  • Data: 2016-12-16 13:16:44
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.12.2016 11:16, Piotr Gałka wrote:

    > Mało rozumiem z tego co piszesz. Moja edukacja z fizyki zakończyła się
    > na pierwszym roku studiów w 1978r i wcale nie była dogłębna (studia
    > elektroniki, nie fizyki).
    >
    > Na temat EMdrive, czy czegoś co kiedyś w przyszłości miałoby tak działać
    > (lub jest używane w UFO) ja na chłopski rozum myślę sobie tak.
    > Podobno ciemnej energii/materii jest we wszechświecie cała masa. Może da
    > się po prostu od niej odpychać - wyrzucanie ciemnej materii za siebie
    > pozwoliłoby mieć napęd nie przeczący zasadzie zachowania pędu.

    Może. Trzeba by zerknąć na przewidywaną gęstość (musi być odpowiednio
    duża by z zadanej mocy wyszedł potrzebny ciąg), zastanowić sią, z jaką
    prędkością się porusza przy Ziemi i jak odziałuje sama ze sobą.
    Jest to więc jakiś pomysł, można sobie takie rozwiązanie wyobrazić
    (ale liczb nie sprawdzałem).

    Tyle, że pomysłów na to, jak EMdrive działa jest sporo.
    Od pomysłu do rozsądnej hipotezy wyjaśniającej działanie
    dość daleko:)

    A opieranie się o ciemną materię jest tylko oczko mniej podejrzane
    niż opieranie się o krasnoludki, bo praktycznie nic o CM nie wiemy.

    No, chyba, że twórcy EMdrive zaraz dostaną nobla za bezpośrednie
    wykrycie CM swoim silnikiem ;-)

    pzdr
    bartekltg