  • 41. Data: 2015-12-22 08:45:46
    Temat: Re: o co tu chodzi -rodzaj śrubek
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 00:14, s...@g...com pisze:

    > Kiedyś kupiłem czajnik elektryczny za 30 zł w Media.
    > Właczyłem. Padł bezpiecznik po 0,002 sek.

    Masz wyjątkowo szybkie bezpieczniki :)

    > Niby że mam za te dwie śrubki zapłacić 50% więcej? :)

    Nie dwie śrubki, tylko cała konstrukcja, łącznie z arsenałem części
    zamiennych.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 42. Data: 2015-12-22 10:48:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 00:03:10 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    ani ludzi. A ci którzy potrafili, budowali fortuny i mocarstwa, zostawiając innych w
    tyle pod względem rozwoju cywilizacyjnego. Chcesz się cofnąć do czasów średnowiecza i
    zaprzestać handlu na dużych odległościach?

> [...]
    > wszyscy się martwili ilością końskiego gówna.
    > A teraz problemu tego nie ma.
    >
    > Pytanie ile REALNYCH sposobów transportowania mleka
    > możemy zaproponować marketom.
    > Silnik diesla.
    > Coś jeszcze?
    >
    > Nie jestem ekooszołemem i lubie banany.
    > I rozumiem że trzeba je sprowadzać z Kostaryki.
    > Ale czy naprawdę muszę w Krakowie pić mleko z Białegostoku?

    > NIe trzeba średniowiecza
    > Odpowiem tak moja żona i mój pierwszy syn 100 lat temu by nie żyli.
    > I myślę że tu tkwi żródło krótkowieczności w wiekach średnich.

    -i-offshoring/

    > Panie prezesie tniemy koszty bo EBITA mu się zgadzać na koniec roku.
    >
    > Ja tylko zastanawiam się kto będzie kupował to wszystko.

    Zdaje się że chciałbyś żeby świat się jednocześnie rozwijał i był zoptymalizowany. A
    jedno zaprzecza drugiemu. Popatrz: zabrakło Ci jednego śrubokręta, a już kupujesz
    zestaw który ma pasować do 95% wkrętów na świecie.

  • 43. Data: 2015-12-22 17:53:06
    Od: s...@g...com

    > Zdaje się że chciałbyś żeby świat się jednocześnie rozwijał i był zoptymalizowany.
    A jedno zaprzecza drugiemu. Popatrz: zabrakło Ci jednego śrubokręta, a już kupujesz
    zestaw który ma pasować do 95% wkrętów na świecie.

    Z przykrością muszę stwierdzić że masz racje. :)
    Tylko gnębi mnie jeszcze jedno pytanie.
    Gdzie w tym wszystkim jest zarządzanie ryzykiem.
    Czy jest MOŻLIWE coś takiego.
    Jak pewnego dnia Kraków pokłóci się z Białymstokiem.
    I nie będzie mleka w Krakowie dla dzieci.

    ale z drugiej strony
    no risk no fun

    ps
    jakiś czas dowiedziałem się że w Norwegi jest bank nasion.
    Bardzo podniosła mnie na duchu ta informacja.
    Że ktoś myśli dłużej niż do końca obecnego okresu rozrachunkowego.

  • 44. Data: 2015-12-22 21:38:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 17:53:07 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    > Czy jest MOŻLIWE coś takiego.
    > Jak pewnego dnia Kraków pokłóci się z Białymstokiem.
    > I nie będzie mleka w Krakowie dla dzieci.

    Nie będzie mleka, ale będą pieniądze na mleko. A jak są pieniądze, to się znajdzie
    mleko z Zielonej Góry. Albo z Lublina. Wszystko jedno. Właśnie o to chodzi żeby było
    wszystko jedno skąd masz mleko, to jest właśnie zarządzanie ryzykiem. Musiałyby
    wszystkie krowy wyzdychać, dopiero wtedy byś nie miał mleka w Krakowie. Zanim masz
    pieniądze, rzecz jasna. Ty się tylko martw o pieniądze, mleko się samo znajdzie.

> [...]
    > Bardzo podniosła mnie na duchu ta informacja.
    > Że ktoś myśli dłużej niż do końca obecnego okresu rozrachunkowego.

    No dobra, ale oni po prostu nie mają co robić z kasą. Równie dobrze mogliby kupować
    rzeźby Rodina i trzymać w szopie, jak to jeden milioner z Kopenhagi kiedyś z nudów
    robił.

