  • 1. Data: 2010-06-08 10:01:34
    Temat: odgrzybianie
    Od: stalowe <s...@g...com>

    witam,
    ktoś z Was się może orientuję jaką metodę odgrzybiania klimatyzacji
    stosują w sieci feuvert i czy jest ona skuteczna? Pryskanie piankami
    do nawiewów nie daję dobrego rezultatu...
    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 2. Data: 2010-06-08 10:21:18
    Temat: Re: odgrzybianie
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "stalowe" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    witam,
    ktoś z Was się może orientuję jaką metodę odgrzybiania klimatyzacji
    stosują w sieci feuvert i czy jest ona skuteczna? Pryskanie piankami
    do nawiewów nie daję dobrego rezultatu...
    Bo trzeba prysnąć na parownik.

  • 3. Data: 2010-06-08 16:37:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Agent" <w...@o...ue> wrote in message
> [...]
    > stosują w sieci feuvert i czy jest ona skuteczna? Pryskanie piankami
    > do nawiewów nie daję dobrego rezultatu...

    Do którego dostęp jest zwykle lepszy gdy wyjmiesz filtr
    przeciw pyłkowy znajdujący się tuż przed dmuchawą...
    Parownik jest tuż za dmuchawą, razem z grzejnikiem.
    Aby wyjąć ten filtr zwykle trzeba wyjąć schowek.

  • 4. Data: 2010-06-08 18:02:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Do którego dostęp jest zwykle lepszy gdy wyjmiesz filtr
    > przeciw pyłkowy znajdujący się tuż przed dmuchawą...
    > Parownik jest tuż za dmuchawą, razem z grzejnikiem.
    > Aby wyjąć ten filtr zwykle trzeba wyjąć schowek.

    Nie ma czegos takiego jak "zwykle" - bo w Camry tak masz?
    Rownie czesto filtr siedzi pod maską jak i w podszybiu.
    Psikac najlepiej na parownik od strony rury sciekowej, czesto mozna
    rozpiac ja we wnetrzu i tam wpuscic rurke z "natryskiem" blizej parownika.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2010-06-08 18:27:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Nie ma czegos takiego jak "zwykle" - bo w Camry tak masz?

    W Camry nie miałem filtra, to był 1995 rocznik...
    W Acoordzie mam filtr i jest on przed dmuchawą.
    Parownik jest tuż za dmuchawą.
    W Acurze jest to samo. W Subaru kolegi jest to samo.
    Nie ma powodu aby było inaczej bo taki jest sens tego
    filtra aby oczyszczał powietrze wchodzące na dmuchawę.

    > Rownie czesto filtr siedzi pod maską jak i w podszybiu.

    W którym konkretnie aucie tak siedzi sobie ten filtr "pod maską"?

    > Psikac najlepiej na parownik od strony rury sciekowej, czesto mozna
    > rozpiac ja we wnetrzu i tam wpuscic rurke z "natryskiem" blizej parownika.

    Też tak można, oczywiście... Istotne jest aby nie psikać
    do otworów wlotowych bo po drodze jest filtr który
    odfiltruje wszelkie pianki itp, nie dojdą one do pleśni...

  • 6. Data: 2010-06-08 21:01:22
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-06-08 18:27, Pszemol wrote:

    > W którym konkretnie aucie tak siedzi sobie ten filtr "pod maską"?

    jak moze byc podszybie - to laguna '99. Wymina filtra to:
    - podniesienie maski
    - odkrecenie jednej sruby (bo druga sie zgubila..)
    - zdjecie oslony
    - wyjecie starego filtra
    - wlozenie nowego
    - zalozenie oslony
    - wkrecene sruby
    - zamkniecie maski

    I gdyby nie koniecznosc wypica przy tym piwka - wyrabialbym sie z tym w
    niecale 5 minut.

    > Też tak można, oczywiście... Istotne jest aby nie psikać
    > do otworów wlotowych bo po drodze jest filtr który
    > odfiltruje wszelkie pianki itp, nie dojdą one do pleśni...

