-
Data: 2010-12-17 17:19:36
Temat: Re: odłączany ABS
Od: Marcin Jan <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 10-12-16 21:26, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2010-12-16 20:52, Przemysław Czaja pisze:
>> Witam
>> Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
>> tym ABS na śniegu/lodzie.
>
> A czego byś się chciał dowiedzieć?
> Bo pewnie już to jakieś sto razy sprawdzałem, to mogę powiedzieć :)
>
>> Czy może ktoś z szanownych grupowiczów
>> dysponuje pojazdem z wyłączanym ABS?
>
> W każdym samochodzie można wyłączyć ABS, w większości bardzo łatwo.
> W niektórych trzeba robić bardziej skomplikowane rzeczy - np. wyjąć
> bezpiecznik albo odłączyć czujnik.
> We moich autach z ABS jest to bardzo proste bez żadnej nadprogramowej
> ingerencji w auto.
>
>> Prosty test na kawałku wolnego
>> placu rozwiewa wszelkie wątpliwości - to samo auto, te same opony,
>> wystarczy wyłączyć ABS i mamy jasność.
>
> Ale jasność czego?
>
> W warunkach o których piszesz szybciej zatrzyma się auto bez ABS.
> Ale to są warunki gdzie prędkość jest niewielka, kierowca wie w którym
> miejscu należy rozpocząć hamowanie, warunki się nie zmieniają, nie ma
> zagrożenia, a cała sytuacja nie jest nagła, a możliwa do ćwiczenia
> dowolnie wiele razy.
>
> W rzeczywistej sytuacji drogowej, hamowanie awaryjne jest spowodowane
> nagłą zmianą sytuacji i służy uniknięciu zagrożenia - a to jest już
> zupełnie inna sprawa.
>
> Z pomylenia tych dwóch sytuacji wychodzą potem legendy jak to bez ABS
> jest lepiej, bo ktoś zrobił test o jakim mówisz i "ma jasność".
>
> Bo oczywiście hamowanie od kreski przy 20km/h każdy potrafi zrobić na
> krótszej drodze bez ABS.
>
> Natomiast awaryjne hamowanie w ruchu drogowym, od zauważenia
> niespodziewanego zagrożenia, przy 100km/h, kiedy nawierzchnia
> niespodziewania okazuje się bardzo śliska - bez ABS pewnie bardzo
> niewielu sobie poradzi lepiej.
podpisuję się pod wypowiedzią kolegi. Testowanie sobie na uliczce
osiedlowej nijak się nie ma do sytuacji rzeczywistego zagrożenia.
Najlepsze jest to że wydaje Ci się że w sumie droga jest czarna ale jak
tak naprawdę depniesz po heblach to się okazuje że na asfalcie była
poranna rosa i suniesz jak na saniach. Miałem kiedyś czołowe zderzenie i
tak właśnie było (pora roku późne lato). Ba, wet jak auto zatrzyma się 1
metr dalej i w konsekwencji pukniesz kogoś to i tak różnica w sile nie
będzie duża a 100 razy lepiej mieć manewrowość i nie wpierdolić się pod
jadącego innym pasem Tira bądź nie zacząć kręcić bączków wyniku
gwałtownego hamowania.
pozdrawiam
marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.10 13:37 ąćęłńóśźż
- 18.12.10 13:39 ąćęłńóśźż
- 18.12.10 14:34 J.F.
- 18.12.10 14:40 Tomasz Pyra
- 18.12.10 14:48 Tomasz Pyra
- 18.12.10 15:55 ToMasz
- 18.12.10 16:32 Przemysław Czaja
- 18.12.10 17:02 J.F.
- 18.12.10 20:21 ToMasz
- 19.12.10 15:08 Adam Płaszczyca
- 19.12.10 15:08 Adam Płaszczyca
- 19.12.10 17:49 Przemysław Czaja
- 20.12.10 00:40 Adam Płaszczyca
- 20.12.10 10:31 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 20.12.10 16:23 Przemysław Czaja
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=