  • 1. Data: 2010-06-07 23:33:29
    Temat: TMC w PL czy warto ?
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!

    Czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z używaniem TMC w PL ?
    Podobno działa już od miesiąca...

    Jarek

  • 2. Data: 2010-06-08 07:54:38
    Temat: Re: TMC w PL czy warto ?
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Jarek pisze:
    > Witam!
    >
    > Czy ktoś ma już jakieś doświadczenia z używaniem TMC w PL ?
    > Podobno działa już od miesiąca...
    >
    > Jarek
    wow, gdzie?

  • 3. Data: 2010-06-08 08:16:14
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-08 07:54, Jacek pisze:

    > wow, gdzie?

    Na początku maja GDDiK wraz z RMF FM uruchomiło system TMC w Polsce.
    Narazie tylko sytuacja drogowa. W drugiej połowie roku ma być jeszcze
    sytuacja pogodowa.

  • 4. Data: 2010-06-08 08:22:30
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    > Na początku maja GDDiK wraz z RMF FM uruchomiło system TMC w Polsce.
    > Narazie tylko sytuacja drogowa. W drugiej połowie roku ma być jeszcze
    > sytuacja pogodowa.

    Nie nom szok.. w sobote jechalem z nawigacja sprzegnieta z TMC i nie
    zauwazylem zadnych dodatkowych danych poza samą mapa...
    Czy przypadkiem to TMC to nie wymaga wlaczenia RMF FM?
    Przykladowo w Austrii jechałem z wlaczona plyta CD i bez problemu bylem
    na biezaco informowany o stanie drog...

  • 5. Data: 2010-06-08 08:35:16
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Miecio pisze:
    (...)
    > Na początku maja GDDiK wraz z RMF FM uruchomiło system TMC w Polsce.
    > Narazie tylko sytuacja drogowa. W drugiej połowie roku ma być jeszcze
    > sytuacja pogodowa.

    Poproszę o szczegóły z odniesieniem do konkretnych materiałów - póki
    co nic poza konferencją prasową na ten temat nie widziałem, a różne
    plotki to krążą od lat na te temat.

    Z informacji np. tutaj,
    http://ralphocean.wordpress.com/tag/tmc/
    czy tu (firma, która to miała wdrażać):
    http://www.destiatraffic.pl/site/index.php?os=100&la
    n=pl
    nic nie wynika, a GDDKiA nadal tajemniczo milczy....

  • 6. Data: 2010-06-08 08:46:58
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Jacek pisze:
    (...)
    > Nie nom szok.. w sobote jechalem z nawigacja sprzegnieta z TMC i nie
    > zauwazylem zadnych dodatkowych danych poza samą mapa...

    Na dzień dzisiejszy działanie TMC pozostawiam w sferze plotek
    - od lat o tym tylko słychać, od lat podobno coś się dzieje, tylko
    nigdzie nie znalazłem jakiejkolwiek wiarygodnej informacji, że
    system działa. Podobnie z TA, które nawet się czasem pojawiało
    (na to co przekazuje PR1 spuszczę zasłonę milczenia).

  • 7. Data: 2010-06-08 09:03:26
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-08 08:35, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
> [...]
    >
    > Poproszę o szczegóły z odniesieniem do konkretnych materiałów - póki
    > co nic poza konferencją prasową na ten temat nie widziałem, a różne

    Na moim garminie odebrałem już kilkaset komunikatów. Problem w tym, że
    raz działa raz nie. Wielce prawdopodobne, że TMC w Polsce będzie
    całkowicie komercyjne.

  • 8. Data: 2010-06-08 09:43:10
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Miecio pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Na moim garminie odebrałem już kilkaset komunikatów. Problem w tym, że
    > raz działa raz nie.

    Znaczy się nic konkretnego i ani słowa od firm to organizujących.

    > Wielce prawdopodobne, że TMC w Polsce będzie
    > całkowicie komercyjne.

    No cóż, to znów pozostawię w strefie plotek. To, że systemu
    dostarcza Destia Traffic jeszcze nie znaczy, że będzie on
    całkowicie komercyjny. Inna sprawa, że by w ogóle cokolwiek
    pisać o komercjalizacji, to potrzebny jest działający system,
    a nie plotki o nim.

  • 9. Data: 2010-06-08 09:49:02
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Miecio wrote:

    > Na moim garminie odebrałem już kilkaset komunikatów. Problem w tym,
    > że raz działa raz nie. Wielce prawdopodobne, że TMC w Polsce będzie
    > całkowicie komercyjne.

    Mnie się marzy taki dwukierunkowy system sprzęgnięty z nawigacjami, z
    danymi zwrotnymi do i od userów w czasie rzeczywistym, z przeliczeniami
    realnego czasu przejazdu, info o korkach itp.

    Technicznie nie jest to budowa rakiet, może nie najprostsze, ale do
    zrobienia, kwestia tylko skali serwerowni która to by odbierała i
    przeliczała, no i skali userów. Choć to niekoniecznie musiałoby być aż
    na tak dużą skalę rozpowszechnione, nie musi mieć każdy, wystarczy
    jakas tam statystyczna próbka.

    Nawigacje z dostępem do netu już się upowszechniają.

    IMO żeby to działało to trzeba by to zrobić jako niezależne
    przedsięwzięcie od konkretnych systemów nawigacji, i tylko dokoptować
    firmy od nawigacji do współpracy, dawać/sprzedawać im wtyczkę/ficzer do
    ich systemu.

    Takie cuś z czasem, jakby sie rozpowszechniło, mogłoby zachowywać się
    jak system zarządzania ruchem np. w całym mieście- "mamy korek tam i
    siam, trzeba to rozładować", do userów leci "nie jedź tamtędy, korek
    jest".

    A na trasach to już zupełnie pikuś, wystarczą tirowcy jako źródło
    danych.

    Gorzej że jak ktoś to zrobi, to zaraz bandyci z jakiejś zasranej
    komisji europejskiej położą na tym łapę, będą się domagali
    identyfikowania userów i zaczną wlepiać mandaty za prędkość...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-06-08 09:54:24
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Massai pisze:
    (...)
    > Mnie się marzy taki dwukierunkowy system sprzęgnięty z nawigacjami, z
    > danymi zwrotnymi do i od userów w czasie rzeczywistym, z przeliczeniami
    > realnego czasu przejazdu, info o korkach itp.

    I to działa - np. w Naviexpercie. Rozwiązanie w sumie lokalne, ale
    się dobrze sprawdza.