  • Data: 2011-09-08 12:17:16
    Temat: Re: [onet] wałęsa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Sep 2011, Artur Maśląg wrote:

    > Błąd w interpretacji

    Nie przyznaję się. Błąd nie może być umyślny ;)

    > i tendencyjne cięcie

    A to już bliżej :), faktycznie celem było skorzystanie z kiksu.

    > - "prawa wymuszania na mnie
    > pewnych zachowań", a nie "prawa wymuszania", w tym z podporządkowanej.

    Problem w tym, że w kontekście jadącego z pierwszeństwem owo
    "wymuszenie" na ogół kojarzy się z czym innym.
    I, niestety, tak jest zapisane w "literze" (prawa).
    BTW: nie, nie byłbym przeciwny stosowaniu metody rozstrzygania
    której bronisz, tyle że literę prawa zapisano inaczej i nie
    zawsze pokrywa się ona ze "zdroworozumowym" oczekiwaniem.
    Nadmierna prędkość "na pierwszeństwie" to jeszcze mały pikuś
    wobec np. jazdy wbrew oznakowaniu.
    Jeszcze inna sprawa, to fakt że działania "pośrednie" nie
    spotykają się ze zrozumieniem, a przeciwnie, z braku
    wskazania podstaw do odpowiedzialności, jest opór "ja mam
    pierwszeństwo niech inni się martwią".
    Trudno w tym kontekście nie przyznać racji, że tak właśnie
    chcą przepisy.

    pzdr, Gotfryd