    O ktorych otworach wlotowych mowisz?
    Bo filtr filtruje powietrze z zewnatrz. Przy obiegu zamknietym filtr nie
    jest wykorzytywany (przynajmniej ten przeciwpylkowy), a wlot powietrza
    jednak gdzies jest (zazwyczaj w srodku kabyny, gdzies przy nogach
    pasazera). Inna sprawa, ze i tak odleglosc od tego wlotu do parownika
    jest na tyle duza, ze sens wlewania tam pianki jest niewielki...

    Pozdro

    Maseł

  • 7. Data: 2010-06-08 21:41:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maseł" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    oznan.pl...

    > jak moze byc podszybie - to laguna '99. Wymina filtra to:
    > - podniesienie maski
    > - odkrecenie jednej sruby (bo druga sie zgubila..)
    > - zdjecie oslony
    > - wyjecie starego filtra
    > - wlozenie nowego
    > - zalozenie oslony
    > - wkrecene sruby
    > - zamkniecie maski

    I czy po wyjęciu filtra masz wgląd bezpośrednio na dmuchawę
    i aluminiowe żeberka parownika czy też kanał wentylacyjny
    gdzieś ginie w mroku zakrętów?

    > I gdyby nie koniecznosc wypica przy tym piwka - wyrabialbym sie z tym w
    > niecale 5 minut.

    U mnie w hondzie to też trywialka, dwa zatrzaski w szufladzie schowka
    i masz obudowę filtra przed sobą. Nawet śrubokręta nie trzeba...
    A więc dużo mniej niż 5 minut.

    W Acurze już niestety spitolili tą robotę bo po zdjęciu szuflady schowka
    jest w pierony śrubek i wewnętrznych sprężynujących blaszek jakie
    trzeba z wyczuciem wyjąć aby zdjąć osłonę tej przestrzeni...
    Ale przynajmniej obudowa filtra i sam wkład filtra jest identyczny w obu
    autach. Tu już zarezerwowałbym 1/2 godzinki.

    > O ktorych otworach wlotowych mowisz?

    Mówiłem aby nie psikać do otworów w podszybiu, bo zanim
    dojdzie co wtrysnąłeś do parownika to zatrzyma się na filtrze.

> [...]
    > pasazera). Inna sprawa, ze i tak odleglosc od tego wlotu do parownika
    > jest na tyle duza, ze sens wlewania tam pianki jest niewielki...

    Dlatego właśnie zalecałbym zainteresowaniem się gdzie jest
    dmuchawa, gdzie parownik i jak się do niego najprościej dostac.
    W japończykach z którymi mam często do czynienia filtr jest w
    schowku i po jego wyjęciu widać dmuchawę i parownik jak na dłoni...

    Pomysł z dostaniem się do otworu dolotowego do dmuchawy
    przy przestawieniu przesłon do obiegu zamkniętego też mi się
    podoba, ale tego jeszcze nie próbowałem.

  • 8. Data: 2010-06-08 23:19:14
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > W którym konkretnie aucie tak siedzi sobie ten filtr "pod maską"?

    Na przyklad w BMW.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 9. Data: 2010-06-09 00:28:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Na przyklad w BMW.

    Każdym?

  • 10. Data: 2010-06-09 09:21:52
    Od: stalowe <s...@g...com>

    On 8 Cze, 10:01, stalowe <s...@g...com> wrote:
    > witam,
    > ktoś z Was się może orientuję jaką metodę odgrzybiania klimatyzacji
    > stosują w sieci feuvert i czy jest ona skuteczna? Pryskanie piankami
    > do nawiewów nie daję dobrego rezultatu...
    No to sprawdziłem usługę - polegała na wstawieniu puszki loctite i
    czekaniu aż się wypsika. Myślałem że może są bardziej zaawansowane
    sposoby czyszczenia.
    No ale w sumie coś tam pomogło, przerzucę się w takim razie na te
    puszki. W kliku watkach już tu czytałem o uszkodzeniach po piankach.
    --
    jureko