  • 21. Data: 2015-12-21 10:53:53
    Temat: Re: o co tu chodzi -rodzaj śrubek
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 10:14, J.F. pisze:

    > Tak czy inaczej - ktos mysli o tym jak utrudnic serwis.

    *Samodzielny* serwis.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2015-12-21 11:10:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 10:32:49 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Co powinienem mieć żeby rozkręcić 95% urządzeń dostępnych
    > w gospodarstwach domowych na terenie UE?

    Rozpocząć od rozpisania programu badań rynkowych, rozesłać ankiety do miarodajnego
    kręgu specjalistów, ustalić metody statystycznej obróbki wyników, wtedy będziesz miał
    jako takie pojęcie ile (i jakich) kombinacji typ/rozmiar/głębokość wpuszczenia wkręta
    potrzebujesz pokryć. No i jeszcze do tego dochodzi zmienność standardów, bo tak jak z
    tym Twoim zestawem DeWalta, obudzisz się po ośmiu latach i stwierdzisz że do niczego
    już nie pasuje.

    A tak poważnie: trzymać z kumplami którzy kolekcjonują narzędzia i chętnie pożyczą
    potrzeboszczakowi.

  • 23. Data: 2015-12-21 11:43:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 10:40:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > No ba - nie wystarczy wymyslec nowe srubki - trzeba jeszcze dostarczyc
    > odbiorcy narzedzia do ich wkrecenia :-)

    Tak sobie myślę, teraz tyle jest fajnych projektów open source hardware, cuda ludzie
    wymyślają a potem cały świat sobie to robi w domach. Drukarki 3d, autonomiczne
    samoloty, cuda niewidy. A nikt jeszcze nie wymyślił żeby z dremela zrobić szlifierkę
    cnc, która by taki bit wyrzeźbiła z jakiegoś twardego kawałka materiału? 4 osie
    powinny wystarczyć, toż to standardowa elektronika od tych "zrób to sam" drukarek 3d
    da radę obsłużyć.

  • 24. Data: 2015-12-21 11:48:22
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > To nie działa opiekacz?

    Moze dzialac az za dobrze i opiec wlasciciela;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 25. Data: 2015-12-21 12:57:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >*Samodzielny* serwis.

    Niesamodzielnego w ogole nie przewiduja.

    100zl, 30$, a u producenta pewnie 15 czy 10$ - tego sie naprawde nie
    oplaca naprawiac.

    A 100zl to jakis drogi model ...

    J.

  • 26. Data: 2015-12-21 14:29:41
    Od: s...@g...com

    > 100zl, 30$, a u producenta pewnie 15 czy 10$ - tego sie naprawde nie
    > oplaca naprawiac.
    a Matka Ziemia co na to?
    Ekolodzy się przykuwają do drzew bo droga, elektrowania itd.:
    A tutaj to jest dopiero marnotrastwo.
    Albo jak w Krakowie kupuje mleko z Białegostoku.
    To już w małopolsce krów nie ma?
    Albo ile papieru idzie na opakowania lub wożenie powietrza.
    Żeby wyglądało że jest więcej niż jest.
    Tylko że to nie jest tak spektakularne :(

    > A 100zl to jakis drogi model ...
    Ślubny prezent :)

  • 27. Data: 2015-12-21 14:31:15
    Od: s...@g...com

    > Ty to wiesz, ale statystyczny Kowalski już niekoniecznie.
    Myślisz że statystyczny mężczyzna w PL nie jest w stanie wymienić
    przewodu zasilającego w lampie?

  • 28. Data: 2015-12-21 14:41:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-21 14:31, s...@g...com wrote:
    > Myślisz że statystyczny mężczyzna w PL nie jest w stanie wymienić
    > przewodu zasilającego w lampie?

    Nie jest. Zagadnienia z przewodem ochronnym to temat wymagający jednak
    wiedzy z zakresu elektrotechniki. Nawet podstawowej. Henio po siłowni i
    koksie może co najwyżej zerwać gwint w śrubie jak ktoś go poprosi.

    Mam w domu żyrandol który nie wymaga przewodu PE ale wyglądający jak PE
    z niego wystaje: jako wspólny, + dwie fazy ...

    Albo: próbnik świeci na wszystkich przewodach i który to fazowy i
    dlaczego świeci na każdym? Etc ...

  • 29. Data: 2015-12-21 14:45:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-21 o 14:31, s...@g...com pisze:
    > Myślisz że statystyczny mężczyzna w PL nie jest w stanie wymienić
    > przewodu zasilającego w lampie?

    Lampa to 2 żyły, była mowa o 3 :)

    A patrząc wokoło, po znajomych nie z branży - tak niestety jest. Można
    nad tym ubolewać, ale znacznie lepiej to wykorzystać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2015-12-21 14:49:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >a Matka Ziemia co na to?
    >Ekolodzy się przykuwają do drzew bo droga, elektrowania itd.:
    >A tutaj to jest dopiero marnotrastwo.

    No wiesz, gdyby to urzadzenie wytrzymywalo 5-10 lat, bo tyle bez
    problemu moze, to by nie bylo problemu.
    Ale ono specjalne tak zrobione, zeby wytrzymalo 2 lata ...

    J.