  • 1. Data: 2015-12-16 23:20:16
    Temat: Lepkość
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Co to za jednostka?
    280 [DIN-sec] taką max. lepkość materiału podaje instrukcja pistoletu
    natryskowego.
    Próbowałem podeprzeć się tym, bo mam kubek Forda 4 mm. Ale te DIN-sec to
    chyba nie kubek Forda
    https://en.wikipedia.org/wiki/Flow_cups

    Klej ma 4000 mPas (karta techniczna), mogę zmierzyć kubkiem Forda.
    Ale jak to się ma do DIN-sec? A może jednak tak oznaczają kubek Forda?
    Bo to jednak popularny sposób.

    Robert

  • 2. Data: 2015-12-17 05:06:28
    Temat: Re: Lepkość
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Klej ma 4000 mPas (karta techniczna), mogę zmierzyć kubkiem Forda.
    > Ale jak to się ma do DIN-sec? A może jednak tak oznaczają kubek Forda?

    Może to tylko numer normy DIN 280 ?
    http://www.swiatpodlog.com/index.php?id=kleje

  • 3. Data: 2015-12-17 08:17:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-12-17 o 5:06, WM pisze:
    > Może to tylko numer normy DIN 280 ?
    > http://www.swiatpodlog.com/index.php?id=kleje
    To przypadkowa zbieżność.
    Przy różnych pistoletach są różne wartości:

    maksymalna lepkość cieczy (farby): /280 DIN/-/sec/.
    dop. lepkość: 90 /DIN/-/sec/.
    maksymalna lepkość: 40 /DIN/-/sec
    /
    Robert/
    /

  • 4. Data: 2015-12-17 09:47:22
    Od: stryq <s...@g...pl>

    W dniu 17.12.2015 o 08:17, Robert Wańkowski pisze:
    > To przypadkowa zbieżność.
    > Przy różnych pistoletach są różne wartości:

    W tym pdf masz tabelkę centistokes>DIN i jeszcze inne viscosity.

    http://www.elcometer.com/images/stories/PDFs/Datashe
    ets/English/viscosity_cups.pdf

    Może o to chodzi?

  • 5. Data: 2015-12-17 11:11:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-12-17 o 9:47, stryq pisze:
    > W tym pdf masz tabelkę centistokes>DIN
    Centistokes... a ja mam w sekundach.
    Nie bardzo wiem jak czytać tą tabelę. Kończy się na 150 s. Ja mam 280 s.
    Ale patrząc na DIN i Kubek Forda 4 w tabeli,to ten sam rząd wielkości a
    nawet bliżej.

    Robert

  • 6. Data: 2015-12-17 11:20:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Klej ma 4000 mPas (karta techniczna), mogę zmierzyć kubkiem Forda.
    >Ale jak to się ma do DIN-sec? A może jednak tak oznaczają kubek

    Din Cup 4 mm., standard DIN 53211 (cancelled) ISO Cup 2, 3, 4, 5, 6, 8
    mm. standard ISO 2431 AFNOR Cup 2,5, 4, 6, 8 mm. standard NF T30-014
    ASTM Cup 1,2,3,4,5 standard ASTM D1200

    Ale czy to na pewno to, to nie bede strzelal.

    https://www.google.pl/?gfe_rd=cr#q=din+sec+viscosity

    sporo pdf

    J.

  • 7. Data: 2015-12-17 11:28:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-12-17 o 11:20, J.F. pisze:
    > sporo pdf
    Pierwszy chyba wszystko wyjaśnia.
    "One second of continuous gravity flow of liquid through a Ford#4 Cup,
    equals 1 DIN/sec"
    :-)

    Robert

  • 8. Data: 2015-12-17 12:05:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Pierwszy chyba wszystko wyjaśnia.
    >"One second of continuous gravity flow of liquid through a Ford#4
    >Cup, equals 1 DIN/sec"
    >:-)

    Nie bylbym taki pewien, bo drugi link
    www.lemmer.com/pdf/Chart_Viscosity.pdf

    I jest tam Ford 4 oraz DIN 4 ...

    "For example, when a paint manufacturer recommends thinning to 25
    seconds using a Ford 4 cup and you have a DIN cup, then you will have
    to thin to 21 seconds using the DIN cup."

    J.

  • 9. Data: 2015-12-17 12:58:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-12-17 o 12:05, J.F. pisze:

> [...]
    > seconds using a Ford 4 cup and you have a DIN cup, then you will have
    > to thin to 21 seconds using the DIN cup."

    Jest ok, różnica 20%. jestem tego świadom. :-)

    Robert