  • Data: 2016-11-11 11:52:43
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania ciepłą wodą
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 11 listopada 2016 18:23:29 UTC+9 użytkownik robot napisał:

    > Swoją drogą, ciekawe jak to jest konkretnie uregulowane przepisami odgórnymi
    > i co stoi w umowie pomiędzy mną a spółdzielnią mieszkaniową.
    > [jeżeli chodzi o płacenie "ryczłatem"]

    Nie wiem co jest w Twojej umowie, ale oczekiwałbym czegoś w rodzaju "Spółdzielnia
    określa ceny na podstawie ceny medium i średniego zużycia, a Lokator grzecznie płaci
    rachunki". Ze swojego doświadczenia pamiętam że ten zwyczaj doprowadził do tego że ci
    ludzie którzy oszczędzali wodę pozakładali sobie liczniki dobrowolnie (nie było
    przymusu) i płacili za rzeczywiste zużycie wody wycenianej na podstawie cen z
    elektrociepłowni, a ci co nie pozakładali- musieli płacić za tych co nie oszczędzali
    wody plus za tych co mieli liczniki, ale poblokowali je jakimiś magnesami. W
    skrajnych przypadkach jedni dostawali rachunki o rząd wielkości wyższe od drugich.
    Zablokowanie licznika jest przestępstwem, ale udowodnienie wymaga aktywnej postawy
    spółdzielni. Jeśli tamte paniusie mają w dupie że jeden sąsiad melduje z liczników
    dziesięć razy wyższe zużycie CWU niż drugi z takiego samego licznika, a na przykład z
    elektrycznego obaj mają tyle samo (znaczy żaden nie wyjechał na wczasy), to nic nie
    da się zrobić, bo nikt nie może żądać publikacji stanów liczników wszystkich sąsiadów
    w bloku. Dane osobowe, takie tam ściemnianie.