  • 91. Data: 2010-12-23 16:24:57
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-23, kamil <k...@s...com> wrote:

    > No i za to zostanie ukarany, pieniadze do kasy wplyna, wszyscy
    > zadowoleni. Nie liczac oczywiscie kierowcy, ktorego zlapano za reke, ale
    > mowi ze nie jego.

    Nie zostanie ukarany, bo wskaże komu powierzył pojazd. A że policja nie
    ma pojęcia o jaki okres chce się zapytać to już problem policji.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 92. Data: 2010-12-23 16:33:44
    Od: Ciapul <c...@g...com>

    W dniu 2010-12-22 17:32, WS pisze:

    > Zapewne da sie "wykrecic" od takiego mandatu, ale wiekszosc (?) majac
    > wybor "niewskazanie kierujacego - 300PLN bez punktow" albo "sprawa w
    > sadzie z wynikiem trudnym do przewidzenia/strata czasu na dojazdy..."
    > wybiera wariant pierwszy...

    A wystarczy, że dwie osoby jednocześnie przyznają się do popełnienia
    wykroczenia. Ciężar wskazania sprawcy leży na organach ścigania, a dwóch
    osób za jedno wykroczenie ukarać nie można i sprawa do umorzenia.

  • 93. Data: 2010-12-23 16:58:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 23 Gru, 16:33, Ciapul <c...@g...com> wrote:

    > A wystarczy, że dwie osoby jednocześnie przyznają się do popełnienia
    > wykroczenia. Ciężar wskazania sprawcy leży na organach ścigania, a dwóch
    > osób za jedno wykroczenie ukarać nie można i sprawa do umorzenia.

    Jak napisalem, dac sie pewnie da... tylko ile to bedzie kosztowalo ($,
    czasu i nerwow...)

    Typowy scenariusz:
    dostajesz wezwanie poczta na policje, idziesz i pytanie:
    czy to ty jechales?
    jesli tak, to czy przyjmujesz mandat? tak - koniec / nie - sprawa
    do sadu
    jesli nie, to kto? podajesz (on dostaje wezwanie i dalej sie
    ciagnie toto), odmawiasz (sad albo mandat (i to jest optimum, bo suma
    taka sobie, zero punktow))
    jesli teraz ten ktos wskazany dostanie wezwanie, to znow idzie ...
    i mowi, np. ze to ty - dostajesz kolejne...

    ... a czes leci - jak przekroczy sie 30dni to postepowanie uproszczone/
    mandatowe juz jest niemozliwe -> automatycznie sad

    do tego w kazdej chwili policja moze olac sprawe i skierowac ja do
    sadu...

    Teraz jesli pojdzie do sadu, to na 90% zostanie ona rozpaczona
    zaocznie i dostaniesz wyrok nakazowy, musisz pilnowac terminu
    odwolania itp...

    Reasumiujac:
    masz wybor "~300PLN" albo ze dwie wizyty na policji, ~3 na poczcie +
    sprawe w sadzie (ktora i tak mozesz przegrac), wg mnie nawet jak
    wygrasz to pyrrusowe zwyciestwo...

    WS

  • 94. Data: 2010-12-23 17:06:37
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/12/2010 15:24, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Nie zostanie ukarany, bo wskaże komu powierzył pojazd. A że policja nie
    > ma pojęcia o jaki okres chce się zapytać to już problem policji.

    Sadze, ze policja i cala banda prawnikow ma nieco wiecej pojecia o tym,
    od chlopakow z polskiego internetu. Ty mozesz oczywiscie tlumaczyc jak
    sobie zyczysz, opisz efekty.

    Kamil

  • 95. Data: 2010-12-23 17:06:58
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ciapul wrote:

    > A wystarczy, że dwie osoby jednocześnie przyznają się do
    > popełnienia wykroczenia. Ciężar wskazania sprawcy leży na
    > organach ścigania, a dwóch osób za jedno wykroczenie ukarać nie
    > można i sprawa do umorzenia.

    Wystarczy że dwie naraz się nawzajem obciążają ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 96. Data: 2010-12-23 17:07:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    > Nikt nie ma obowiązku przyznawania się do popełnionego wykroczenia. Za
    > to służby mają obowiązek wskazać kogo chcą ukarać i za co dokładnie.

    > Oba ukraść to źle.

    Ale wykroczenie to juz pikus i wszyscy jajcarze udaja, ze to nie ich.

    Kamil

  • 97. Data: 2010-12-23 21:05:35
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl>

    > Obawiam sie, ze nie masz racji... np. w okolicy Bielska uzywaja nawet
    > fotoradarow robiacych zdjecia od tylu (znajomy dostal takie zrobione w
    > Szczyrku - jechal na motocyklu)
    >
    > Zapewne da sie "wykrecic" od takiego mandatu, ale wiekszosc (?) majac
    > wybor "niewskazanie kierujacego - 300PLN bez punktow" albo "sprawa w
    > sadzie z wynikiem trudnym do przewidzenia/strata czasu na dojazdy..."
    > wybiera wariant pierwszy...
    >
    > Do kosza ida fotki z nieczytelnymi numerami rej, ...

    Mnie najbardziej interesuje jak można bazować na identyfikowaniu samochodu
    przez zdjęcie tablicy rejestracyjnej ? To nienormalne jest. Swego czasu
    ginęły masowo tablice właśnie po to, by załapały się na zdjęcia przy
    kradzieżach na stacjach beznzynowych...

  • 98. Data: 2010-12-23 21:06:34
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Ciapul" <c...@g...com>

    > A wystarczy, że dwie osoby jednocześnie przyznają się do popełnienia
    > wykroczenia. Ciężar wskazania sprawcy leży na organach ścigania, a dwóch
    > osób za jedno wykroczenie ukarać nie można i sprawa do umorzenia.

    Czy ja wiem ... nie można prowadzić w dwójkę jak lokomotywę czy samolot ?
    :-)

  • 99. Data: 2010-12-23 21:10:05
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl>

    Teraz jesli pojdzie do sadu, to na 90% zostanie ona rozpaczona
    zaocznie i dostaniesz wyrok nakazowy, musisz pilnowac terminu
    odwolania itp...
    --
    no ale wtedy już powinieneś mieć gwarantowane wygranie bo dowody w
    większości przypadków są naprawdę żałosne. Nie wiem zupełnie dlaczego sądy

  • 100. Data: 2010-12-23 21:16:24
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com>

    > Sadze, ze policja i cala banda prawnikow ma nieco wiecej pojecia o tym, od
    > chlopakow z polskiego internetu. Ty mozesz oczywiscie tlumaczyc jak sobie
    > zyczysz, opisz efekty.

    Ma pojęcie jak wymuszać to fakt