  • Data: 2016-12-16 13:53:30
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-12-2016 o 13:16, bartekltg pisze:

    > Może. Trzeba by zerknąć na przewidywaną gęstość (musi być odpowiednio
    > duża by z zadanej mocy wyszedł potrzebny ciąg),

    Nie czuję tej zależności (fizykę biorę na czucie a nie na równania :) ).
    Załóżmy że CM jest bardzo mało. Mamy do dyspozycji jakąś moc. Zużywając
    1% tej mocy zassaliśmy już całą CM w naszym zasięgu i pchnęliśmy do
    tyłu. 99% mocy możemy zmarnować jak sobie chcemy ale już nic nie zyskamy
    (chyba, żeby udało się wyrzucać CM do tyłu z większą prędkością, ale to
    pomijam zakładając, że wyrzucamy najszybciej jak się da, bo na pewno
    jest jakieś ograniczenie).
    W kosmosie silnik może być dowolnie duży. Powiększymy przekrój dyszy
    wlotowej 100x i załapiemy 100 razy więcej CM co pozwoli wykorzystać całą
    moc jaką dysponujemy.
    No dobra powiększyliśmy ciąg 100x jednocześnie zwiększając masę silnika.
    Ale coś mi się wydaje, że jest niewykluczone, że masę zwiększyliśmy
    tylko 10x (może nie 10x ale zdecydowanie mniej niż 100x).
    Wydaje mi się, że zwiększanie dostępnej mocy i rozmiarów silnika będzie
    powodowało mniejszy wzrost masy całości niż masy zagarnianej CM z czego
    mi wychodzi, że dojdziemy w końcu do uzyskania takiego ciągu jaki nas
    zadowoli przy tej samej gęstości CM, która się wydawała za mała.
    P.G.