  • 31. Data: 2010-12-20 21:13:48
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w
    On 20 Gru, 10:50, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I to sadowi wystarczy :-)

    >A co zrobia, jesli gdzies po drodze zmieni sie kierowca? Na obu
    >fotkach bedzie kto inny, kierujacego wskaza, a obowiazku podania
    >kto
    >przekraczal predkosc juz nie ma? :)

    I to jest dobra uwaga. No coz - jak na dluzszym odcinku zmienial
    sie kierowca .. to beda mieli szczescie. Jak na krotszym .. to nie
    osiagna nieprzepisowej sredniej, o nie ..

    Czyli co - jezdzimy z manekinem i przeklejamy brody ? :-)

    J.

  • 32. Data: 2010-12-20 23:27:56
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > A co tu wyrazac - jest wydruk z aparatury kontrolno-pomiarowej ?
    > Jest. Jest na nim predkosc ? Jest.

    Jest prędkość średnia.
    To zupełnie co innego niż prędkość chwilowa obiektu.

    Prędkość średnia nie jest wartością fizyczną obiektu, a jedynie
    opisaniem jaką drogę obiekt przebył w ciągu jednostki czasu. Nie
    możesz jej użyć do obliczeń dotyczących cech obiektu, np. zmian
    energii itp.

    To szkolny błąd.

    Przepisy dotyczą prędkości chwilowej - to powinno być dla każdego
    oczywiste, bo inaczej każdy pomiar z radaru można by oprotestować
    "panie, ale ja się wlokłem przez ostatnią godzinę w korku, więc
    średnią mam o połowę niższą, odwalcie się".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 33. Data: 2010-12-20 23:30:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:10:51 +0100 osobnik zwany J.F. wystukał:

    > Radar tez nie mierzy chwilowej tylko srednia w czasie rzedu ulamka
    > sekundy.

    czas pomiaru jest pomijalny. Błąd też.
    Bo przecież w tym czasie mogłem przypadkiem przyspieszyć :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2010-12-21 00:42:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Gru, 23:27, "Massai" <t...@w...pl> wrote:

> [...]
    > "panie, ale ja się wlokłem przez ostatnią godzinę w korku, więc
    > średnią mam o połowę niższą, odwalcie się".

    ale tu mamy sytuacje odwrotna: majac predkosc srednia (zmierzona
    legalizowanym sprzetem, czyli wiarygodna dla sadu) mozemy byc pewni,
    ze, zeby ja osiagnac przez pewien odcinek czasu pojazd MUSIAL ! jechac
    z predkoscia chwilowa nie mniejsza niz ta srednia, czyli jesli na
    calym odcinku pomiaru bylo to zabronione, to na 100% kierowca popelnil
    wykroczenie... moze sie tylko cieszyc, ze ukarany jest za wartosc
    srednia, bo makszymalna byla wieksza - jedyna moz.liwosc, zeby nie
    byla wiksza, a tylko rowna tej sredniej to przejechanie calego odcinak
    z ta srednia predkoscia, co praktycznie jest niemozliwe)

    WS

  • 35. Data: 2010-12-21 00:48:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 15:42:06 -0800 osobnik zwany WS wystukał:

    > ale tu mamy sytuacje odwrotna: majac predkosc srednia (zmierzona
    > legalizowanym sprzetem, czyli wiarygodna dla sadu) mozemy byc pewni, ze,
    > zeby ja osiagnac przez pewien odcinek czasu pojazd MUSIAL

    ale pokaż kodeks i jego artykuł, który takie liczenie ustawowo upoważnia.

  • 36. Data: 2010-12-21 00:59:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Gru, 00:48, masti <g...@t...hell> wrote:

    > ale pokaż kodeks i jego artykuł, który takie liczenie ustawowo upoważnia.

    Kodeks zakazuje przekraczania predkosci... a taki pomiar udowadnia, ze
    zostala przekroczona - czego wiecej trzeba? Kodeks nie wymaga np.
    wskazania w ktorym miejscu ja przekroczono z dokladnoscia do 100m ;)
    Jest przekroczenie = jest wykroczenie

    WS

  • 37. Data: 2010-12-21 01:42:00
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    WS wrote:

> [...]
    > z predkoscia chwilowa nie mniejsza niz ta srednia, czyli jesli na
    > calym odcinku pomiaru bylo to zabronione, to na 100% kierowca popelnil

    To jest wnioskowanie. Owszem, uzasadnione i logiczne, ale tylko
    wnioskowanie.