  • 45. Data: 2015-12-22 21:41:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-21 o 15:35, J.F. pisze:

> [...]
    > Ale do pralki czy lodowki bylbym sklonny troche doplacic - czy moze - z
    > dwoch, wybralbym taka, ktora czesci ma dostepne.
    > Tzn do pralki czesci, do lodowki to raczej raczej jakies polki.
    >
    > Tym niemniej - jak sie za szybko zepsuje - nastepnym razem kupie innej
    > firmy.
    >
    > Ostatnio zrezygnowalem z doplaty do lodowki za przedluzona gwarancje.
    > IMO - 5 lat to ona ma obowiazek wytrzymac bez doplat.
    > A jesli nie ... szlaban na wszystkie wyroby danej firmy.
    >
    > Niestety - firma okazala sie szybsza i zbankrutowala :-)

    Kupiłem mini tokarkę dobrej jak sądziłem i znanej firmy angielskiej.
    W trakcie toczenia spalił się silnik, więc ją oddałem do naprawy
    gwarancyjnej.
    Przy odbieraniu z naprawy, zostałem pouczony, że trzeba po piętnastu
    minutach pracy tokarki wyłączyć ją by ostygła.
    Niestety nie jest zapisane w instrukcji obsługi tokareczki, że jest ona
    przeznaczona do pracy przerywanej.
    Dlaczego firma naraża się na koszty napraw gwarancyjnych, nie
    ostrzegając wcześniej klientów?

  • 46. Data: 2015-12-22 21:47:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 21:42:05 UTC+1 użytkownik WM napisał:
> [...]
    > przeznaczona do pracy przerywanej.
    > Dlaczego firma naraża się na koszty napraw gwarancyjnych, nie

    Sam sobie odpowiedziałeś, tylko pytanie jest w ostatnim zdaniu, a odpowiedź w
    pierwszym.

  • 47. Data: 2015-12-22 22:25:06
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-22 o 21:47, Konrad Anikiel pisze:

    > Sam sobie odpowiedziałeś, tylko pytanie jest w ostatnim zdaniu, a odpowiedź w
    pierwszym.

    Byle jaka wiertarka Celmy z przystawkami posiadała wyłącznik termiczny.
    Dlaczego ta tokarka takiego wyłącznika nie posiada, tego nie rozumiem.

  • 48. Data: 2015-12-22 22:37:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 22:25:39 UTC+1 użytkownik WM napisał:

    > Byle jaka wiertarka Celmy z przystawkami posiadała wyłącznik termiczny.
    > Dlaczego ta tokarka takiego wyłącznika nie posiada, tego nie rozumiem.

    Po prostu, to była tandeta. A Anglii też robią tandetę, może nawet po przeciwnej
    stronie ulicy tam gdzie stoi Rolls Royce. Tyle że w UK w psychologii społecznej jest
    bardzo silny skrypt zakładający samodzielne myślenie. Rząd oczekuje myślenia od
    obywateli, firmy od klientów itd. Oczywiście, jak wszędzie na świecie, to zanika, ale
    wciąż jest silniejsze niż na przykład w Polsce. No więc nie spodziewaj się że jak
    kupujesz tnadetę, to Anglik będzie na niej pisał 'uwaga tandeta, nie patrzeć za
    długo, bo się połamie od samego patrzenia'. Sam masz to wiedzieć. Ja kupiłem tani
    piec do ceramiki za 300 funtów, a że byłem wtedy amatorem, to nie miałem wyczucia co
    z niego mogę wyciągnąć. Tyle że cena mówiła sama za siebie: to jest zabawka.
    Zadzwoniłem, wypytałem czego mogę się po nim spodziewać w sensie trwałości,
    powtrzalności parametrów itd, no i właściwie otrzymałem potwierdzenie swoich obaw.
    Ale bynajmniej ten piec nie był oklejony ostrzeżeniami. Instrucja też wyjątkowo
    lakoniczna. Anglicy tacy są.

  • 49. Data: 2015-12-23 10:32:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    Ale do uzytku domowego ...

    Dziwne troche ...

> [...]
    >psychologii społecznej jest bardzo silny >skrypt zakładający
    >samodzielne myślenie. Rząd oczekuje myślenia od obywateli, firmy od

    A kiedys mieli zakodowane, ze "british made" to znaczy wysokiej
    jakosci.

    Trudno wymagac wylaczania tokareczki, jesli instrukcja tego nie
    wymaga.

    No i oni maja te same unijne przepisy o ochronie konsumentow :-)

    J.

  • 50. Data: 2015-12-23 14:57:27
    Temat: o co tu chodzi -rodzaj śrubek
    Od: 4...@g...com

    Ciekawe co bys powiedzial na wkreta z trzy ramienna gwiazdka tak zrobiona ze tylko
    daje sie go przykrecic.