eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleobroty silnika a zmiana bieguRe: obroty silnika a zmiana biegu
  • Data: 2010-08-22 10:54:55
    Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
    Od: Kuczu <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-08-22 12:49, Soulfixer pisze:
    > a jak wygladaloby to dla silnika
    >
    >
    > Moc maksymalna: 78,1 KW (106,2 PS) przy 10 000 obr./min
    >
    > Maksymalny moment obrotowy: 82,0 Nm (8,4 kgf-m) przy 8 000 obr./min
    >
    > maksymalne obroty silnika to 13 000
    >
    > zdaje sobie sprawe ze to wszystko zalezy od wielu czynnikow, warunkow w
    > trasie itp... ale chcialbym sie dowiedziec jak to w teorii wyglada :P i
    > czy producenci odaja cos takiego odnosnie swoich modelii motocyklow???
    > to znaczy jakie obroty sa optymalne dla kazdego z biegow i jakich
    > wartosci nei przekraczac w dol ani w gore??? bo w stosunku do samochodow
    > sa przeciez takie praktyki

    Optymalne obroty to te miedzy max. momentem a max. moca. Czyli w tym
    wypadku miedzy 8000 a 10000 rpm. Tyle mowi teoria. A w praktyce motocykl
    ma jechac a nie kaszlec. Jeden bedzie jechal bez problemu od 1500 rpm a
    inny aby pojechac musi byc wkrecony na 6000 rpm.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: