  • 21. Data: 2010-12-20 19:10:08
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 10:01:32 -0800 osobnik zwany WS wystukał:

    ale wyraź to kodeksowo :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2010-12-20 19:15:04
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-20 10:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w
    >
    > I to sadowi wystarczy :-)
    >
    > Niewykluczone ze ITD pojdzie po najmniejszej linii oporu i taki system
    > wdrozy bo najtaniej ..
    >
    > Nie, przepraszam, nie wdrozy. Najtaniej kupic gotowe FR i regularnie
    > odbierac utarg :-)
    >
    > J.

    Zapier ... po czym zjeżdżasz na pół godziny na jakiś pobliski MOP i
    wychodzi Ci dobra średnia :) Ty odpocząłeś i jedziesz dalej normalnie :)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Jedziesz i przekraczasz prędość - zatrzymują cię na VR, potem za to samo
    wykroczenie (przekroczenie) przychodzi kartka z ITD i wtedy co ?? -
    odsyłasz im z uśmiechem że ty już za to zapłaciłeś ??

  • 23. Data: 2010-12-20 19:18:23
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-20 18:48, masti pisze:
    > ale to jest clou sprawy. Bo od tego zależy czy mogą czy nie.

    to, ze moga jest jasne. inaczej nie inwestowaliby kasy w takie urzadzenie.

    > strasz wiejska to se może. na taki numer na pewno nie ma delegacji
    > prawnej.

    mozesz skontaktowac sie ze straza gminna w trzebnicy i dowiedziec sie o
    szczegoly prawne. ja wiem, jak to funkcjonuje od strony technicznej.

  • 24. Data: 2010-12-20 19:25:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 19:18:23 +0100 osobnik zwany mister
    wystukał:

    > to, ze moga jest jasne. inaczej nie inwestowaliby kasy w takie
    > urzadzenie.

    a mało to jest nielegalnych czy źle ustawionych urządzeń? zawsze
    przyjmujesz co władza powie?

    > mozesz skontaktowac sie ze straza gminna w trzebnicy i dowiedziec sie o
    > szczegoly prawne. ja wiem, jak to funkcjonuje od strony technicznej.

    jak mi przyślą bilet to sobie z nimi pogadam

  • 25. Data: 2010-12-20 19:27:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Gru, 19:10, masti <g...@t...hell> wrote:

    > ale wyraź to kodeksowo :)

    raczej nie ma z tym problemu, np:

    matematyka :) , czyli jesli predk. srednia wynosi x, to predk.
    chwilowa musiala byc przynajmniej przez chwile nie mniejsza niz ta
    srednia

    + przepisy, ktore zakazuja przekraczania konkretnych predkosci: np.

    taryfikator mandatow:

    z http://www.v10.pl/prawo/Taryfikator,mandatow,10.html

    art. 97 albo art. 92 § 1
    Przekroczenie dopuszczalnej prędkości do 10 km/h art. 20 albo § 27
    lub § 31 [1] do 50

    a przepisy do ktorych sie odwoluje to:
    Kodeks Wykroczen
    http://dokumenty.e-prawnik.pl/kodeksy/kodeks-wykrocz
    en/czesc-szczegolna-2/wykroczenia-przeciwko-bezpiecz
    enstwu-i-porzadkowi-w-komunikacji.html

    Art. 92. § 1. Kto nie stosuje się do znaku lub sygnału drogowego albo
    do sygnału lub polecenia osoby uprawnionej do kierowania ruchem lub do
    kontroli ruchu drogowego,podlega karze grzywny albo karze nagany.

    Art. 97. Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub
    o porządku ruchu na drogach publicznych,podlega karze grzywny do 3 000
    złotych albo karze nagany.

    i PoRD
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial2.
    html#rozdzial3oddzial3

    Art. 20. 1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na
    obszarze zabudowanym w godzinach 500-2300 wynosi 50 km/h, z
    zastrzeżeniem ust. 2.

    1a. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze
    zabudowanym w godzinach 2300-500 wynosi 60 km/h, z zastrzeżeniem ust.
    2.

    2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie
    zamieszkania wynosi 20 km/h.

    3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem
    ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:

    1. samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o
    dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t:

    1. na autostradzie - 140 km/h,
    2. na drodze ekspresowej dwujezdniowej - 120 km/h,
    3. na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze
    dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego
    kierunku ruchu - 100 km/h,
    4. na pozostałych drogach - 90 km/h;

    2. zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1:

    1. na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze
    dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego
    kierunku ruchu - 80 km/h,
    2. na pozostałych drogach - 70 km/h.

    WS

    PS. jedyne czego mozna by sie czepiac, to jakies rozporzadzenia (o ile
    sa) dotyczace sposobu pomiaru predkosci...

  • 26. Data: 2010-12-20 20:07:18
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-20 19:25, masti pisze:
    > a mało to jest nielegalnych czy źle ustawionych urządzeń? zawsze
    > przyjmujesz co władza powie?

    jakies przyklady ?

  • 27. Data: 2010-12-20 20:10:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Gru, 20:07, mister <b...@e...com> wrote:

    > jakies przyklady ?

    http://www.news.portalisko.pl/news/view/8065/trybuna
    l_konstytucyjny__straz_miejska_fotoradary

    WS

  • 28. Data: 2010-12-20 20:19:55
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-12-20 20:10, WS pisze:
    > http://www.news.portalisko.pl/news/view/8065/trybuna
    l_konstytucyjny__straz_miejska_fotoradary

    dawno i nie prawda.

  • 29. Data: 2010-12-20 20:49:51
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-12-20 08:32, Albercik pisze:
    > Kiedyś była tu dyskusja o czymś takim, a teraz to w życie chcą wprowadzić.
    > Zaczynają od autostrad:
    > http://www.tvn24.pl/-1,1686736,0,1,na-autostradzie-n
    ie-pomkniesz-zbyt-raczo,wiadomosc.html

    > Wersja skrócona:
    > http://tiny.pl/hchp2
    >
    > Coś czuje że płatne autostrady będą miały jeszcze mniej klientów..
    >
    > na marginesie.. jak ktoś się dowie że gdzieś testują albo już wdrażają
    > takie rozwiązanie to niech się podzieli informacją na grupie co by inni
    > nie byli zaskoczeni kartką z życzeniami.

    OIDP to w fazie testów takie coś było zamontowane w Oświęcimiu. Nie wiem
    czy weszło na stałe czy skończyli z tym.
    pozdrawiam
    marcin

  • 30. Data: 2010-12-20 21:10:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > ale wyraź to kodeksowo :)

    A co tu wyrazac - jest wydruk z aparatury kontrolno-pomiarowej ?
    Jest. Jest na nim predkosc ? Jest.

    Radar tez nie mierzy chwilowej tylko srednia w czasie rzedu ulamka
    sekundy.

    J.