    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odgrzybianie
    Date: Tue, 8 Jun 2010 14:41:00 -0500

    "Maseł" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:0aca149a64f2950ea4698fd6cea2d37b@masel.cs.put.p
    oznan.pl...

    > jak moze byc podszybie - to laguna '99. Wymina filtra to:
    > - podniesienie maski
    > - odkrecenie jednej sruby (bo druga sie zgubila..)
    > - zdjecie oslony
    > - wyjecie starego filtra
    > - wlozenie nowego
    > - zalozenie oslony
    > - wkrecene sruby
    > - zamkniecie maski

    I czy po wyjęciu filtra masz wgląd bezpośrednio na dmuchawę
    i aluminiowe żeberka parownika czy też kanał wentylacyjny
    gdzieś ginie w mroku zakrętów?

    > I gdyby nie koniecznosc wypica przy tym piwka - wyrabialbym sie z tym w
    > niecale 5 minut.

    U mnie w hondzie to też trywialka, dwa zatrzaski w szufladzie schowka
    i masz obudowę filtra przed sobą. Nawet śrubokręta nie trzeba...
    A więc dużo mniej niż 5 minut.

    W Acurze już niestety spitolili tą robotę bo po zdjęciu szuflady schowka
    jest w pierony śrubek i wewnętrznych sprężynujących blaszek jakie
    trzeba z wyczuciem wyjąć aby zdjąć osłonę tej przestrzeni...
    Ale przynajmniej obudowa filtra i sam wkład filtra jest identyczny w obu
    autach. Tu już zarezerwowałbym 1/2 godzinki.

    > O ktorych otworach wlotowych mowisz?

    Mówiłem aby nie psikać do otworów w podszybiu, bo zanim
    dojdzie co wtrysnąłeś do parownika to zatrzyma się na filtrze.

    > Bo filtr filtruje powietrze z zewnatrz. Przy obiegu zamknietym filtr nie
    > jest wykorzytywany (przynajmniej ten przeciwpylkowy), a wlot powietrza
    > jednak gdzies jest (zazwyczaj w srodku kabyny, gdzies przy nogach
    > pasazera). Inna sprawa, ze i tak odleglosc od tego wlotu do parownika
    > jest na tyle duza, ze sens wlewania tam pianki jest niewielki...

    Dlatego właśnie zalecałbym zainteresowaniem się gdzie jest
    dmuchawa, gdzie parownik i jak się do niego najprościej dostac.
    W japończykach z którymi mam często do czynienia filtr jest w
    schowku i po jego wyjęciu widać dmuchawę i parownik jak na dłoni...

    Pomysł z dostaniem się do otworu dolotowego do dmuchawy
    przy przestawieniu przesłon do obiegu zamkniętego też mi się
    podoba, ale tego jeszcze nie próbowałem.