    Jest wiele sposobów na określenie prędkości pojazdu.
    Np. jeśli jest wypadek, szczególnie na suchym asfalcie, to po śladach
    opon po awaryjnym hamowaniu biegły jest w stanie dość dużą dokładnością
    określić prędkość pojazdu w momencie kiedy zaczynał hamować.

    I owszem, jest to wykorzystywane do określenia sprawstwa wypadku w
    sytuacjach granicznych (niby zajechał, ale tamten gnał tak że nie szło
    go zobaczyć odpowiednio wcześnie), ale NIE jest podstawą do ukarania
    kierowcy za przekroczenie prędkości. Mimo że takie wyliczenie też jest
    dla sądu wiarygodne.

    Chciałbyś żeby policjant mógł wlepić Ci mandat za to że gdy go mijałeś
    było "wiuuuuu, panie co najmniej 150!"

    Albo inna sytuacja - policja jedzie z maksymalną dozwoloną prędkością,
    Ty ich wyprzedzasz. Logiczne i uzasadnione jest wnioskowanie że
    musiałeś jechac szybciej, czyli przekroczyłeś.
    Pojechali za Tobą, jechali 130 a Ty nadal się oddalałeś. Znów logiczne
    jest że te 130 przekroczyłeś.
    Ale jeśli nie mają sprzętu, który potrafi policzyć twoją chwilową
    prędkość i ją zarejestrować - nie moga Cię za to przekroczenie ukarać.

    Być może to wdrożą i będa karać - do czasu aż się trafi jakiś
    łebski/bogaty, który najmie prawnika i sprawa trafi w końcu do SN.

    I w końcu... może pojechałem na skróty? Albo się po prostu
    teleportowałem? Umiem, nic sądowi do tego ;-)

    Bo wiesz, jeśli dopuścimy takie wnioskowanie, tu był o tej, a tam o
    tej, więc musiał jechać minimum tyle, to otwierasz drogę do "stacja
    bazowa sieci komórkowej wyłapała go 15.13 w Warszawie, a trzy godziny
    później w Krakowie, więc siłą rzeczy pokonał tę odległość łamiąc
    przepisy, szczególnie że mamy dane o korkach na trasie".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 38. Data: 2010-12-21 01:46:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-20 12:37, Massai pisze:

    > Jest jakiś przepis który zakazuje zbyt szybko pokonać jakiś tam
    > odcinek? ;-)

    A masz pomysł jak przekonać sędziego że jechałeś cały czas wolniej niż
    Twoja prędkość średnia? :)

  • 39. Data: 2010-12-21 01:54:14
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > A masz pomysł jak przekonać sędziego że jechałeś cały czas
    > wolniej niż Twoja prędkość średnia? :)

    Na skróty! ;-)

    A serio to bym zapytał "a ileż to niby KONKRETNIE jechałem?"

    Mandat musi być za konkret, nie za jakieś "panie, jak pan
    zdążyłeś jeszcze na tamtym zielonym przeskoczyć, to tu czas zmiany
    świateł jest taki że musiałeś pan gonić minium 200".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 40. Data: 2010-12-21 01:56:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-21 00:48, masti pisze:

    > ale pokaż kodeks i jego artykuł, który takie liczenie ustawowo upoważnia.

    Zostanie nałożony mandat za przekroczenie prędkości i kierowca może
    najwyżej go nie przyjąć.

    Wtedy sprawa trafi do sądu gdzie ewentualnie powoła się biegłego który
    oceni fachowo możliwość przebycia 15km w 5 minut bez przekroczenia
    prędkości 180km/h.

    I to dla sądu będzie już dowód że ta prędkość została przekroczona.

    Odpowiedni akt prawny z wymaganiami dla sprzętu do takiego pomiaru
    prędkości oczywiście będzie musiał zostać uchwalony - tak samo jak
    obowiązujące obecnie dla radarów, fotoradarów i innych takich zabawek.