  • 31. Data: 2015-12-21 14:49:59
    Temat: Re: o co tu chodzi -rodzaj śrubek
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 12:57, J.F. pisze:

    > Niesamodzielnego w ogole nie przewiduja.

    Niektóre marki od dużego AGD ( pralki dobrym przykładem ) wręcz nie
    prowadzą oficjalnej dystrybucji części zamiennych.

    > A 100zl to jakis drogi model ...

    OK, a dasz +50% więcej za AGD mając świadomość że jest serwisowalny ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 32. Data: 2015-12-21 15:14:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 14:29:41 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Albo jak w Krakowie kupuje mleko z Białegostoku.
    > To już w małopolsce krów nie ma?

    Ludzkość przez prawie cały czas jej istnienia nie potrafiła transportować towarów ani
    ludzi. A ci którzy potrafili, budowali fortuny i mocarstwa, zostawiając innych w tyle
    pod względem rozwoju cywilizacyjnego. Chcesz się cofnąć do czasów średnowiecza i
    zaprzestać handlu na dużych odległościach? Ile masz lat i ile to już jest ponad
    średniowieczny standard długości życia?

  • 33. Data: 2015-12-21 15:19:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 14:49:49 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Niektóre marki od dużego AGD ( pralki dobrym przykładem ) wręcz nie
    > prowadzą oficjalnej dystrybucji części zamiennych.

    Niektóre idą jeszcze dalej: mówią oddaj nam swoją starą pralkę, a nową dostaniesz z
    rabatem. Żebyś tylko jej nie wyrzucał na śmietnik, bo tam ja rozkręcą, a sprawne
    części sprzedadzą na allegro.

  • 34. Data: 2015-12-21 15:26:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Niektóre idą jeszcze dalej: mówią oddaj nam swoją starą pralkę, a
    >nową dostaniesz z rabatem. Żebyś tylko jej nie wyrzucał na śmietnik,
    >bo tam ja rozkręcą, a sprawne części >sprzedadzą na allegro.

    Biorac pod uwage, ze stara nie musi byc ich firmy, to wyglada jak
    ogolnoswiatowy, zydowski spisek :-)

    Ale sposobem ich - najpierw wymontowac co uzyteczne, a potem oddac :-)

    P.S. Nie wolno na smietnik. Ba - u nas nawet nie mozna rozkrecic, poza
    uprawnionymi firmami WEEE.

    J.

  • 35. Data: 2015-12-21 15:35:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Niektóre marki od dużego AGD ( pralki dobrym przykładem ) wręcz nie
    >prowadzą oficjalnej dystrybucji części zamiennych.

    Tu akurat bylo o malym AGD ... tam sie nie dziwie, ze napraw nie
    przewiduje sie - za drogo by to kosztowalo.

    >OK, a dasz +50% więcej za AGD mając świadomość że jest serwisowalny ?

    Hm ... chyba nie. Za drogo, i nie bardzo wierze w ta serwisowalnosc.
    Ale do pralki czy lodowki bylbym sklonny troche doplacic - czy moze -
    z dwoch, wybralbym taka, ktora czesci ma dostepne.
    Tzn do pralki czesci, do lodowki to raczej raczej jakies polki.

    Tym niemniej - jak sie za szybko zepsuje - nastepnym razem kupie innej
    firmy.

    Ostatnio zrezygnowalem z doplaty do lodowki za przedluzona gwarancje.
    IMO - 5 lat to ona ma obowiazek wytrzymac bez doplat.
    A jesli nie ... szlaban na wszystkie wyroby danej firmy.

    Niestety - firma okazala sie szybsza i zbankrutowala :-)

    J.

  • 36. Data: 2015-12-21 15:35:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 15:27:04 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Biorac pod uwage, ze stara nie musi byc ich firmy, to wyglada jak
    > ogolnoswiatowy, zydowski spisek :-)

    Nie wiem czy żydowski, ale jak pośledzisz kto ma ile akcji w tych firmach, to
    dojdziesz że to wszystko należy do tych samych ludzi.

    > Ale sposobem ich - najpierw wymontowac co uzyteczne, a potem oddac :-)
    >
    > P.S. Nie wolno na smietnik. Ba - u nas nawet nie mozna rozkrecic, poza
    > uprawnionymi firmami WEEE.

    Nie, nie na śmietnik. Na wystawkę, żeby recycling centre przyjechał i wziął. Z tego
    co widziałem, one wszystkie znikają zanim ta ciężarówka przyjedzie.

