eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyodłączany ABSRe: odłączany ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 16 Dec 2010 23:53:14 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odłączany ABS
    References: <iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>
    <4d0a7605$0$21002$65785112@news.neostrada.pl>
    <iee1ta$hip$1@mx1.internetia.pl>
    In-Reply-To: <iee1ta$hip$1@mx1.internetia.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <4d0a9859$0$27030$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.195.104
    X-Trace: 1292539993 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27030 83.23.195.104:6415
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335358
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-16 22:50, Przemysław Czaja pisze:
    >
    > Użytkownik "Tomasz Pyra"
    >
    >>> Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
    >>> tym ABS na śniegu/lodzie.
    >>
    >> A czego byś się chciał dowiedzieć?
    >> Bo pewnie już to jakieś sto razy sprawdzałem, to mogę powiedzieć :)
    >
    > Nie pomyślałem o tym bezpieczniku, popytam na VU

    VU = Vectra Unlimited?

    W mojej VC wystarczy postawić przednie koła na śliskim, wyłączyć i
    włączyć silnik, zaciągnąć ręczny i kilka sekund pobuksować kołami w miejscu.
    ABS wyłapie błąd braku sygnału od tylnych kół i już będzie wyłączony do
    następnego uruchomienia silnika.

    Jeżeli masz ESP, albo TC to wyłącz przed operacją wyłącznikiem (można to
    wyłączyć w ten sam sposób co podałem wyżej, ale po co przeciążać hamulce?).

    Co ciekawe u mnie zostaje nadal aktywny układ EBD i czuć i słychać jak
    pracuje. Kiedyś symptomy działania EBD brałem za jakieś przedwczesne
    zadziałanie ABS, a to jednak było EBD (takie delikatne tryknięcia od
    spodu w pedał w trudnych do przewidzenia momentach).

    > sam potestuję, a chciałem się tylko dowiedzieć czy na prostej,
    > ośnieżonej drodze, bez żadnych przeszkód, z dowolnej prędkości (w
    > granicach rozsądku) auto zatrzymuje się szybciej z ABS czy nie.

    Tak długo jak nie będziesz musiał puścić tego hamulca żeby odzyskać
    sterowność, albo przeciwdziałać obracaniu samochodu to bez ABS samochód
    zatrzyma się szybciej.
    Tam gdzie pojawia się konieczność hamowania pulsacyjnego, albo próbujesz
    hamować cały czas tak żeby nie zablokować kół, tam ABS jest lepszy.
    Sprawdzałem przy prędkościach do 140km/h i zasady te nie zmieniały się
    wraz z prędkością.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: