-
1. Data: 2010-08-22 08:54:41
Temat: obroty silnika a zmiana biegu
Od: Soulfixer <akira38@_NOSPAM_astercity.net>
Witam
slyszalem rozne opinie w tej kwestii totez chcialbym rozwiac swoje
watpliwosci odnosnie tego przy ilu obrotach silnika nalezy wrzucic wyzszy
bieg oraz przy ilu obrotach nalezy bieg zredukowac... oraz jakie obroty sa
minimalnymi oraz granicznymi (optymalnymi) dla kazdego z biegow tzn przy
jakich minimalnych obrotach powinno sie jechac na danym biegu oraz
maksymalnych obrotach dla danego biegu... oczywiscie zeby wszystko
odbywalo sie z korzyscia dla zywotnosci motoykla i jego podzespolow...
zdaje sobie sprawe, ze w kazdym motocyklu moze to wygladac zupelnei
inaczej ale dla rozwazan chcialbym przyjac motocykl z moca okolo 110km
oraz pojemnoscia 600cm... albo wezmy jeszcze konkretniej np Yamaha
FZ6S2... pytam sie rowniez o to bo w instrukacjach obslugi motocyklii nie
spotkalem sie z tego typu informacjami, ktore to z koleji w instrukcjach
obslugi aut pojawiaja sie...
teoretycznie jezeli motocykl posiada nastepujace parametry
Moc maksymalna: 78,1 KW (106,2 PS) przy 10 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 82,0 Nm (8,4 kgf-m) przy 8 000 obr./min
to optymalna zmiana biegu na wyzszy powinna nastepowac miedzy 8 000 a 1
000 obrtow??? czyli kolo powiedzmy 8 000 ??? a czy zmiana biegu an wyzszy
w zakresie 4 000 - 6 000 obrotow tez nie bedzie bledem i nie bedzie
szkodzic maszynie ??? krotko mowiac jezeli ma sie takie obroty ze maszyna
nie szarpie to jest ok Very Happy??? bo ogolnie slyszalem ze zbyt male
obroty moga byc bardziej szkodliwe od tych wysokich (oczywiscie bez
przesadyzmu) :)
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
2. Data: 2010-08-22 08:59:27
Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
W dniu 2010-08-22 10:54, Soulfixer pisze:
> Witam
>
> slyszalem rozne opinie w tej kwestii totez chcialbym rozwiac swoje
> watpliwosci odnosnie tego przy ilu obrotach silnika nalezy wrzucic
> wyzszy bieg oraz przy ilu obrotach nalezy bieg zredukowac... oraz jakie
Zalezy od fesnastu okolicznosci, doraznego w danej chwili stylu jazdy,
terenu, zamiarow na najblizsze chwile itd.
Najprościej kupic skuter z automatem.
>
> --
> Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
Aha, wszystko jasne
-
3. Data: 2010-08-22 09:07:02
Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
Od: Soulfixer <akira38@_NOSPAM_astercity.net>
ale chodzi mi o graniczne wartosci min i max obrotow zeby nieszkodzic
maszynie :P
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
4. Data: 2010-08-22 09:33:14
Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
Od: ponury <v...@p...onet.pl>
On 22 Sie, 11:07, Soulfixer <akira38@_NOSPAM_astercity.net> wrote:
> ale chodzi mi o graniczne wartosci min i max obrotow zeby nieszkodzic
> maszynie :P
>
> --
> Wysłano z czytnika Ścigacz.pl ->http://grupy.scigacz.pl/
witaj.rozumiem twe rozrterki ale inne sa dla silnika max 7000obr inne
dla 14000obr. tak pisal kolega wyzej duuuzo okolicznsci musisz sam
wypraktykowac .tak aby moto nie szrpalo i nie wylo i jest oki
pzdr ponury bmw k 100 xczerwone i wsiekle
-
5. Data: 2010-08-22 09:36:50
Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
W dniu 2010-08-22 11:33, ponury pisze:
> On 22 Sie, 11:07, Soulfixer<akira38@_NOSPAM_astercity.net> wrote:
>> ale chodzi mi o graniczne wartosci min i max obrotow zeby nieszkodzic
>> maszynie :P
>>
>> --
>> Wysłano z czytnika Ścigacz.pl ->http://grupy.scigacz.pl/
>
> witaj.rozumiem twe rozrterki ale inne sa dla silnika max 7000obr inne
> dla 14000obr. tak pisal kolega wyzej duuuzo okolicznsci musisz sam
> wypraktykowac .tak aby moto nie szrpalo i nie wylo i jest oki
Inne jak leniwie dojezdzam do korka lub konca trasy, inne, jak zapowiada
sie manewr... itd, itp.