  • 37. Data: 2015-12-21 15:53:13
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
    > Ty to wiesz, ale statystyczny Kowalski już niekoniecznie.
    Myślisz że statystyczny mężczyzna w PL nie jest w stanie wymienić
    przewodu zasilającego w lampie?

    Były już dyskusje, w których padały przykłady, że nawet nie każdy elektryk
    "z papierami" jest w stanie poprawnie wykonać podłączenie L, N i PE.

    :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2015-12-21 16:10:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Nie, nie na śmietnik. Na wystawkę, żeby recycling centre przyjechał i
    >wziął. Z tego co widziałem, one wszystkie znikają zanim ta ciężarówka
    >przyjedzie.

    Znikaja, ale na wystawke tez nie wolno.
    Wolno do sklepu, ktorych sprzedal nam nowe.

    J.

  • 39. Data: 2015-12-22 00:03:09
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 15:14:22 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel
    napisał:

> [...]
    tyle pod względem rozwoju cywilizacyjnego. Chcesz się cofnąć do czasów średnowiecza i
    zaprzestać handlu na dużych odległościach?

    Ale ja nie chcę zaprzestać handlu.
    Na przykładzie krów (bardzo przykład przerysowany)

    Kiedyś były krowy w okolicach Krakowa i Białegostoku.
    Tu i tu było mleko..
    Pojawił się silnik diesla i cała infrastruktura drogowo-sprzedażowa.
    Po 10 latach w Krakowie nie ma krów.
    Infrastruktura związana z hodowlą krów również przestaje istnieć.
    A Białystok dostarcza mleko nie tylko do Krakowa ale i ościennych miast
    Czy Ty jako król Krak byłbyś zadowolony z takiej sytuacji?
    Gdzie tu jest zarządzanie ryzykiem?

    I w skali globalnej
    - gdy są monokultury (rolnicze, przemysłowe np kopalnie w GB)
    środowisko (ludzie też!!!) się degeneruje

    I kwestia kosztów w totalu na samym końcu tabelki
    gdzie są też koszty ukryte których nikt nie liczy.
    By to mleko przywieź do Krakowa z Białegostoku
    trzeba włożyć energie w transport.
    Produkty powstałe w trakcie takiego transportu
    nie zawsze muszą być pozytywne dla środowiska.

    Celowo nie piszę szczegółowo ponieważ sto lat temu
    wszyscy się martwili ilością końskiego gówna.
    A teraz problemu tego nie ma.

    Pytanie ile REALNYCH sposobów transportowania mleka
    możemy zaproponować marketom.
    Silnik diesla.
    Coś jeszcze?

    Nie jestem ekooszołemem i lubie banany.
    I rozumiem że trzeba je sprowadzać z Kostaryki.
    Ale czy naprawdę muszę w Krakowie pić mleko z Białegostoku?

    >Ile masz lat i ile to już jest ponad średniowieczny standard długości życia?
    NIe trzeba średniowiecza
    Odpowiem tak moja żona i mój pierwszy syn 100 lat temu by nie żyli.
    I myślę że tu tkwi żródło krótkowieczności w wiekach średnich.
    Niemowlęta bardzo je obniżały.

    I trochę z innej bajki:
    https://futrzak.wordpress.com/2015/12/03/outsourcing
    -i-offshoring/

    Panie prezesie tniemy koszty bo EBITA mu się zgadzać na koniec roku.

    Ja tylko zastanawiam się kto będzie kupował to wszystko.

  • 40. Data: 2015-12-22 00:14:57
    Od: s...@g...com

    Kiedyś kupiłem czajnik elektryczny za 30 zł w Media.
    Właczyłem. Padł bezpiecznik po 0,002 sek.
    Pani w sklepie nawet się nie zapytała dlaczego oddaje.
    Kolejny kupiłem +200% .
    Mój czas,
    paliwo,
    amortyzacja samochodu,
    energia żeby się zastanowić i poszukać w internecie (prąd)
    energia żeby wnieść i zamontować - jak trzeba,
    energia żeby stare wyrzucić do śmieci i pudełko po nowym.

    przecież to wszystko KOSZTUJE tak naprawę

    > OK, a dasz +50% więcej za AGD mając świadomość że jest serwisowalny ?

    Niby że mam za te dwie śrubki zapłacić 50% więcej? :)