  • 11. Data: 2010-03-23 15:02:56
    Temat: Re: ogniskowa 100mm != 100mm?
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:hoajer$fpq$1@news.onet.pl...
    > Al Gha pisze:
    >
    > Hej

    ays-equal-to-24mm.html

    > Co w tym takiego fenomenalnego? :)
    > Widać tylko że oznaczenie na obiektywie nie ma wiele wspólnego z
    > rzeczywistością.
    > --

    Albo znaczy, że oznaczenia są prawidłowe dla ostrzenia na nieskończoność.
    Generalnie przy innych odległościach, kąty widzenia mogą być mniejsze lub
    większe - w zależności od konstrukcji obiektywu.

    --
    Lol

  • 12. Data: 2010-03-25 15:46:48
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    Użytkownik "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stwierdziłem, że obiekt sfotografowany Canonem jest wyraźnie większy przy
    > tej samej ogniskowej niż sfotografowany Sigmą. Ten sam efekt wystąpił przy
    > ogniskowej 55mm, 135mm i 200mm. Zmieniłem body i efekt był ten sam -
    > obiekt fotografowany Canonem był wyraźnie większy niż Sigmą.
    > Poszedłem dalej i sprawdziłem jak się ma kitowy Canon EF-S 18-55 IS przy
    > ogniskowej 55 mm w porównaniu z EF-S 55-250 przy ogniskowej 55mm. Tutaj
    > znowu obiekt z teleobiektywu był wyraźnie większy niż z kita.
    > Czy koś wie co chodzi? Testy były wykonywane Canonami EOS 30D i EOS 500D.

    Ciąg dalszy testów:
    Pożyczyłem wczoraj drugi obiektyw Canon EF-S 55-250 aby porównać z moim.
    Okazało się, że obrazy rejestrowane oboma obiektywami dla tych samych
    długości ogniskowych są identyczne! A już myślałem, że mój egzemplarz jest
    nietrafiony ;-)

    Pozdrawiam
    Pawik

  • 13. Data: 2010-03-27 18:11:14
    Od: Valwit <l...@v...net>

    pbanasik wrote:

    ustaw ostrosc na jakis obiekt kilkadziesiat metrow dalej i roznice
    praktycznie znikna. jak juz ktos napisal, im wiekszy zakres zooma tym
    wieksze roznice beda przy ogniskowaniu na dolny limit. po nikonowej
    stronie 18-200 przy ostrzeniu na jakies 50 cm i ustawienu na 200 mm ma
    kat widzenia jak stalka 135 mm. przy 10m i wiecej juz wszytsko jest w
    normie.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 14. Data: 2010-04-06 06:33:28
    Od: "Paweł Szwajkowski" <s...@g...pl>

    Np. Nikkor 70-200mm mimo ze ostrzy z blizszej odleglosci niz poprzedni model
    to przez to ze znacznie skraca mu sie ogniskowa daje mniejsze powiekszenie
    niz poprzednik, no ale w reklamie lepiej brzmi ze ostrzy od 1,2m zamiast
    1,5m.
    Ogniskowanie IF to nie tylko domena zoomów, również i stałek.
    Tutaj jest artykuł na ten temat.
    Myślę że innych też oświeci.
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/jak_to_dz
    iala_czesc_3-optyka_po_raz_drugi