Dodajmy nie wg dziesiejszej mody odpowiedz, przeczytanie czegos
drukowanego? Moze z obrazkami nawet bedzie.
-
6. Data: 2010-08-22 10:49:53
Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
Od: Soulfixer <akira38@_NOSPAM_astercity.net>
a jak wygladaloby to dla silnika
Moc maksymalna: 78,1 KW (106,2 PS) przy 10 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 82,0 Nm (8,4 kgf-m) przy 8 000 obr./min
maksymalne obroty silnika to 13 000
zdaje sobie sprawe ze to wszystko zalezy od wielu czynnikow, warunkow w
trasie itp... ale chcialbym sie dowiedziec jak to w teorii wyglada :P i
czy producenci odaja cos takiego odnosnie swoich modelii motocyklow??? to
znaczy jakie obroty sa optymalne dla kazdego z biegow i jakich wartosci
nei przekraczac w dol ani w gore??? bo w stosunku do samochodow sa
przeciez takie praktyki
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
7. Data: 2010-08-22 10:54:55
Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-08-22 12:49, Soulfixer pisze:
> a jak wygladaloby to dla silnika
>
>
> Moc maksymalna: 78,1 KW (106,2 PS) przy 10 000 obr./min
>
> Maksymalny moment obrotowy: 82,0 Nm (8,4 kgf-m) przy 8 000 obr./min
>
> maksymalne obroty silnika to 13 000
>
> zdaje sobie sprawe ze to wszystko zalezy od wielu czynnikow, warunkow w
> trasie itp... ale chcialbym sie dowiedziec jak to w teorii wyglada :P i
> czy producenci odaja cos takiego odnosnie swoich modelii motocyklow???
> to znaczy jakie obroty sa optymalne dla kazdego z biegow i jakich
> wartosci nei przekraczac w dol ani w gore??? bo w stosunku do samochodow
> sa przeciez takie praktyki
Optymalne obroty to te miedzy max. momentem a max. moca. Czyli w tym
wypadku miedzy 8000 a 10000 rpm. Tyle mowi teoria. A w praktyce motocykl
ma jechac a nie kaszlec. Jeden bedzie jechal bez problemu od 1500 rpm a
inny aby pojechac musi byc wkrecony na 6000 rpm.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
8. Data: 2010-08-23 17:51:23
Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
Od: Soulfixer <akira38@_NOSPAM_astercity.net>
Dziekuje wszystkim za wyjasnienia ;)
ale znalazlem jszcze wykresy mocy do obrotow i momentu do obrotow :P czy
na podstawie tego bdzie mozna teraz wyliczyc jakie minimalne i maksymalne
powinny byc obroty dla kazdego z biegow ??? chodzi mi tak teoretycznie
ksiazkowo :)
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
9. Data: 2010-08-23 18:44:46
Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
Od: WS <L...@c...pl>
On 23 Sie, 19:51, Soulfixer <akira38@_NOSPAM_astercity.net> wrote:
> ale znalazlem jszcze wykresy mocy do obrotow i momentu do obrotow :P czy
> na podstawie tego bdzie mozna teraz wyliczyc jakie minimalne i maksymalne
> powinny byc obroty dla kazdego z biegow ??? chodzi mi tak teoretycznie
> ksiazkowo :)
jeszcze przelozenia na poszczegolnych biegach musisz poszukac ;)
WS
PS. a i tak teoretycznie wyliczyc sie nie uda... zalezy od wyczucia ;)
jak przy niskich obrotach nie bedziesz przyspieszal to pojedzie, jak
dasz zbyt duzo gazu usilujac szybko sie rozpedzic, to szkoda
silnika ;)
-
10. Data: 2010-08-23 19:07:51
Temat: Re: obroty silnika a zmiana biegu
Od: "Paszczak" <p...@p...onet.pl>
> ale znalazlem jszcze wykresy mocy do obrotow i momentu do obrotow :P czy
> na podstawie tego bdzie mozna teraz wyliczyc jakie minimalne i maksymalne
> powinny byc obroty dla kazdego z biegow ??? chodzi mi tak teoretycznie
> ksiazkowo :)
Cytuję z pamięci, kiedyś było:
"Od pieprzenia o pieprzeniu lepsze jest pieprzenie,
od pieprzenia o jeżdżeniu lepsze jest jeżdżenie"
No ale jak ktoś woli teoretycznie i książkowo ...
Pozdr...
Paszczak
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl