-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!news.dns-netz.com!news.freedyn.net!
newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!ne
ws.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!
newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.
pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
<6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
<6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
<s1avgv$d05$1$Cav@news.chmurka.net>
<6039153a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
Subject: Re: o kropelce ... hybryda
Date: Tue, 2 Mar 2021 11:43:49 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 143
Message-ID: <603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.108.182
X-Trace: 1614681830 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 83.30.108.182:52314
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6529
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692050
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s1b6me$h82$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 26-02-2021 o 16:35, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
>>>>>> No ale w trasie nie trzeba odzyskiwac, wiec powinno byc jeszcze
>>>>>> wiecej
>>>>> Co Ty bredzisz?
>>>>> Odzysk oznacza doładowanie baterii.
>>>>> Bez odzysku nie przejedziesz 60, tylko np. 40.
>>>>> Po płaskim.
>>
>>>> Chodzi o to, ze jazda troche mocy wymaga.
>
>>> O czym Ty gadasz?
>>> Po mieście odzysk masz, więc zasięg większy, niż bez odzysku czyli
>>> na płaskim na trasie.
>
>> O czym Ty gadasz ? :-P
>> Odzysk masz, jak jest co odzyskiwac.
>No właśnie.
>Po mieście jest, więc wtedy masz 60 km zasięgu na prądzie.
>Jak miasta nie ma, nie jedziesz po drodze wojewódzkiej, gdzie co
>chwilę hamujesz, to nie ma odzysku, więc zasięg masz 40 km.
Ech Ty ... odzyskac mozesz to, co przed chwila wsadziles. Czyli nie ma
zysku, co najwyzej sa mniejsze straty.
Chyba, ze sie zjezdza z gor.
>> A na trasie ... nie hamuje, bo i po co :-)
>> Energia nie trafia wiec do baterii, wiec nie pomaga pokonac
>> dystansu :-)
>No właśnie.
>I od tych 40 km odejmuj zwiększone zużycie pod górkę.
Moze troche podsumujmy:
-elektryczny samochod po miescie przejedzie mniej niz po plaskiej
poziomiej trasie z rowna predkoscia ... 50km/h,
bo jednak aby odzyskac, trzeba najpierw wlozyc, a caly proces ma
niezbyt duza sprawnosc.
-czy przejedzie wiecej niz po plaskiej poziomej trasie z predkoscia
90km/h ... no, dobre pytanie, masz elektryka - zmierz ...
- im szybciej, tym zasieg bedzie spadal, ale na ile to istotne ponizej
90km/h ... opory powietrza jeszcze nie sa duze, a opory toczenia tak,
bo ciezkie auto.
-kazde odzyskiwanie skroci zasieg, bo jednak sprawnosc mala. Czy to
bedzie hamowanie w trasie, czy jazda po pagorkach.
Ale jesli jest ogolnie z gorki, jak z Zakopanego do Krakowa - jest
dodatkowa energia ...
>> Ale ja o czym innym chcialem - jazda po plaskiej drodze z
>> predkoscia np 100km/h wymaga troche mocy, z 10kW.
>> Jesli ewentualny odzysk nie dostarczy wiecej mocy, to nie ma co
>> doladowywac.
>I dlatego maksymalnego zasięgu nie zrobisz.
Ale o predkosc ci chodzi, czy o zysk z odzykiwania ?
Bo zysku nie ma, a ja o tym chcialem, ze jak spadek z pagorka jest
niezbyt duzy, to nie ma co odzyskiwac, bo mocy z tytulu spadku nie
starczy nawet na pokonanie oporow.
No chyba, ze by tak zwolnic ... to ile sie mam wlec ?
>>> Każde zdjęcie nogi z pedału gazu, w hybrydzie WYŁĄCZA w ogóle
>>> silnik spalinowy.
>> mam watpliwosci czy takie "kazde". Kazde sie nie oplaca :-)
>Ale tak to działa.
Troche watpie.
>>> I nawet na płaskim rozpoczyna się hamowanie silnikiem elektrycznym
>>> i odzysk.
>
>> Naprawde nie rozumiesz o czym mowa ?
>
>> Jest lagodny zjazd w dol.
>> Spaliniaka puszczam na luz i on sobie jedzie te 100km/h, ktore mi
>> akurat odpowiada.
>> Czyli energia ze zmiany wysokosci akurat starcza na pokonanie
>> oporow powietrza i opon.
>
>> Jade elektrycznym, tez 100km/h ... co niby ma sie odzyskac?
>Będzie hamował silnikiem, o ile tego nie wyłączysz.
Nie ma co hamowac, bo mi 100km/h pasuje ... no ale moze tak
ustawiony, ze bedzie sie staral, i lagodnie zwolni do 80, 60, 50, 40
... jest jakas granica ?
>> Brak napedzania, to po chwili odzyskiwania stane i jaki z tego zysk
>> ?
>Żaden.
>Ale i tak większy niż przy spaliniaku.
Wiekszy niz przy spaliniaku, ale my przerwe na obiad robimy, czy do
celu chcemy dojechac?
Mam predkosc 100km/h, spadek akurat na tyle starcza ... no to moze nie
puszcze gazu calkowicie, zeby nie hamowal, tylko utrzymam te 100km/h,
i nie bedzie zadnego ladowania baterii ... za to nie bedzie tez
wzmozonego wydatku przy rozpedzaniu za chwile.
>Taka hybrydowa skodzina jest w stanie przez 47% jechać bez włączonego
>silnika spalinowego.
>Pewnie na tym ten zysk. ;-)
Zawsze to jakis zysk, jesli silnik nie kreci sie niepotrzebnie na
postoju.
Tu jak widac nawet wiecej przejechala, ale to skutek wczesniej
naladowanej baterii i sporego spadku wysokosci.
>>> Zresztą Zakopane to nie Karpacz, więc przestań bredzić.
>>> Górki się kończą pod Krakowem.
>
>> Czesciej bede w Karpaczu niz w Zakopanem :-)
>A co ma piernik do wiatraka?
>Dyskutujemy ile spali hybryda z Krakowa do Zakopanego, oraz jak
>daleko NA TEJ TRASIE, dojedziesz na prądzie.
>A Ty wyskakujesz z Karpaczami....
Samochod na jedna trase? Nie mieszkam w Krakowie, wiec dziekuje :-)
Tzn nie - nie dziekuje, to moze byc bardzo fajny samochod, tylko jak
sobie podladuje u gazdy w Karpaczu z gniazdka do pelna, to zysku nie
bedzie :-)
Chyba, ze zostana same drogie ladowarki, to sobie naladuje do 80%, a
reszta na poczatku trasy sama sie uzupelni :-)
Ewentualnie pojdzie w grzanie lub chlodzenie ... i to ma duzy sens,
zimą i latem :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.21 17:44 Cavallino
- 02.03.21 18:03 Cavallino
- 02.03.21 19:12 K
- 03.03.21 14:14 J.F.
- 03.03.21 14:22 J.F.
- 03.03.21 14:48 Cavallino
- 03.03.21 14:49 Cavallino
- 03.03.21 16:35 J.F.
- 03.03.21 20:33 Ghost
- 04.03.21 08:16 Cavallino
- 04.03.21 13:04 J.F.
- 04.03.21 13:21 Cavallino
- 04.03.21 14:32 J.F.
- 04.03.21 14:52 Cavallino
- 04.03.21 15:35 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
Najnowsze wątki
- 2025-02-23 Orange Free na kartę - coś się popsuło
- 2025-02-23 Ciekawy wyrok Sadu Najwyzszego USA
- 2025-02-22 spalinki
- 2025-02-22 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-02-22 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-22 Spalinki:)
- 2025-02-23 Useme
- 2025-02-22 Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=