eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyoponyRe: opony
  • Data: 2022-04-03 16:09:01
    Temat: Re: opony
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2022-04-01 o 14:37, J.F pisze:
    > On Fri, 1 Apr 2022 13:26:04 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 01-04-2022 o 13:14, J.F pisze:
    >>> I ilosc reklam calorocznych rosnie.
    >>> Marketing uznal, ze pora zarobic drugi raz, czy zauwazyli, ze klient
    >>> ucieka ?
    >>
    >> Ale gdzie ma uciec?
    >> Opony się zużywają, więc kupić musi, ilości wychodzą na zero.
    >
    > Np ucieknie do firmy, ktora oferuje caloroczne,
    > a nie "my mamy tylko dobre opony" :-)
    >
    >> Może tracą jakieś ogórki nie oferujące dobrych wielosezonówek.
    >> Inni raczej zarabiają, bo przyzwoite całoroczne nie są tanie.
    >
    > A tu widzisz - byl okres, gdy duze koncerny w Europie mialy tylko
    > sezonowe. A w USA z kolei głównie całoroczne/bezprzymiotnikowe.
    >
    > Klient sie zbuntował?
    >
    > Skleroza mi podpowiada, ze Nokian WR1, w Europie zimówka,
    > a w USA całoroczna.
    > Tylko czy to aby na pewno te same opony byly ...
    >

    W USA jest cały szereg wzorów nie wartych naśladowania. Przede wszystkim
    vehicle obesity.
    Ale wracając do opon, to w USA jak spadnie 2 cm śniegu, to jest
    "kataklizm", wszystko staje.

    Zgadzam się, że oponiarzom (i felgarzom) zależy na tym, żeby ludzie
    zmieniali 2 razy do roku. Zawsze jest taki okres, kiedy temperatura w
    ciągu doby się waha i w nocy przymrozek, a w dzień asfalt nagrzewa się
    na słońcu do 30-40*C. Wtedy opony zimowe zużywają się błyskawicznie.
    W praktyce wielkomieszczucha 99,9% przebiegów sprawdziłyby się
    całoroczne. Ale w czasie ferii zimowych pojechałem samochodem w Beskidy
    i okazało się, że drogi są białe, a na stromych zjazdach są zakręty i
    tam bym się już na całorocznych nie wyrobił, a na dobrych,
    niezniszczonych zimowych się wyrabiałem (no, poza małymi wyjątkami...).

    W marcu, gdy zrobiło się +18,5*C założyłem już letnie i wczoraj dziś
    jechałem po Warszawie bez trudności - asfalt był czarny. W nocy akurat
    nie jechałem.

    W polskich warunkach są dość długie okresy, kiedy temperatura w ciągu
    doby przechodzi przez zero. Więc powinno się mieć 3 komplety:
    1. letnie, 2. całoroczne na okresy przejściowe, 3. zimowe i zmianę robić
    4 razy w roku... :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: