  • Data: 2016-12-16 17:30:29
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-12-2016 o 16:19, bartekltg pisze:

    > Jest to na tyle optymistyczne założenie, że pewnie chętniej bym tu
    > wstawił prędkosc, z jaką ukłąd nalatuje na CM. Np 30km/s z powdodu
    > ruchu Ziemi...).

    Jak rozumiem CM to wytłumaczenie nadmiaru grawitacji obserwowanej w
    kosmosie a więc powinna grawitacji podlegać.
    Jakby CM nie krążyła naokoło Słońca razem z Ziemią to powinna spaść na
    Słońce.

    > F = dp/dt = dm/dt *v = gestosc*A v^2
    >
    > Podawali, że uzyskali 100uN (malutko:))
    > gestosc = F/(A v^2 )
    > http://www.wolframalpha.com/input/?i=100uN%2F(+1m%5E
    2+*+800km%2Fs+)
    > coś rzędu 10^-16 km/m^3
    >

    > A ile jest tej Ciemnej meterii?
    > http://www.universetoday.com/15266/dark-matter-is-de
    nser-in-the-solar-system/

    > 10^17 kg/AU^3
    >
    > http://www.wolframalpha.com/input/?i=10%5E17kg%2F(1A
    U)%5E3
    > 3*10^-17 km/m^3
    >
    > Na styk. I na na podstawie pierwszych wygoglanych doniesień.
    >
    > Ale można nadal mieć nadzieję.

    Nie analizuję Twoich obliczeń. Jakbym miał sam coś takiego napisać to
    musiałbym się długo zastanowić, czy nie walę jakiegoś podstawowego byka.

    > Optymalizacja to już problem na przyszłość.
    > Na razie rozważaliśmy, czy CM jest wystarczająco by dać taki
    > a taki ciag przy takiej a takiej mocy, przy idealnej sprawnosci.
    >
    > Jeszcze raz: nie projektujemy teraz silnika.
    > Zastanawiamy się, czy uzyskany przez tamtych ludzi wynik
    > można tłumaczyć ciemną materią.

    O CM to wspomniałem nie w kontekście sprawdzenia, czy oni mogli taki
    efekt uzyskać, tylko w kontekście, że może kiedyś da się od niej odepchnąć.

    Co do małego ciągu to przypuszczam, że to nie jest istotny problem. Jak
    teraz startuje rakieta to przez kilka minut ma olbrzymi ciąg a potem 0.
    Względnie mały ciąg przyłożony do rakiety przez rok/dziesięć lat (bez
    konieczności zabierania ze sobą masy przeznaczonej do odpychania się od
    niej) może być wystarczający do dalekich podróży.

    Ale znów nie opieram się na żadnych liczbach - może rząd tego ciągu jest
    tak mały, że trzeba mówić nie o latach ale o tysiącach/milionach lat
    rozpędzania (na pewno jesteś w stanie coś wyliczyć). Ale tu według mnie
    na pomoc właśnie przyjdzie skala - szybszy wzrost ciągu niż masy przy
    powiększaniu skali. Do tego słaby ciąg oznacza, że te olbrzymie
    konstrukcje mogą być względnie delikatne.

    Skojarzył mi się statek kosmiczny w postaci świdra wkręcającego się w
    znikomej gęstości CM wypełniającą próżnię :)
    P.G.