tu link jakiś do niej.

    Przy stałce z MF wstrzelić się dokładnie w ostrość, to jakaś loteria przy
    tej matówce co mam w k20D.

    J.

  • 12. Data: 2009-03-31 16:09:06
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gqr72l$996$1@inews.gazeta.pl>,
    "JackDeJack" <J...@w...pl> wrote:

    > Użytkownik "newsy" <pieslak2@cut_wp.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest możliwość wymiany
    >
    > Tak jest.
    > Zajmuje 5 minut czsu na wymianę i kosztuje od 100 do 400PLN zależnie od
    > rodzaju (jakości) matówki. Sam używam i sobie chwalę.

    Naprawde tylko 5 minut?

    I w K10D tez mozna tak prosto wymienic?

    Jaka matowke uzywasz i za ile?

    TA

  • 13. Data: 2009-03-31 18:08:39
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha newsy napisał tak:

    <ciach>

    No to jest zupelnie inna rozmowa niz na pocztaku.

    Generalnie duzego wyboru nie ma - mozesz szukac chinskich matowek z klinem
    (circa 150 zlotych), ale ich jakosc jest raczej srednia, albo zainwestowac w
    KatzEye - i to jest najlepsze rozwiazanie, ale cena ma uzasadnienie raczej w
    przypadku czestego uzywania MF.

    http://www.katzeyeoptics.com/

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 14. Data: 2009-03-31 19:45:21
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...
    > Naprawde tylko 5 minut?
    >
    > I w K10D tez mozna tak prosto wymienic?
    >
    > Jaka matowke uzywasz i za ile?

    Przesadziłem z tym czasem - 2 minuty jak już to kiedyś robiłeś, 5 jak musisz
    opanować drgawicę rąk.
    Używam tej
    http://www.focusingscreen.com/product_info.php?cPath
    =25_68&products_id=335

    JDJ

  • 15. Data: 2009-03-31 19:48:34
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Kombajn Bizon" <k...@b...ru> napisał w wiadomości
[...]

    Jest jeszcza http://www.focusingscreen.com i
    http://haodascreen.com/default.aspx

    JDJ

  • 16. Data: 2009-04-01 11:52:32
    Od: ziemo <n...@...mail>

    newsy pisze:

> [...]
    >
    > Kup za 400zł matówkę taką a taką i tu link jakiś do niej.
    >
    > Przy stałce z MF wstrzelić się dokładnie w ostrość, to jakaś loteria przy

    Poszukaj na forum pentaxa, co jakiś czas jest akcja wspólnych zakupów
    matówek i muszli ocznych z powiększalnikiem. Chińszczyzna za ~100zł
    (matówka) z klinem, mikrorastrem i czasem dodatkowymi liniami. Wygląda
    dosyć dziadowsko, ale nawet całkiem znośnie działa. Oczywiście cudów nie
    ma i przy jasnych obiektywach i głębi ostrości sięgającej kilku cm każdy
    ruch ręką powoduje błędy. AF też w tym przypadku wiele nie pomaga,
    celność z 50mm 1.4 z AF i 1.7 MF mam na zbliżonym poziomie.

    --
    Ziemo

  • 17. Data: 2009-04-02 21:10:05
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

> [...]
    > wiadomości news:gqseoa$lo0$1@news.onet.pl...
    > Trudność, polega właśnie na zinterpretowaniu, czy to co widać w wizjerze

    jesli nie mowimy o potwierdzeniu ostrosci ktora robi aparat i wyeliminowales
    bf/ff czyli redukujemy problem to wzrokowej oceny ostrosci to zainteresuj sie
    muszla O-ME53 oraz matowkami katzeye. poszukaj w archiwum www.pentax.org.pl
    moze tam tez podpowiedza Ci jeszcze cos innego

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha: