eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleobroty silnika a zmiana bieguRe: obroty silnika a zmiana biegu
  • Data: 2010-08-26 19:23:15
    Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
    Od: EM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > Najbardziej ekonomiczna i przyjemna dla ucha i dla silnika (i wcale
    > nie musi byc malo dynamiczna) jest jazda na obrotach maksymalnego
    > momentu dla danego otwarcia przepustnicy (najwyzsza sprawnosc), co
    > wlasnie ma miejsce z grubsza przy jezdzie jak wyzej opisalem.

    Ale to jest jakiś dziwny parametr i nie sposób go odnaleźć/oszacować.

    A mówienie, że powinno się jeździć na obrotach pomiędzy maksymalnym
    momentem a mocą to nieporozumienie, które jest tutaj nieraz powtarzane.
    Za niskie obroty się po prostu czuje i tyle. Jeśli motocykl nie bardzo
    reaguje przyspieszeniem na gaz oznacza, że obroty na pewno są już za niskie.
    Moja klasyczna Honda przykładowo ma max moment @ 6krpm, a max moc @
    7,5krpm. Czerwone pole od 8krpm.
    Silnik jest bardzo elastyczny, bez problemu jeździ się od 2krpm, ale
    fajnie i lekko silnik pracuje w granicach 3-4krpm, kiedy duże
    przyspieszenie nie jest konieczne.
    --
    Pozdr
    EdiM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: