  • 1. Data: 2010-03-20 18:23:52
    Temat: rybie oko Samyang 8mm vs Pentax 10-17
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Do Pentaxowcow,
    Czy ktos z uzywajacych moglby sie wypowiedziec czy rybie oko Samyang 8mm
    moze konkurowac z Pentaxem 10-17. Poza cena, rzecz jasna.
    Czy jakosc wykonania i osiaganych rezultatow jest akceptowalna, czy ten
    Samyang to raczej zabaweczka-ciekawostka?
    TA

  • 2. Data: 2010-03-20 18:33:26
    Temat: Re: rybie oko Samyang 8mm vs Pentax 10-17
    Od: T...@s...in.the.world

    A czy sa jeszcze inne rybieoka warte uwagi? Sigma 8, Sigma 15?

    TA

  • 3. Data: 2010-03-20 19:00:15
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-03-20 19:33, T...@s...in.the.world wrote:
    > A czy sa jeszcze inne rybieoka warte uwagi? Sigma 8, Sigma 15?

    Sigma 10mm, ewentualnie jak chcesz kołowo to 4,5mm, ale to makabra już.
    Sigma 15mm to na pełną klatkę ma sens, a tej pentax nie ma.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 4. Data: 2010-03-20 19:14:47
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

> [...]
    > Czy jakosc wykonania i osiaganych rezultatow jest akceptowalna, czy ten
    > Samyang to raczej zabaweczka-ciekawostka?

    Witam
    Mam Samyanga a dokladnie Falcona 8mm. Moim zdaniem jest wart i 2x tyle.
    Bardzo solidnie wykonany, czuc metal i szklo w reku, masz w komplecie
    futeral (za ta cene inni nie zawsze daja), wersja pentaxowa ma styki,
    ustawianie ostrosci jest zbedne mozna pracowac caly czas w hiperfokalnej
    dla danej przyslony, albo ustawiac na oko patrzac na obiektyw.
    A teraz najwazniejsze. Obiektyw jest na prawde ostry nawet na 3.5, moim
    zdaniem na 5.6 robi sie zyleta, mozna przymknac do 8.0 choc ja nie
    zauwazylem roznicy. Zobacz testy na opacznych. Winietowanie na bardzo niskim
    poziomie, odblaski, refleksy tez nie przeszkadzaja. Za ta cene na prawde
    goraco kazdemu polecam, dobrze ze powstalo cos takiego. Ja dalem 750,
    promocja w euro rtv agd. Jesli aktualnie jest po 850 to warto chwile
    poczekac, co pewien czas prawie 100 zl taniej sie robi :) Polecam, mozesz
    kupowac systemowe fisze za 2000-3000, tylko po co, dla AF?!

  • 5. Data: 2010-03-20 19:17:36
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    Jeszcze dodam ze w Pentaxie po przekatnej faktycznie jest prawie to 180
    stopni, dodatkowo odwzorowanie jest bardzo mile dla oka, niektore fisze mi
    sie nie podobaja, a ten, no po prostu ideal ;)

  • 6. Data: 2010-03-20 19:50:22
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > A czy sa jeszcze inne rybieoka warte uwagi? Sigma 8, Sigma 15?

    Peleng 8 mm

    --
    my photos
    http://www.fotolia.com/p/6964/partner/6964

  • 7. Data: 2010-03-20 20:07:57
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <ho38tt$nig$1@news.onet.pl>,
    mirek nabazgrał:

    > Peleng 8 mm

    Kiedy on droższy i raczej gorszy niż Samyang. No i styków nie ma.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Ilość spamu na niezabezpieczonym Tracu.

  • 8. Data: 2010-03-20 21:08:13
    Od: t0p <x...@x...pl>

    T...@s...in.the.world wrote:
    > Samyang to raczej zabaweczka-ciekawostka?

    Absolutnie nie! To świetny obiektyw. W tej cenie nie znajdziesz lepszej
    rybki pod cropa. O Pelengu nawet nie myśl, nie ma szans z Samyangiem
    (Samyanga mam, Pelengiem się bawiłem). Bawiłem się też chwilkę 10-17 i
    jak patrzę na zdjęcia z niego to nie widzę żeby były ostrzejsze lub
    miały mniejsze aberracje na rogach niż te z Samyanga. Pewnie na pełnej
    dziurze by 10-17 wygrał, ale od f/5,6 Sam jest bardzo dobry. Jeśli nie
    potrzebujesz koniecznie zooma, to bierz Koreańczyka :).

  • 9. Data: 2010-03-20 21:24:30
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Peleng 8 mm

    brrr....

  • 10. Data: 2010-03-20 23:03:15
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    T...@s...in.the.world napisał(a):
    > Do Pentaxowcow Samyang to raczej zabaweczka-ciekawostka?
    Mam Samyanga 8mm od miesiąca, i jestem pod bardzo dużym
    wrażeniem możliwości tego szkła, zwłaszcza pracy pod słońce
    i jakości jego wykonania. Jednym słowem rewelacja.

    I potwierdzam co pisze Norberd.
    --
    Krzysiek